ثبت نام

دستمزدهای مسئولان ایمنی کارگاهها ناعادلانه است

۲۸۴۳۴۲۳۷_۱۴۶۲۹۴۶۹۴۰۴۸۳۷۰۵_۲۷۷۳۸۸۴۵۲۷۶۷۴۶۵۴۷۲_n

رئیس هیات مدیره کانون انجمنهای صنفی مسئولیت حفاظت فنی، ایمنی و بهداشت کار کشور معتقد است: با توجه به سنگین بودن مسئولیت ولزوم بهره گیری از تخصص، دستمزدهای مسئولان ایمنی و بهداشت در کارگاههای مشمول قانون کار بسیار پایین است.

«ابوالفضل اشرف منصوری»، رئیس هیات مدیره کانون انجمنهای صنفی مسئولیت حفاظت فنی، ایمنی و بهداشت کار کشور در گفتگو با ایلنا گفت: با توجه به مسئولیت بالای مسئولین ایمنی، دستمزد آن‌ها بسیار پایین است.

وی با اشاره به آیین نامه مصوب شورای عالی حفاظت فنی در ۳۱ اردیبهشت ماه مبنی بر لزوم به کارگیری مسئول ایمنی در کلیه کارگاههای مشمول قانون کار گفت: پیش از این به استناد ماده ۹۳ قانون کار فقط کارگاههای بالای ۲۵ نفر ملزم به دارابودن مسئول ایمنی بودند اما با توجه به این آیین نامه جدید تعداد مسئولین ایمنی افزایش می‌یابد و همین مساله لزوم رسیدگی به وضعیت معیشتی این کادر متخصص ایمنی را افزایش می‌دهد.

اشرف منصوری با تاکید مجدد بر وظیفه سنگینی که بر دوش مسئولین ایمنی است گفت: در حال حاضر دستمزد پایه مسئولین فنی حداقل دستمزد مصوب وزارت کار است و مشخص است که بایستی حق تخصص و مزایای شغلی براساس اجرای طرح طبقه بندی باید در مورد این متخصصین اجرایی شود.

وی در پایان با بیان این مطلب که مطالبات مسئولان ایمنی از مجاری قانونی در حال پیگیری است، خبرداد: از طرف کانون انجمن‌های صنفی مسئولیت حفاظت فنی، ایمنی و بهداشت کار پیشنهاداتی جهت ارتقاء دستمزد‌ها و اجرای طرح طبقه بندی مسئولان ایمنی به کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگری ارائه کرده‌ایم که قرار است در آینده‌ای نزدیک در شورای عالی کار مطرح شود.

کانون سراسری انجمن های صنفی مسئولین حفاظت فنی،ایمنی و بهداشت کار کشور

کانون سراسری انجمن های صنفی مسئولین حفاظت فنی،ایمنی و بهداشت کار کشور | Iranian HSE NGO

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محدودیت زمانی مجاز به پایان رسید. لطفا کد امنیتی را دوباره تکمیل کنید.