ثبت نام

ششمین همایش (وبینار) ملی ایمنی، بهداشت و محیط زیست

۴dd7f87c-a85f-462e-b7b9-da06c77c472a

ششمین همایش ملی ایمنی، بهداشت و محیط زیست (HSE) با محوریت مدیریت بحران شهری در شرایط کرونا برای ششمین در شهر اراک برگزار شد؛

🔸🔹به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل کانون سراسری انجمنهای صنفی مسئولین حفاظت فنی ،ایمنی و بهداشت کار کشور، صبح روز چهارشنبه بیست و نهم اردیبهشت ماه۱۴۰۰ ششمین همایش ایمنی، بهداشت و محیط زیست با تلاش و کوشش و برنامه ریزی کانون سراسری انجمن های صنفی مسئولین حفاظت فنی ایمنی وبهداشت کار کشور وانجمن صنفی مسئولین حفاظت فنی ،ایمنی و بهداشت کار استان مرکزی و حضور و همکاری شهرداری اراک، سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اراک،، دانشگاه علوم پزشکی اراک، اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی با محورهای تخصصی در خصوص مقابله و پیشگیری با بیماری کرونا برگزار گردید.

🔹🔸در این همایش ابتدا پیام مهندس بیاتیان سرپرست شهرداری اراک در خصوص نقش شهرداری ها در پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا با مدیریت ناوگان حمل و نقل شهری، اقدامات کنترلی در سازمان آرامستان، کنترل پارکها و بوستانها و ضدعفونی کردن وسایل بازی و تجهیزات مستقر در پارکها و سایر حوزه های خدمات شهری، که دوشادوش دانشگاه علوم پزشکی جهت حفظ سلامت شهروندان و اقدامات تکمیلی را در راستای رسالت اجتماعی خود با محوریت واحد Hse ایفا نموده اشاره شد.

🔹🔸در ادامه دکتر جمالیان به نقش کارشناسان ایمنی و بهداشت در صنایع در راستای پیشگیری از این ویروس اشاره نمود و از زحمات آنان قدردانی نمود.

ادامه جلسه مهندس آبایی مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی به موضوع کرونا در روند تولید و نقش کارفرمایان و مسئولین ایمنی و بهداشت در این برهه پرریسک پرداختند.

مهندس خلیلی رییس کانون کارفرمایان استان مرکزی نیز از طرف جامعه کارفرمایی به ایراد سخنرانی و نقش پررنگ ایمنی در جامعه پرداخت.

سخنران همایش در بعد علمی دکتر کلات پور عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی همدان مقاله مدیریت بحران شهری را ارائه تجزیه و تحلیل نموده و راهکارهای واکنش و برنامه ریزی در این خصوص را بر مبنی استاندارهای جهانی برشمردند.

مهندس اشرف منصوری رییس هیئت مدیره کانون سراسری انجمن های صنفی مسوولین ایمنی و بهداشت کار کشور نیز در این همایش به معضلات و مشکلات جامعه صنفی ایمنی و بهداشت اشاره و یادآور شدند در جهت ارتقاء ایمنی و بهداشت کار اصلاح ساختار شغلی و بالا بردن جایگاه مسئولین ایمنی و بهداشت حرفه ای و HSE در چارت سازمانی کارگاهی همچنین امنیت شغلی مسئولین ایمنی و بهداشت کار یکی از حلقه های مفقوده در افزایش ایمنی و بهداشت کار کارگاهی و بالتبع آن کاهش حوادث ناشی از کار خواهد بود در ادامه ایشان از دغدغه ابطلال آئین نامه بکارگیری مسئولین ایمنی در کارگاهها و عدم رضایت از دستورالعمل مسئولین بهداشت نمود.

در ادامه دکتر مظفری دبیر شورای عالی حفاظت فنی و بهداشت کار کشور و مدیرکل بازرسی کار وزارت تعاون ،کار و رفاه اجتماعی به نکات مهمی در خصوص جامعه کارگری و کارفرمایی و نقش ایمنی در کاهش حوادث و پیگیری مصوبه هیات دولت در خصوص احیاء آیین نامه بکارگیری مسئولین ایمنی در کارگاهها همچنین مشارکت انجمنهای تخصصی در جهت ارتقا فرهنگ ایمنی و بهداشت پرداخت.

مهندس مدیری نماینده وزارت بهداشت نیز به بیان نقطه نظرات تخصصی وزارت بهداشت در زمینه مقابله با کرونا و کارشناسان بهداشت حرفه ای اشاره نمود.
مهندس پرکنی رییس مرکز تحقیقات و تعلیمات حفاظت فنی و بهداشت کشور با اشاره به زیر ساخت ها و سامانه های آموزشی ایجاد شده در زمینه ایمنی و حضور بیش ازپیش انجمنهای مسئولین ایمنی و بهداشت در آموزشهای ایمنی و همچنین در برنامه جدید مرکز از بهره گیری از ظرفیتهای این سازمان مردم نهاد در برگزاری دورههای تخصصی ایمنی عنوان نمود و در ادامهچشم انداز آتی این مرکز را افزایش سرانه آموزش ایمنی در کشور بیان کرد..

🔹🔸پایان بخش این همایش با سخنرانی مهندس تکلو دبیر علمی و اجرایی همایش همراه بود که مقالات پذیرفته شده و برتر نیز معرفی گردیدند و ایشان نیز به لزوم واکسیناسیون فوری جامعه Hse اشاره نمود.

کانون سراسری انجمن های صنفی مسئولین حفاظت فنی،ایمنی و بهداشت کار کشور

کانون سراسری انجمن های صنفی مسئولین حفاظت فنی،ایمنی و بهداشت کار کشور | Iranian HSE NGO

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محدودیت زمانی مجاز به پایان رسید. لطفا کد امنیتی را دوباره تکمیل کنید.