ثبت نام

همایش کمیته های حفاظت فنی وبهداشت کار برتر استان فارس

IMG_6252-800

این مراسم که با هدف معرفی الگوها و کمیته های برتر استان به جامعه کار و تولید برگزار گردید از کمیته های برتر استانی که در زمینه پیشگیری و کاهش حوادث ناشی از کار و ایجاد فضا و محیط امن کاری موفق بوده اند تقدیر و تجلیل به عمل آمد.

دکتر عباس عباسی قائم مقام وزیر و مدیر کل تعاون ، کار و رفاه اجتماعی استان فارس در این همایش ضمن تأکید بر اهمیت لزوم تشکیل و فعال بودن کمیته های حفاظت فنی در کارگاه ها اظهار کرد : می بایست به ضرورت تشکیل و اهتمام ورزیدن به فعالیت کمیته های حفاظت فنی و بهداشت کار با نگاه جدید و در قالب مسئولیتی ااقتصادی و اجتماعی نگریسته شود.

دکتر عباسی ادامه داد: امروزه در نگاه های مدیریتی به زیرساخت های کسب و کار ،مسئولیت های اجتماعی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و اگر کارگر ، کارفرما و دولت تنها نگاهی اقتصادی و سودآور به بنگاه ها داشته باشند هرگز انگیزه کافی جهت رسیدن به ارزش های واقعی را نخواهند داشت  و باید نگاه افراد را علاوه بر مسئولیت های اقتصادی به سمت پذیرش مسئولیت اجتماعی نیز سوق داد.

قائم مقام وزیر و مدیر کل تعاون ، کار و رفاه اجتماعی استان فارس ضمن گرامیداشت و تبریک ۲۹ آبانماه سالروز تصویب قانون کار گفت: همگرایی مناسبی در میان تشکلات کارگری و کارفرمایی استان و شرکای اجتماعی اداره کل تعاون ، کار و رفاه اجتماعی استان فارس در سطح استان وجود دارد و علی رغم همه فشار هایی که در سال ۹۱ بر جامعه کار و تولید شاهد بودیم ، همین همگرایی بود که توانست با ایجاد یک فضای مناسب به کاهش نرخ بیکاری و بهبود فضای کسب و کار بیانجامد و لذا با استفاده از همین فضای مناسب حاکم بر جامعه کار و تولید و با توجه به نگاه سه جانبه گرایی ، نباید قانون کار را تنها به نفع کارگر و یا فقط به نفع کارفرما تفسیر و برداشت کرد ، بلکه باید از قانون کار به نفع پایداری مشاغل و افزایش سطح تولید با محوریت کار به عنوان یک ارزش یاری جست.

دکتر عباسی تصریح کرد : با هدف افزایش تولید و پایداری مشاغل موجود ، می توان به ایجاد سرمایه های مادی و اجتماعی دست یافت که این امر زمینه پیدایش فرصت های شغلی جدید و تکمیل چرخه کار و تولید را فراهم خواهد آورد.

وی همچنین با تأکید بر تأثیر مثبت فعالیت کمیته های حفاظت فنی بر جسم و روح کارگران گفت: در دولت جدید که دولت تدبیر و امید است ، با افزایش بازرسی ها و تقویت کمیته های حفاظت فنی در کارگاه ها و بنگاه های اقتصادی ، می شود روح تازه ای از  امید و انگیزه را در کارگران زنده کرد تا متوجه گردند که امنیت آنها در محیط کاری همواره مدنظر است.

مختاری معاون روابط کار اداره کل تعاون ، کار و رفاه اجتماعی استان فارس نیز در این همایش با اشاره به هدف برگزاری این مراسم اظهار داشت: با توجه به وضعیت ایمنی در کارگاه های استان ، این همایش برگزار شد تا نحوه تقویت و تشکیل کمیته های حفاظت فنی و بهداشت کار استان و همچنین نقش این کمیته ها در تأمین سلامت منابع انسانی که همان سرمایه های اصلی بنگاه ها هستند بررسی و تشریح گردد.

مختاری در ادامه توضیح داد: هدف دیگر از برپایی این مراسم معرفی چهره های برتر رعایت ایمنی در محیط های کار است و  در راستای الگو سازی و کاهش ضریب شدت و تکرار حوادث در کارگاه ها ، از کمیته های حفاظت فنی برتر استان تقدیر به عمل می آید.

شایان ذکر است در این همایش نیز با اجرای کارگاه آموزشی ، مسئولین کمیته های حفاظت فنی و بهداشت کار استان و همچنین کارفرمایان حاضر در جلسه با آخرین مباحث و روش های تقویت این کمیته ها در جهت پیشگیری و کاهش حوادث ناشی از کار آشنا شدند.

در پایان این مراسم همچنین با اهدای لوح تقدیر از کمیته های برتر حفاظت فنی و بهداشت کار موفق استان در زمینه آموزش و ایجاد محیط های ایمن کاری تقدیر شد.

کانون سراسری انجمن های صنفی مسئولین حفاظت فنی،ایمنی و بهداشت کار کشور

کانون سراسری انجمن های صنفی مسئولین حفاظت فنی،ایمنی و بهداشت کار کشور | Iranian HSE NGO

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محدودیت زمانی مجاز به پایان رسید. لطفا کد امنیتی را دوباره تکمیل کنید.