ثبت نام

تاثیر و کمک کانون و انجمن های ایمنی و بهداشت کار به جامعه کار و تولید

۲۵۱۳۰۸_orig-800

کارگاهای آموزشی راهکارهای اجرایی مقاوله نامه کار دریایی ویژه بازرسان کار مناطق ساحلی شمال کشور ، کارگاه آموزشی رفع موانع اجرای آیین نامه ایمنی امور پیمانکاری و رفع موانع اجرای مدل خود بازرسی با حضور “مهندس اصابتی” مدیرکل بازرسی کار وزارت تعاون ، کار ورفاه اجتماعی

، مهندس اصغری مدیرکل تعاون, کار ورفاه اجتماعی استان مازندران و بازرسان کار مناطق ساحلی شمال کشور در مورخ ۲۷ و ۲۸ بهمن ماه در بابسر تشکیل گردید.محمد اصابتی مدیر کل بازرسی کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در مراسم افتتاحیه این همایش طی سخنانی افزود: در افق ۱۴۰۴ توجه ویژه ای به منابع انسانی شده است و  سنتی ماندن ساختار تولید و افزایش روزافزون اقتصاد غیر رسمی و نابرابری در بخش اقتصادی جامعه باعث گردیده صنایع خاصی مانند صنعت ساختمان و ورود افراد بدون صلاحیت به این حوزه بیشترین آمار حوادث ناشی از کار منجر به فوت را به خود اختصاص داده است.

مدیر کل بازرسی کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: در سالهای اخیر با نگاه تخصصی به حوزه ساختمان و صنایع پر حادثه دیگر با تدوین آیین نامه ها، دستورالعمل ها، نظارت، آموزش و الزامات لازم توانستیم به موفقیت های مثبتی در کاهش حوادث دست یابیم.

وی افزود: البته الزامات به تنهایی نمی تواند عامل موفقیت باشد بلکه نظارت و تلاش بیشتر باید به  صورت مستمر در دستور کار باشد.

اصابتی با اشاره به اینکه بیش از ۱۶ دستگاه در بحث ساختمان دخیل  هستند اظهار داشت: همه دستگاه های مرتبط در این بخش باید نگاه ویژه به حوادث ناشی از کار داشته باشند و به وظایف خود به نحو مطلوب عمل کنند و در برابر مسائل پاسخگو باشند تا به امید خدا شاهد کاهش حوادث ناشی از کار باشیم.

مدیر کل بازرسی کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی بیان داشت: یکی از کارهای بسیار موفق در حوزه بازرسی کار ایجاد بیش از ۸۴ کانون و انجمن های ایمنی و بهداشت کار دراستان ها می باشد که کمک شایانی به جامعه کار و تولید خواهند نمود.

وی با تأکید بر ضرورت توجه به اجرای مطلوب مدل خود بازرسی درون کارگاهی در استان ها اظهار داشت: حضور مسئول ایمنی در کارگاهها حاکی از یک نگاه سیستمی است و موضوع شناسایی و ارزیابی خطر در کارگاه بعنوان یک ظرفیت در این مدل می باشد که به بهبود نظارت بازرسان کار و ترویج فرهنگ ایمنی کمک خواهد کرد و در نظر است با اجرای مدل خود بازرسی به جایگاه ویژه ای در بحث ایمنی برسیم.

مهندس اصابتی در ادامه افزود: آیین نامه مشاورین حفاظت فنی هم مورد اصلاح و بازنگری قرار گرفت و منتشر گردید و در این مهم بدنبال تغییر نگاه از حقیقی به حقوقی هستیم و امیدواریم موسسات خوبی در این زمینه برای بهبود وضعیت ایمنی در کشور ایجاد شود.

مدیر کل بازرسی کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد: یکی از وظایف ما در جامعه کار و تولید هم راستا کردن منافع کارگر و کارفرما است و با اعتقاد به این موضوع موجب ارتقای فرهنگ کار به نفع کارگر و کارفرما خواهد شد.

اصابتی با اشاره ضرورت توجه به بحث آموزش خاطر نشان کرد: باید فرهنگ آموزش ایمنی را در جامعه نهادینه کنیم و از این طریق می توانیم تغییر باور و لزوم توجه به امور ایمنی را در جامعه گسترش بدهیم.

مدیر کل بازرسی کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در ادامه با تقدیر و تشکر از عملکرد استان مازندران در بحث آموزش اظهار داشت: این استان در زمینه آموزش حرف اول را می زند و آموزش بیش از ۱۲ هزار نفر کارگر و مهندس گواه این مهم است که نشان از ظرفیت بسیار بالای این استان دارد.

وی با اشاره به برنامه های دستاورد محور معاونت روابط کار وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی در حوزه بازرسی کار افزود: اجرای مدل خود بازرسی درون کارگاهی و بحث مشاغل سخت و زیان آور برای ما از اهمیت ویژه ای برخوردار است و نگاه ما به سمت استاندارد سازی محیط کار خواهد بود.

در این همایش روسای ادارات بازرسی و بازرسان کار ادارات کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استانهای مازندران، گلستان، سمنان، گیلان، قزوین، آذربایجان شرقی و غربی، اردبیل، تهران، خراسان شمالی و رضوی و البرز حضور داشتند.

کانون سراسری انجمن های صنفی مسئولین حفاظت فنی،ایمنی و بهداشت کار کشور

کانون سراسری انجمن های صنفی مسئولین حفاظت فنی،ایمنی و بهداشت کار کشور | Iranian HSE NGO

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محدودیت زمانی مجاز به پایان رسید. لطفا کد امنیتی را دوباره تکمیل کنید.