ثبت نام

طرح گنجاندن شرایط کار ایمن و سالم در چارچوب اصول و حقوق بنیادی کار در مجمع اجلاس بین‌المللی کار

RemasterDirector_V0

به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، دبیر شورای عالی کار اظهار کرد : وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی امروز در نشست مجمع عمومی اجلاس بین‌المللی کار به صورت مجاری سخنرانی خواهد کرد.

رعیتی فرد با اشاره به سخنرانی رؤسای هیئت‌های کارگری و کارفرمایی کشور ایران در مجمع عمومی، گفت: نمایندگان ایران در سخنرانی‌های خود به بیان مشکلات ناشی از تحریم‌های ظالمانه و پیامد‌های منفی پاندمی کرونا بر جامعه کار و تولید کشور پرداختند.

معاون روابط کار اضافه کرد: یکصد و دهمین مجمع عمومی اجلاس بین‌المللی کار در سال جاری با حضور بیش از ۱۸۰ کشور عضو و بعد از ۲ سال پاندمی کرونا به صورت حضوری از هشتم تا ۲۰ خرداد در ژنو سوئیس در در حال برگزاری است.

وی تأکید کرد: نمایندگان دولتی هیئت ایران به صورت مجازی و آنلاین در نشست‌های تخصصی و کارشناسی شرکت داشتند.

رعیتی‌فرد در تشریح طرح گنجاندن شرایط کار ایمن و سالم در چارچوب اصول و حقوق بنیادی کار در مجمع عمومی اجلاس بین‌المللی کار(ILO)، این طرح را سنگ‌بنای سازمان بین‌المللی کار در اقتصاد جهانی قرن ۲۱ دانست که به عنوان جامع‌ترین پاسخ به بُعد اجتماعی آزادسازی تجارت خواهد بود.

وی افزود: در این طرح به اصول راهنمایی سازمان ملل در زمینه تجارت دو یا چند جانبه و حقوق بشر تأکید شده است.

دبیر شورای عالی کار تصریح کرد: طرح گنجاندن شرایط کار ایمن و سالم در چارچوب اصول و حقوق بنیادی کار، بر سه اصل «حفاظت مؤثر از شرایط کار ایمن و سالم»، «حفاظت مؤثر از محیط کار ایمن و سالم» و «حفاظت کافی از جان و سلامت کارگران در همه مشاغل» استواراست.

معاون روابط کار خاطرنشان کرد: پیگیری حق رأی ایران در سازمان بین‌المللی کار، حضور فعال در مباحث فنی و تنظیم استانداردهای بین‌المللی، گسترش دیپلماسی اقتصادی و هماهنگی با نمایندگان سایر کشورها از دیگر اهداف هیات ایرانی در اجلاس بین‌المللی کار خواهد بود.

کانون سراسری انجمن های صنفی مسئولین حفاظت فنی،ایمنی و بهداشت کار کشور

کانون سراسری انجمن های صنفی مسئولین حفاظت فنی،ایمنی و بهداشت کار کشور | Iranian HSE NGO

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محدودیت زمانی مجاز به پایان رسید. لطفا کد امنیتی را دوباره تکمیل کنید.