ثبت نام

فرسوده و غیر استاندارد بودن ۸۰ % جرثقیل های برجی در کشور

۲۸۷۶۵۳۵۲_۲۰۴۴۸۹۰۸۸۵۷۵۳۳۸۰_۶۴۷۹۳۳۹۷۱۸۰۲۵۶۷۴۷۵۲_n

در چهارمین همایش و نمایشگاه تخصصی جرثقیل، لیفتینگ و صنایع وابسته در سوم و چهارم شهریور ماه در محل پژوهشکده نفت با استقبال فعالانHSE مهندس اصابتی مدیر کل محترم بازرسی کار طی سخنانی با اشاره به عدم وجود استاندارد اجباری در ارتباط با جرثقیل ها و فرسوده و غیر استاندارد بودن ۸۰ % جرثقیل های برجی در کشور متاسفانه شاهد حوادث گونا گونی در ارتباط با این وسیله هستیم.

وی افزود عمده جرثقیل های برجی بصورت دست دوم وارد کشور می شوند که در این خصوص تدوین استانداردهای اجباری توسط سازمان ملی استاندارد و نظارت گمرک می توان از ورود آنها به کشور جلوگیری کرد. همچنین از میان جرثقیل های بررسی شده، حدود ۲۱% از آنها دارای گواهینامه صلاحیت، ۱۳% اپراتورها دارای گواهینامه صلاحیت کار با جرثقیل و تنها ۱۲% جرثقیل ها دارای سیستم اتصال به زمین داشتند.

ایشان با اشاره به جایگاه  شورایعالی حفاظت فنی به عنوان مرجع قانون گذاری در زمینه ایمنی و تصویب بیش از ۶۰ آیین نامه و دستورالعمل که الزام آور و قضایی محور هستند و تاکید  بر ماده ۹۱ قانون کار و مسئولیت کارفرمایان در ایجاد محیط امن، اخذ صلاحیت پیمانکاران و بهره برداران و آموزش و اخذ صلاحیت برای اپراتورها جهت کار با جرثقیل ها را الزامی دانستند.

مدیر کل بازرسی کار با توجه به اهمیت شناسایی خطر و ارزیابی ریسک و لزوم نظارت مستمر و دائمی از درون کارگاه، تصویب آیین نامه بکارگیری مسئول ایمنی در کارگاه ها را در جهت استقرار مسئول ایمنی و نظارت دائمی از درون کارگاه عنوان نمودند. و اعلام داشتند بر اساس فعالیت های انجام شده توسط همکاران بازرس کار در سراسر کشور، آمار حوادث در سال ۹۴ نسبت به سال ۹۳ بیست درصد کاهش را نشان می دهد.

در پایان نامبرده با توجه به تهیه آیین نامه ایمنی جرثقیل ها توسط اداره کل بازرسی کار برای ارائه به شورایعالی حفاظت فنی، از کلیه علاقمندان برای مشارکت در تهیه این آیین نامه دعوت به همکاری نمودند.

کانون سراسری انجمن های صنفی مسئولین حفاظت فنی،ایمنی و بهداشت کار کشور

کانون سراسری انجمن های صنفی مسئولین حفاظت فنی،ایمنی و بهداشت کار کشور | Iranian HSE NGO

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محدودیت زمانی مجاز به پایان رسید. لطفا کد امنیتی را دوباره تکمیل کنید.