ثبت نام

رعیتی فرد : صیانت از حوزه کار و ارتقای ایمنی، برنامه جدی وزارت مردم است

۵۰۳۸۲۴_orig
به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی،«علی حسین رعیتی فرد » در جریان بازدید از کارخانه شرکت صنایع شیر ایران (پگاه) گفت: تمرکز دشمن در سال های گذشته بر ایجاد چالش در حوزه اقتصادی و ایجاد مشکلات بین کارگران و تولیدکنندگان بوده است و باعث شده تا تأمین بعضی از مواد اولیه و زنجیره تولید و فروش با مشکلاتی روبرو شود.
رعیتی فرد گفت: در این جنگ اقتصادی، همه موظف هستند تا به تولیدکنندگان کمک کنند چراکه با تعطیلی هر کارخانه، سنگری از دست می رود.
معاون وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه، دشمن با جنگ رسانه‌ای، روانی و اقتصادی سعی دارد به ما آسیب برساند، گفت: موقعیت ژئوپولیتیک کشور در غرب آسیا ممتاز است و اگر در حوزه های پرچالش توانمند شود، دیگر اجازه نخواهد داد نظام سلطه تعیین تکلیف کند.
معاون وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه، دشمن درصدد جداسازی اقشار مختلف از نظام است، ادامه داد: باید با استفاده از تمامی توان و ظرفیت های موجود، دغدغه های جامعه کارگری را به حداقل رساند.
رعیتی فرد، خاطر نشان کرد: در وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی، نیز تلاش داریم تا این موانع تولید را برطرف کنیم.
وی، امنیت شغلی، مسکن و معیشت را از مشکلات اصلی جامعه کارگری برشمرد و افزود: تحریم ها، تورم و مشکلات اقتصادی این مشکلات را با چالش جدی روبرو کرده اما باید تهدیدها را به فرصت تبدیل کرد.
رعیتی فرد تصریح کرد: امروز تلاش، خلاقیت جوانان، کارگران و کارفرمایان اجازه نمی‌دهد چرخ کشور به هر دلیلی متوقف شود.
معاون روابط کار، ساخت دستگاه استریلیزاسیون شرکت پگاه را از جمله تولیدات موفق داخلی دانست که با هدف تولید بیشتر لبنیات در کشور مورد استفاده قرار می گیرد.
وی در ادامه  با اشاره بررسی اجرای طرح طبقه‌بندی مشاغل با توجه به بخشنامه ابلاغی وزیر  افزود: کارگران باید براساس تجربه، تخصص و پست کاری، حقوق و مزد دریافت کنند.
معاون روابط کار با تاکید بر اجرای موارد دیگر از این بخشنامه و تصریح قانون کار در فصل ششم آن در خصوص تشکیل تشکل های کارگری  شامل شورای اسلامی کار انجمن صنفی کارگران و مجمع نمایندگان کارگران که به تقاضای کارگران و همیاری کارفرمایان خاطر نشان کرد :  تشکیل این تشکل ها در مجموعه های وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی و با هدف پیگیری مطالبات و به حداقل رساندن دغدغه‌های جامعه کار و تولید. مورد بررسی قرار خواهد گرفت .
رعیتی فرد، بر تشکیل کمیته انضباطی در مراکز تولید صنعتی و کمیته حفاظت فردی، ایمنی و بهداشت محیط کار به منظور صیانت از نیروی کار تاکید کرد.
معاون روابط کار  تصریح کرد: آمار حوادث ناشی از کار کشور نسبت به متوسط جهانی کمتر است امیدواریم با ارتقا ایمنی در محیط کار  آمارهای موجود را کاهش دهیم.
رعیتی افزود: وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی به اصل سه جانبه گرایی معتقد است تا با جلب نظر شرکای اجتماعی ، برگزاری منظم نشست ها و نسبت به رفع و حل دغدغه های جامعه کارگری تصمیم‌گیری شود.
رعیتی‌فرد افزود: شورای عالی کار، شنبه سوم هر ماه تشکیل  و حقوق، دستمزد و نظرات کارگران بررسی می شود تا با تنظیم روابط میان کارگر و کارفرما به یک نتیجه خوبی برای حقوق سال آینده برسیم و دغدغه‌های معیشتی را کمتر کنیم.
وی با تاکید بر اینکه دولت در تلاش است تورم را کنترل کند تا نتیجه آن بر سفره کارگر اثر گذار باشد، بیان کرد:  همدلی و همراهی کارگران و کارفرمایان و مدیران تولید می تواند به هم افزایی، افزایش تولید و ارتقاء بهره‌ وری کمک کند.
معاون روابط کار، تصریح کرد: یکی از راه‌های تحقق عدالت اجتماعی، تنظیم روابط بین کارگر و کارفرما است و این باعث می شود و دغدغه را کاهش داده تا چرخ تولید کشور همچنان بچرخد و ایران، به  الگویی برای کشورهای اسلامی تبدیل شود.

کانون سراسری انجمن های صنفی مسئولین حفاظت فنی،ایمنی و بهداشت کار کشور

کانون سراسری انجمن های صنفی مسئولین حفاظت فنی،ایمنی و بهداشت کار کشور | Iranian HSE NGO

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محدودیت زمانی مجاز به پایان رسید. لطفا کد امنیتی را دوباره تکمیل کنید.