ثبت نام

نظر مشورتی تشکل‌های کارگری در انتصاب مدیران گرفته شود

WhatsApp Image 2022-05-04 at 7.57.19 PM

به گزارش خبرنگار ایلنا، نشست تعاملی تشکل‌های کارگری، کارفرمایی و بازنشستگی به مناسبت هفته کارگر به مناسبت هفته کارگر به میزبانی سازمان تامین اجتماعی برگزار شد.

این نشست که با حضور حجت‌الله عبدالملکی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، میرهاشم موسوی، مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی و سایر معاونان و فعالان تشکل‌های کارگری، کارفرمایی و بازنشستگی در سالن اجتماعات مجموعه تلاش برگزار شد.

پس از سخنان وزیر کار، ابوالفضل اشرف‌ منصوری، رئیس هیات مدیره کانون انجمن مسئولان ایمنی و بهداشت کار کشور و عضو شورای عالی حفاظت فنی وزارت کار از طرف نمایندگان کارگری به ایراد سخنرانی پرداخت و گفت: حتما نظر مشورتی نمایندگان کارگری و کارفرمایی در انتصاب مدیران گرفته شود زیرا دغدغه‌های کارگران را افراد مورد نظر ما نمایندگان بیشتر آشنا خواهند بود.

وی ادامه داد: بحث قطع دست برخی افراد از صندوق‌های تامین اجتماعی اقدامی شجاعانه توسط وزیر کار و مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی بود که این دست‌ها اخیرا حملات شدیدی به ایشان و تامین اجتماعی می‌کنند که در این شرایط ما تمام قد پشت ایشان هستیم.

در ادامه، علی خدایی، عضو نماینده کارگری شورای عالی کار به ایراد سخنرانی پرداخت و اظهار داشت: سرنوشت ۶۰ میلیون نفر از مردم ایران وابسته به صندوق تامین اجتماعی است و عدم توازن منابع و مصارف در این صندوق خطرناک است. بدهی دولت به صندوق حدود ۵۰۰ هزار میلیارد تومان است و ‌کسری صندوق ۱۰۰ هزار میلیارد تومان هست.

وی با بیان اینکه سازمان تامین اجتماعی امروز از وام دارد تغذیه می‌کند و این اصلا به صلاح آینده نیست، تصریح کرد: ما پیشنهاد دادیم دولت به جای بدهی‌های خود منطقه آزاد مکران یا مناطق مشابه را به صندوق واگذار کند یا حتی خوراک پتروشیمی را رایگان به شرکت‌های شستا بدهند.

به گفته عضو نماینده کارگری شورای عالی کار، با گسترش بازرسی‌ها می‌توان میلیون‌ها کارگر زیرزمینی غیر بیمه شده را به بیمه‌پردازان صندوق تامین اجتماعی اضافه کرد و این برای کشور یک ضرورت است‌. همچنین پوشش بیمه‌ای کامل برای کارگران و بازنشستگان ضروری است.

خدایی افزود: برای ما پذیرفتنی نیست که در مذاکرات تخصصی نمایندگان کارگری غایب باشند و این درست نیست یک نهاد کارفرمایی خاص که نماینده همه کارفرمایان نیست، آیین‌نامه مشاغل سخت و زیان‌آور بنویسد.

کانون سراسری انجمن های صنفی مسئولین حفاظت فنی،ایمنی و بهداشت کار کشور

کانون سراسری انجمن های صنفی مسئولین حفاظت فنی،ایمنی و بهداشت کار کشور | Iranian HSE NGO

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محدودیت زمانی مجاز به پایان رسید. لطفا کد امنیتی را دوباره تکمیل کنید.