ثبت نام

اولین همایش تخصصی معرفی برترین های ایمنی وحفاظت فنی در اهواز

۸۱۴۴۲۲۷۴۵_۱۴۳۹۸۳-۸۰۰

به گزارش روابط عمومی  کانون سراسری انجمن های صنفی مسئولین حفاظت فنی ،ایمنی و بهداشت کار کشور اولین همایش تخصصی معرفی برترین های ایمنی وحفاظت فنی در اهواز در مورخ ۱۱ خرداد ماه ۹۵ برگزار گردید

رئیس هیئت مدیره انجمن صنفی ایمنی و بهداشت کار اهواز در ابتدای همایش ، ضمن خوش آمد گویی به مدعوین به اهمیت موضوع ایمنی و نقش موثر آن در اجرای فرآیندهای اقتصاد مقاومتی پرداختند و اظهار داشتند  که کلمه ایمنی یکی از پرکاربردترین و پر اهمیت ترین واژه هایی است که در رابطه با انسان و تجهیز در صنایع و سازمانها و نهادها استفاده می‌شود.

مهندس کریم ثابتی رئیس انجمن صنفی مسئولین ایمنی و حفاظت فنی و بهداشت کار اهواز در ادامه عنوان نمودند  : معظم رهبری ،  استراتژی کلان کشور را پیشبرد اقتصاد مقاومتی تعریف فرموده اند و این در حالی است که حوادث ناشی از کار به حدی از نگران کنندگی رسیده، که تبعات انسانی و اقتصادی و اجتماعی ،  آن مانعی جدی بر سر راه توسعه کشور به حساب می آید لذا این مسأله را باید به دغدغه شماره یک تصمیم گیران و فعالان اجرایی کشور تبدیل کرد. . شعار ” اول ایمنی ، بعد کار ”  به عنوان پیش نیاز اصلی جاری سازی فرامین مقام معظم رهبری در ارتقا بهره وری در اجرای سیاستهای اقتصاد مقاومتی می باشد .

در ادامه ایشان ، اهداف و برنامه ها و عملکرد یک ساله انجمن را در همایش ارائه نمودند و در نهایت از حمایتهای بی دریغ آقای دکتر صفایی ، مدیرکل تعاون ، کار و رفاه اجتماعی استان خوزستان  به عنوان عامل موثر در پیشبرد اهداف انجمن تقدیر و تشکر نمودند .

 مهندس سیدابوالفضل اشرف منصوری رییس هیأت مدیره کانون سراسری انجمن های صنفی  مسئولین حفاظت فنی ، ایمنی و بهداشت کار کشور در همایش تخصصی معرفی برترین های ایمنی وحفاظت فنی در اهواز با بیان اینکه ۴ درصد تولید ناخالص ملی در جهان اختصاص به حوادث ناشی از کار دارد، اظهارکرد: این رقم در کشور ما معادل پرداخت یارانه ها در هر ماه است.که ضربات و آسیب های جدی به بدنه  اقتصادی کشور وارد می کند .

