ثبت نام

حداقل دستمزد کارگران در سال ۱۴۰۱ تعیین شد

۵۲۶۶۳۶_orig
 به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع‌ رسانی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، «حجت‌الله عبدالملکی» در سیصد و ششمین نشست شورای عالی کار اعلام کرد:  نشست تعیین حداقل دستمزد کارگران در سال آینده،
۱۴ و نیم ساعت به طول انجامید که جامعه کارگری و کارفرمایی به جمع‌بندی رسیدند و خبر‌های بسیار خوب برای جامعه کار و تولید کشور داریم.
وی افزود : حداقل مزد ماهانه ۵۷.۴ درصد افزایش پیدا کرد و با یک رشد خوبی را در دستمزد کارگران در سال آینده خواهیم داشیم.
عبدالملکی با بیان اینکه یک کارگر دارای دو فرزند ۶ میلیون و ۷۲۵ هزار حداقل حقوق دریافت خواهد کرد، افزود : این میزان دستمزد نسبت به سال گذشته ۵۳.۷ درصد رشد داشته است.
وی تصریح کرد: همچنین یک خانواده کارگزی ۳‌.۳ نفری ۶ میلیون و ۴۳۳ هزار تومان در سال ۱۴۰۱ حداقل دستمزد دریافت می‌کند که  نسبت به سال گذشته این رقم ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان افزایش پیدا کرده است.
عبدالملکی تأکید کرد: برای اولین بار بعد از ده ها سال در ١۹ اسفند توافق بین جامعه کارگری و کارفرمایی حاصل شد که معمولا این خبر تعیین میزان حداقل دستمزد کارگران به شب‌های منتهی به سال جدید نهایی می‌شد.
وی خاطر نشان کرد: میزان تعیین شده حداقل دستمزد در سال آینده تأثیری مثبتی بر مستمری بازنشستگان کارگران نیز خواهد داشت.
وی با بیان اینکه قدرت خرید مطلق کارگران ۹ درصد افزایش بیش از تورم خواهد بود گفت: عمده افزایش بر روی حداقل مزد بر مبنای کسورات است و برای تقویت مستمری کارگران اتفاق خوبی افتاده است و با افزایش درآمد کارگران ۲ اتفاق بر روی تولید می‌افتد.
وی اضافه کرد: بهره‌وری تولید افزایش پیدا خواهد کرد و کارگران انگیزه بیشتری برای کار خواهند داشت و با افزایش قدرت تقاضای مؤثر در اقتصاد هم بیشتر خواهد شد که به رونق تولید کمک خواهد کرد.
عبدالملکی گفت: تنها تأکید رئیس جمهور در تعیین حداقل دستمزد سال ١۴۰۱ رفاه کارگران بود.
وی بیان کرد: شورای‌عالی کار در خصوص مبلغ حق مسکن و بُن خواربار نیز تصمیم‌گیری کرد و مبلغ بن خواربار کارگران را ۸۵۰ هزار تومان و حق مسکن را ۶۵۰ هزار تومان تعیین کرد اما مصوبه مهم شورا در خصوص میزان سایر سطوح مزدی بود که آن را تا ۳۸ درصد بالا برد.

کانون سراسری انجمن های صنفی مسئولین حفاظت فنی،ایمنی و بهداشت کار کشور

کانون سراسری انجمن های صنفی مسئولین حفاظت فنی،ایمنی و بهداشت کار کشور | Iranian HSE NGO

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محدودیت زمانی مجاز به پایان رسید. لطفا کد امنیتی را دوباره تکمیل کنید.