ثبت نام

بررسی ابعاد جهانی آثار کرونا بر دنیای کار در اجلاس بین‌المللی کار

۲۰۲۲۰۶۰۶_۱۱۴۰۵۷

سرپرست هیئت کارگری جمهوری اسلامی ایران در سازمان بین‌المللی کار(lLO) گفت: ابعاد بین‌المللی آثار کرونا بر دنیای کار بررسی شد.

«سیدمحمد یاراحمدیان» در نشست مجمع عمومی یکصد و دهمین اجلاس بین‌المللی کار(ILO)، بیان کرد:‌بحران کرونا آثار زیان‌باری بر دنیای کار داشته که مهمترین آن تشدید فقر، بی‌عدالتی و بیکاری ناشی از بین رفتن چند ده میلیون شغل بوده است.
وی افزود: گزارش‌های سازمان بین.المللی کار نشان می‌دهد که خسارات وارده به کشورهای در حال توسعه و دارای درآمد متوسط به پایین، بسیار شدیدتر بوده است.
یاراحمدیان تصریح کرد: این کشور‌ها در مرحله همه‌گیری کرونا به دلیل اقتصاد غیررسمی غالب، پوشش ناکافی تأمین سلامت و توسعه نامناسب در زیرساخت‌های نظام سلامت، صدمات اجتماعی و اقتصادی بیشتری را تجربه کردند.
وی گفت: در آغاز پاندمی کرونا در کشور ایران به ‌دلیل تحریم‌های دارویی قدرت‌های بزرگ اما غیرمسئول، چند ده هزار کارگر جان خود را از دست دادند ولی با همت دانشمندان و نخبگان، واکسن مناسب تولید و پس از واکسیناسیون بیش از هشتاد درصدی، طوفان بیماری کرونا فروکش و بحران مهار شد.
رئیس مجمع عالی نمایندگان کارگری تأکید کرد: پاندمی کرونا نشان داد امنیت و سلامت تک‌تک انسان‌ها به هم وابسته است.
وی پیشنهاد کرد: بی‌تعهدی و ظلم آشکار بعضی از دولت‌های مسئول در قبال سایر کشورها مورد سؤال و مؤاخذه نهادهای جهانی نظیر سازمان بین‌المللی کار قرار گیرد و در سابقه تاریخی این نهاد بین‌المللی ثبت گردد.
وی افزود: ادامه اعمال تبعیض و تحریم ناروا، غیرقانونی و فاقد مبانی اخلاقی و انسانی سازمان بین‌المللی کار بر علیه کارگران ایران که در حدود دو دهه گذشته ادامه داشته بی‌تردید در تغایر فاحش با اهداف و آرمان‌های بنیانگذاران سازمان بین‌المللی کار است.
یاراحمدیان ابزار امیدواری کرد: در دوره جدید مدیریتی دبیرکل محترم سازمان بین المللی کار با مشی سازنده و مسئولانه، کارگران ایران بتوانند از مجموعه خدمات دپارتمان‌های مختلف بهره‌مند شوند.
وی اظهار کرد: میلیون.ها کارگر مهاجر افغانستانی میهمان کشور ایران هستند که به دلیل عدم‌سازماندهی، با مشکلات متعددی روبرو است.
یاراحمدیان تصریح کرد: امیدواریم با همکاری و مشارکت دپارتمان‌های مربوطه سازمان بین‌المللی کار و کنفدراسیون بین‌المللی کارگران «آی‌تی‌ یوسی» بتوانیم با تأسیس کمیته مشترک، نسبت به رفع و حل آن مشکلات اقدام کنیم.
وی خاطرنشان کرد: در کشور‌های توسعه‌یافته و اقتصاد‌های پیشرفته، مطالبات کارگران، حقوق بیشتر، رفاه بالاتر، زندگی شایسته‌تر و نظایر آن مطرح است‌، در صورتی‌که در کشور‌های که جنگ به آنها تحمیل شده مطالبات کارگران یافتن شغل برای مبارزه با فقر و گرسنگی و به عبارتی زنده‌‌ماندن است، در این شرایط ناگوار همه ما نمایندگان کارگران، کارفرمایان و دولت‌ها نسبت به آنها مسؤل هستیم و باید اولویت مجموعه اقدامات ما در راستای عدالت اجتماعی، مطالبه حق، صلح و امنیت جهانی است.
یاراحمدیان تصریح کرد: همه ما مکلف هستیم دولت‌هایی که با اهداف استعمارگری و تفکر سلطه‌گری، جنگ را در کشورها به ارمغان می‌آورند، محکوم کنیم.

کانون سراسری انجمن های صنفی مسئولین حفاظت فنی،ایمنی و بهداشت کار کشور

کانون سراسری انجمن های صنفی مسئولین حفاظت فنی،ایمنی و بهداشت کار کشور | Iranian HSE NGO

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محدودیت زمانی مجاز به پایان رسید. لطفا کد امنیتی را دوباره تکمیل کنید.