ثبت نام

سازمان بین المللی كار گزارش سال ۲۰۲۳ كمیته كارشناسان در مورد اعمال مقاوله نامه ها و توصیه نامه ها را منتشر كرد.

۰۳d15c69-e898-48fe-adea-fbf0dd902d52_20230221_105832

این گزارش میزان اجرای تعهدات کشورهای عضو سازمان بین المللی کار را در چارچوب استانداردهای بین‌المللی کار نشان می‌دهد.

کمیته کارشناسان اعمال مقاوله نامه ها و توصیه نامه ها (CEACR) که سیستم نظارتی سازمان بین المللی کار در خصوص استانداردهای بین المللی کار می باشد، گزارش سالانه خود را منتشر کرد.

استانداردهای بین المللی کار که از مقاوله نامه ها، پروتکل های الحاقی و توصیه نامه ها تشکیل شده اند، اسنادی جهانی هستند که توسط جامعه بین المللی مورد پذیرش قرار گرفته اند. این اسناد منعکس کننده ارزش ها و اصول مشترک در مورد مسایل و موضوعات مرتبط با کار می باشند.

در حالی که کشورهای عضو سازمان بین المللی کار می توانند در خصوص الحاق یا عدم الحاق به مقاوله نامه ها، پروتکل ها یا توصیه نامه های سازمان بین المللی کار تصمیم بگیرند، سازمان بین المللی کار تمامی تحولات مربوط به کشورهای عضو را ردیابی می کند، خواه به این اسناد ملحق شده یا نشده باشند.

هنگامی که یک کشور به یک مقاوله نامه یا پروتکل سازمان بین المللی کار ملحق می شود، موظف است به طور منظم اقداماتی را که برای اجرای آن انجام داده است گزارش دهد. کمیته کارشناسان اعمال مقاوله نامه ها و توصیه نامه ها (CEACR) یک نهاد مستقل متشکل از ۲۰ کارشناس حقوقی سطح بالای ملی و بین المللی است که وظیفه بررسی کاربرد مقاوله نامه ها، پروتکل ها و توصیه نامه های سازمان بین المللی کار توسط کشورهای عضو این سازمان را بر عهده دارد.

اعضای این کمیته براساس توانایی و لیاقت فردی خود منصوب شده و مستقل و بی طرف هستند. این کارشناسان از تمام مناطق جهان انتخاب می شوند و بدین ترتیب این کمیته تجربه دست اولی از سیستم های مختلف حقوقی، اقتصادی و اجتماعی را در اختیار دارد.

در مارس ۲۰۲۳ کمیته کارشناسان یک نظرسنجی عمومی را تحت عنوان “دستیابی به برابری جنسیتی در محل کار” منتشر خواهد کرد.

کانون سراسری انجمن های صنفی مسئولین حفاظت فنی،ایمنی و بهداشت کار کشور

کانون سراسری انجمن های صنفی مسئولین حفاظت فنی،ایمنی و بهداشت کار کشور | Iranian HSE NGO

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محدودیت زمانی مجاز به پایان رسید. لطفا کد امنیتی را دوباره تکمیل کنید.