وی افزود: در زمان بروز حوادث ناشی از کار ، ما عزیزان و سرپرستانی  را از دست می دهیم که هیچ پول و سرمایه ای  نمی تواند جایگزینی برای  آن باشد. رییس هیئت مدیره کانون انجمن های صنفی مسئولین حفاظت فنی، ایمنی و بهداشت کشور با اشاره  به اینکه یکی از علل حوادث کشور ، فقر شدید آموزشی و فرهنگ ایمنی کار و همچنین  فرهنگ های غلطی است که در کشورما جا افتاده وخیلی مرسوم شده، اصلاح تفکر نگرش مسئولین در فرهنگ ایمنی و آموزشی ایمنی کار باحضور همه جانبه تشکل های خصوصی و مسئولان ایمنی و بهداشت تعیین و محقق می شود. اشرف منصوری گفت: باتوجه به اینکه رویکرد وزارت تعاون ، کار و رفاه اجتماعی برون سپاری امور حاکمیتی به انجمن ها و تشکل ها می باشد تاکنون دستاوردهای خوبی در کشور شاهد بوده ایم که در این امر کانون سراسری و انجمن های تابعه آن فعالیت های ارزشمند را در جهت حفظ سرمایه های انسانی و حفاظت از سلامت و صیانت نیروهای انسانی داشته اند.وی بااشاره به اینکه آموزش های ایمنی یکی از خلاء های موجود ایمنی در کشور است اظهارکرد: باتوجه به رویکرد مرکز تحقیقات و تعلیمات حفاظت و بهداشت کار ومشارکت شرکای اجتماعی ونامه ها وبخشنامه دکتر مظفری به استانها در حال بهبود ، پیشرفت و ارتقاء آن هستیم.اشرف منصوری  عنوان کرد: مسئولین ایمنی،  همگام با کلیه مسئولین کشور انجام وظیفه می کنند. وی اضافه کرد: با توجه به فرمایش مقام معظم رهبری در سال و نامگذاری سال ۹۵ به نام و شعار اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل یادآور شدند که در حوزه ایمنی و بهداشت کار این مهم بخوبی در حال اجرا است .وی گفت: باتوجه به حضور تشکل ها و انجمن های تخصصی و صنفی بزرگ و فعال در کشور ژاپن نرخ حوادث ناشی از کار در آن کشور رقمی نزدیک به صفر است پس محقق شدن ایمنی بطور کامل در هرکشوری که توجه و پشتکار داشته باشد دور از ذهن نخواهد بود .ود در پایان از زحمات و تلاشهای مهندس اصابتی مدیرکل محترم بازرسی کار و توجه ایشان به تشکلات صنفی تخصصی و همچنین سیاست ها و برنامه های حوزه روابط کار و نگرش معاون محترم روابط کار مهندس هفده تن در شکوفایی و ارتقاء جایگاه ایمنی کشور تقدیر و تشکر کردند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان گفت: انجمن صنفی ایمنی و حفاظت کار به منظور فرهنگ سازی، پیام های توصیه ای را از طریق گروه های شبکه های مجازی نشر کند.
هوشمند صفایی در همایش تجلیل از برترین های ایمنی و حفاظت فنی اهواز در تالار هتل نیشکر اهواز اظهار کرد: این انجمن می تواند یک پایگاه اجتماعی تشکیل دهد و پیام های ایمنی را در این پایگاه منتشر کند.
وی افزود: انتشار پیام های توصیه ای در زمینه ایمنی و حفاظت کار در کاهش آمار حوادث کار بسیار می تواند موثر باشد.
صفایی گفت: صیانت از نیروی کار در خوزستان از اولویت کاری است و حوادث کاری همواره دغدغه مسوولان است.
وی بر داشتن برنامه ریزی و بازرسی مناسب از محیط کار تاکید کرد و افزود: انجمن صنفی ایمنی و بهداشت کار را باید به مردم بسپاریم و بیشتر دنبال راه کاری برای توسعه فرهنگ ایمنی باشیم.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان یادآور شد: در این انجمن فرصت مناسبی برای تبادل اطلاعات مهندسان، صاحب نظران و فرهیختگان این علم فراهم آمده که به توسعه فرهنگ ایمنی کار در خوزستان کمک کنند.
صفایی گفت: هنوز ضرورت ایمنی کار در جامعه ما جا نیفتاده است. ایمن سازی محیط کار امری ضروری است و سرمایه گذاری در این زمینه را نباید هزینه حساب کرد.
وی مردم را یکی از مولفه های مهم در اقتصاد مقاومتی دانست و اظهارکرد:رویکرد ما گسترش فعالیت انجمن ها در حوزه های مختلف است که دولت تنها نقش حمایت گر را داشته باشد.
وی گفت: باید نیروی کار را ملزم به استفاده از امکانات ایمنی کار کرد. بهداشت کار تنها مربوط به جسم نیست بلکه بهداشت نیروی کار و داشتن تعادل روانی را نیز شامل می شود.
در این همایش از برترین های حوزه ایمنی و حفاظت فنی اهواز قدردانی شد.

کانون سراسری انجمن های صنفی مسئولین حفاظت فنی،ایمنی و بهداشت کار کشور

کانون سراسری انجمن های صنفی مسئولین حفاظت فنی،ایمنی و بهداشت کار کشور | Iranian HSE NGO

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محدودیت زمانی مجاز به پایان رسید. لطفا کد امنیتی را دوباره تکمیل کنید.