ثبت نام

​موافقت شورای عالی حفاظت فنی با سخت و زیان ‌آور بودن بخشی از مشاغل آرامستان ‌ها

۴۳۴۹۰۶_orig-800
معاون روابط کار وزارت تعاون ، کار و رفاه اجتماعی از موافقت شورای عالی حفاظت فنی با سخت و زیان‌آور بودن بخشی از مشاغل آرامستان ‌ها خبرداد .
به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، حاتم شاکرمی در یکصدوشصت و سومین جلسه شورای عالی حفاظت فنی با تاکید بر مصوبه این نشست مبنی بر مشاغل سخت و زیان آوری بخشی از مشاغل کارگران شاغل در آرامستان ها که با متوفی در ارتباط هستند گفت : با توجه به استعلام و بررسی های انجام شده در مدت ۳ سال و با ارائه جمع بندی گزارشات تخصصی کارشناسان این وزارتخانه و نمایندگان دستگاه های عضو این شورا در خصوص سخت و زیان‌آور بودن بخشی از مشاغل آرامستان‌ها با نظر اعضای شورا با همگن سازی این مشاغل با گروه های ۱۴ گانه موافقت شد.
تمدید اعتبار پروانه مشاوران و خدمات دهندگان حفاظت فنی و ایمنی تا پایان آذر۹۹
وی با اشاره به شیوع ویروس کرونا و تمدید اعتبار پروانه مشاوران و خدمات دهندگان حفاظت فنی و ایمنی در جلسات قبلی شورا تا پایان شهریورگفت: با توجه به تداوم شیوع این ویروس و به درخواست مرکز تحقیقات تعلیمات و حفاظت فنی بهداشت کار و با موافقت اعضای شورا اعتبا پروانه این مشاورین تا پایان آذرماه ۱۳۹۹ تمدید شد.
معاون روابط کار وزارت تعاون ،کار و رفاه اجتماعی ضمن اشاره به سالروز آتش نشانی و ایمنی وگرامیداشت یاد و خاطره جانفشانی‌ این عزیزان که به عنوان حافظان سرمایه‌های انسانی و مالی کشورهستند افزود: شورای عالی حفاظت فنی در سال ۹۷ تصویب کرد که مشاغل عملیاتی آتش نشانان شهری در گروه «ب» مشاغل سخت و زیان آور قرار بگیرد که این اقدامی در ارزش نهادن و قدردانی از این عزیزان بود که توسط این شورا و وزارت تعاون کار و امور اجتماعی انجام شده است.
شاکرمی ضمن تاکید بر اجرای مصوبه شورای عالی حفاظت فنی در این زمینه افزود : همه دستگاه های ذی ربط مکلف بر اجرای مصوب شورای عالی حفاظت فنی در مورد آتش نشانان های عملیاتی اعم از مشمولین و غیر مشمولین قانون کار هستند و نباید موانعی در اجرای این مصوبه ایجاد شود.
در این نشست در خصوص نحوه اجرای رأی شماره ۵۵۴ مورخ ۱۷/۰۴/۱۳۹۹ هیأت عمومی دیوان عدالت اداری در خصوص بررسی مشاغل سخت و زیان آور در کارگاه‌های تعطیل و همچنین تعیین مرجع ذیصلاح رسیدگی به صفت سخت و زیان‌آوری مشاغل بیمه شدگان مشمول قانون کار، شاغل در نیروگاه اتمی طرح و تصمیم گیری شد

کانون سراسری انجمن های صنفی مسئولین حفاظت فنی،ایمنی و بهداشت کار کشور

کانون سراسری انجمن های صنفی مسئولین حفاظت فنی،ایمنی و بهداشت کار کشور | Iranian HSE NGO

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محدودیت زمانی مجاز به پایان رسید. لطفا کد امنیتی را دوباره تکمیل کنید.