ثبت نام

دستور ویژه وزیر کار برای پیگیری موضوع اخراج کارگران هفت تپه

۴۲۶۳۴۸_orig-800

به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت تعاون ،کار و رفاه اجتماعی، حاتم شاکرمی، معاون روابط کار در این زمینه توضیح داد: ۱۵ نفر از کارگران هفت تپه به دلیل عدم پرداخت اضافه کار خود در ماه گذشته ، بدون مراجعه به اداره تعاون،کار و رفاه اجتماعی، به مدیریت مستقر در شرکت اعتراض کرده اند که اخراج آنها را به دنبال داشته است.
شاکرمی افزود: با توجه به این موضوع و دستور ویژه وزیر ، مقرر شد با پیگیری های صورت گرفته ظرف ۲۴ ساعت توافق میان کارگران و کارفرما حاصل شود. در غیر این صورت با شکایت کارگران ظرف  ۴۸ ساعت آینده، رسیدگی به موضوع خارج از نوبت و به طور ویژه در دستور کار مراجع حل اختلاف کار استان قرار خواهد گرفت .
معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد: البته کارفرما شکایتی را به اداره کار استان تسلیم کرده که همین امر می تواند مبنای ورود مراجع رسیدگی وزارت کار به موضوع شود .
شاکرمی با اشاره به تاکیدات قبلی در خصوص عدم اخراج کارگران خارج از کمیته انضباطی خاطرنشان کرد: متاسفانه این اخراج خارج از کمیته انضباطی انجام شده و امیدواریم با پیگیری هایی که انجام می شود در اسرع وقت زمینه بازگشت به کار کارگران اخراج شده فراهم شود.

کانون سراسری انجمن های صنفی مسئولین حفاظت فنی،ایمنی و بهداشت کار کشور

کانون سراسری انجمن های صنفی مسئولین حفاظت فنی،ایمنی و بهداشت کار کشور | Iranian HSE NGO

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محدودیت زمانی مجاز به پایان رسید. لطفا کد امنیتی را دوباره تکمیل کنید.