ثبت نام

روزآمد کردن ایمنی کارگران معادن

۵۲۴۵۹۶_orig

تأکید معاون وزیر کار بر روزآمد کردن ایمنی کارگران معادن
به گزارش روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گلستان، «علی‌حسین رعیتی‌فرد» معاون روابط کار در بازدید از معدن زمستان یورت آزادشهر اظهارداشت: به‌روز کردن ابزار و امکانات مورد استفاده در معادن با هدف بهتر شدن وضعیت ایمنی برای کارگران و کاهش دغدغه خانواده‌های آنان در اولویت است.

وی در این بازدید مشکلات و مسائل کارگران معدن زمستان یورت را بررسی کرد و گفت: از نظر وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی کار در معدن جزو مشاغل سخت و زیان‌آور شناخته می‌شود که باید این قانون در معدن زمستان یورت هم اعمال شود.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، عدم اعمال پایه سنواتی بعضی از کارگران را از دیگر مشکلات کارگران معدن زمستان یورت دانست و ابراز امیدواری کرد: با همکاری و مساعدت سازمان تأمین اجتماعی و پیمانکار شرکت برای پرداخت سخت و زیان‌آور بودن فعالیت کارگران عزیز با سرعت بیشتری انجام شود.

وی گفت: معدن‌کاران در صورت ارسال حق بیمه به مدت ۲۰ سال توسط کارفرما بازنشسته می‌شوند چرا که هر سال کار در معدن ۱/۵ سال ضریب می‌خورد و حقوق ۳۰ روز بازنشستگی پرداخت می‌شود.

معاون وزارت مردم افزود: بعضی از کارگران معدن نسبت به اینکه در جاهای مختلف کار کردند اما تجمیع سنوات بیمه‌ای آنان انجام نشده گله دارند که لازم است مستندات را ارائه دهند تا در تأمین اجتماعی به یک جمع‌بندی برسند.

معدن زمستان یورت آزادشهر در منطقه‌ای به همین نام واقع در ۲۵ کیلومتری جنوب شرق این شهر واقع است و نام این معدن که به معنای چادر قشلاقی است، از نام روستایی در نزدیکی معدن گرفته شده است. شهرستان آزادشهر با حدود ۱۰۰ هزار نفر جمعیت در شرق گلستان و درفاصله ۷۵ کیلومتر از مرکز استان واقع است.

کانون سراسری انجمن های صنفی مسئولین حفاظت فنی،ایمنی و بهداشت کار کشور

کانون سراسری انجمن های صنفی مسئولین حفاظت فنی،ایمنی و بهداشت کار کشور | Iranian HSE NGO

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محدودیت زمانی مجاز به پایان رسید. لطفا کد امنیتی را دوباره تکمیل کنید.