ثبت نام

توضیحات وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی درباره نشست با کمیسیون اجتماعی مجلس

۵۰۵۲۳۰_orig

به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی حجت الله عبدالملکی امروز در حاشیه جلسه کمیسیون‌ اجتماعی مجلس شورای اسلامی، در خصوص موضوعات مطرح‌شده در این جلسه گفت: در این جلسه دغدغه‌هایی از سوی نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی مطرح شد که متعاقباً توضیحاتی در این مورد داده شد.

وی با اشاره به اعلام خبرهای خوب در این جلسه گفت:  ان‌شاءالله با حمایت سازمان برنامه‌وبودجه سهمیه‌های جدیدی برای بیمه قالیبافان اختصاص پیدا خواهد کرد و این خبر خوبی برای عزیزان قالیبافی است که بیمه آن‌ها از امسال اجرانشده است.
 وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اعلام این خبر که کمیته‌ای با حضور نمایندگان مجلس شورای اسلامی تشکیل داده‌ایم، افزود: همکاران سازمان تأمین اجتماعی برای بازنگری و ایجاد تسهیل در بیمه‌ی افرادی که جزو گروه‌های خاص هستند اقدام می‌کنند و سهم حق بیمه کارفرما را دولت به‌صورت یارانه‌ای پرداخت می‌کند.
 عبدالملکی ادامه داد: پیرو درخواست چندین ماه برای توسعه بیمه گروه‌های خاص از محل افزایش بدهی‌های دولتی با قول رئیس سازمان برنامه‌وبودجه این مورد عملیاتی و فعال خواهد شد.
وی بابیان اینکه نمایندگان مجلس شورای اسلامی سؤالاتی در ارتباط با بحث اشتغال مطرح کردند اضافه کرد:  در این خصوص مصوبات شورای ملی اشتغال به‌سرعت پیگیری می‌شود و وعده یک میلیون و ۸۵۰ هزار شغل برای ۱۸ ماه یعنی نیمه دوم سال ۱۴۰۰ و کل سال ۱۴۰۱ با همکاری ۷۱ دستگاه را پیش می‌بریم و در این زمینه ۱۷۵ برنامه اشتغال‌زا را مطرح و تنظیم کرده‌ایم.
 وی اظهار کرد: عزیزان ما از استان‌های مرزی درباره اشتغال نگرانی داشتند که ۲ مصوبه بسیار مهم در شورای عالی اشتغال فقط برای این استان‌ها گنجانده‌شده است و در حال اجراست.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در پایان بابیان این‌که ۱۰۰ نقطه بحرانی اشتغال را در نظر گرفته و بررسی میدانی می‌شوند تا نسخه‌های متناسب با هرکدام در نظر گرفته شود اضافه کرد: هفتاد نقطه شناسایی‌شده و کار عارضه‌یابی و تدوین بسته‌های اختصاصی برای آن‌ها که دغدغه نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی بود شروع‌شده است و انشاءالله با جدیت پیش می‌رود.

کانون سراسری انجمن های صنفی مسئولین حفاظت فنی،ایمنی و بهداشت کار کشور

کانون سراسری انجمن های صنفی مسئولین حفاظت فنی،ایمنی و بهداشت کار کشور | Iranian HSE NGO

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محدودیت زمانی مجاز به پایان رسید. لطفا کد امنیتی را دوباره تکمیل کنید.