ثبت نام

در مقابل بخشش مالیاتی از کارفرمایان بخواهیم شغل ایجاد کنند

اشتغال-۸۰۰

 

یک فعال حوزه کارگری گفت: لازم است مشکلات و نیاز‌های جامعه کارفرمایی و کارگری بررسی شود، یعنی برای مثال دولت عنوان کند به ازای عدم دریافت مالیات یا یارانه انرژی کارفرما متقبل به ایجاد شغل و استخدام کارگران شود.

ابوالفضل اشرف منصوری (فعال صنفی کارگری) در گفتگو با خبرنگار ایلنا، با بیان اینکه مشکلات حوزه کار باید در نشست‌هایی با حضور نمایندگان کارگران، کارفرمایان و دولت بررسی شود، عنوان می‌کند: اگر قرار است تحولی در حوزه اشتغال ایجاد شود صرف اینکه عنوان شود قرار است فلان تعداد شغل ایجاد کنیم، بدون اینکه راهکاری عملی ارائه شود، فایده‌ای ندارد.

او ادامه می‌دهد: لازم است مشکلات و نیاز‌های جامعه کارفرمایی و کارگری بررسی شود، یعنی برای مثال دولت عنوان کند به ازای عدم دریافت مالیات یا یارانه انرژی، کارفرما متقبل به ایجاد شغل و استخدام کارگران شود. در مقابل، نمایندگان کارگری نیز باید افراد مستعد و آماده به کار را شناسایی و معرفی کنند.

این فعال حوزه کارگری با بیان اینکه اگر شورای عالی اشتغال محلی برای طرح این مباحث و ارزیابی نیاز‌های کارگران و کارفرمایان باشد، مثمرثمر خواهد بود، می‌گوید: در غیر این صورت برگزاری جلسه سودی ندارد. در ایران جلسه زیاد برگزار می‌شود، اما نتیجه مناسبی حاصل نمی‌شود. لازم است در جلسات مشکلات بررسی و راهکار‌های عملی ارائه شود.

او تصریح می‌کند: برای مثال در کمیسیون تخصصی شورای عالی اشتغال ایجاد ۵۳۷ هزار فرصت شغلی پیش‌بینی شده است. باید دقیقا عنوان شود که این میزان شغل چگونه و با اجرای چه برنامه‌هایی ایجاد می‌شود. همانطور که عنوان شد راهکار‌های ساده‌ای برای برخی از مشکلات هست. باید در ازای حمایت‌هایی که صورت می‌گیرد مطالبه‌گری کرد و از کارفرمای حمایت شده انتظار داشت که سرپرستان خانوار را به کار گیرد.

اشرف منصوری می‌گوید: ما شاهد این هستیم که کارفرمایان واهمه دارند که نیرویی را استخدام کنند و به دلیل شرایط اقتصادی مجبور به تعدیل آن شوند. در این صورت کارگر شکایت می‌کند و کارفرما جریمه می‌شود. باید جای ایجاد چنین واهمه‌هایی که خود باعث می‌شود کارفرمایان دست به عصا راه بروند، حمایت صورت گیرد. با بخشش مالیاتی و دادن یارانه انرژی می‌توان هزینه‌ها را کاهش داد و در ازای آن از کارفرمایان خواست که افراد را استخدام کنند. دولت باید نظرات کارگران و کارفرمایان را بشنود و بر اساس آن لوایحی را به مجلس بفرستد و روابط کار را تنظیم کند.

کانون سراسری انجمن های صنفی مسئولین حفاظت فنی،ایمنی و بهداشت کار کشور

کانون سراسری انجمن های صنفی مسئولین حفاظت فنی،ایمنی و بهداشت کار کشور | Iranian HSE NGO

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محدودیت زمانی مجاز به پایان رسید. لطفا کد امنیتی را دوباره تکمیل کنید.