ثبت نام

هر حادثه‌ منجر به فوت ۶ روز کاری را به هدر می دهد

logo

تشکیل کارگروه‌های مشترک میان وزارت کار و سازمان تأمین‌اجتماعی درخصوص حل مشکل بیمه بیکاری، حوادث ناشی از کار، مشاغل سخت و زیان آور و اصلاح برخی از قوانین در راستای کاهش مشکلات حوزه کار و ارتقا سلامت نیروی کار است.

معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: مهمترین رسالت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و سازمان تأمین‌اجتماعی، ایجاد تعادل در منابع تأمین‌اجتماعی است و درصورتی که بخواهیم به تعادل برسیم باید اشتغال ایجاد کنیم و شاغلان را نسبت به مستمری‌بگیران افزایش دهیم.

به گزارش ایلنا «سیدحسن هفده‌تن» در همایش مشترک وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و سازمان تأمین‌اجتماعی با اعلام این مطلب، افزود: درصورتی که نسبت بیمه‌گذار به مستمری‌بگیر به ازای هر ۵/۵ نفر به یک نفر کاهش یابد، صندوق تأمین‌اجتماعی در معرض تهدید و ورشکستگی قرار می‌گیرد.

وی تصریح کرد: هم‌اکنون به ازای هر ۶ نفر بیمه‌پرداز یک مستمری‌بگیر در تأمین‌اجتماعی داریم، درحالی که این میزان در سال ۱۳۵۴ معادل ۳۵ نفر دربرابر یک نفر بود.

هفده تن یادآور شد: سرمایه‌گذاری در کشور نیاز به بهبود اقتصادی، نوآوری، تجاری‌سازی و درنهایت بهبود فضای کسب و کار دارد که همه اینها مستلزم اصلاح قوانین کار است.

هفده تن به ایجاد کارگروه‌های مشترک میان وزارت کار و تأمین‌اجتماعی اشاره کرد و گفت: تشکیل کارگروه‌های مشترک میان وزارت کار و سازمان تأمین‌اجتماعی درخصوص حل مشکل بیمه بیکاری، حوادث ناشی از کار، مشاغل سخت و زیان آور و اصلاح برخی از قوانین در راستای کاهش مشکلات حوزه کار و ارتقا سلامت نیروی کار است.

وی اظهار داشت: کاهش هزینه‌ها و مصارف و افزایش سرمایه صندوق تأمین‌اجتماعی در شرایط کنونی که تحریم‌های تحمیلی بر اقتصاد کشور وارد شده، موجب می شود تا این سازمان بتواند برای سال‌های متوالی توان پرداخت هزینه‌های درمان و معیشت مردم را داشته باشد.

معاون روابط کار گفت: کارگروه‌های مشترک میان دو نهاد یادشده بررسی موضوع بیمه‌بیکاری، حوادث ناشی از کار، مهارت‌آموزی نیروی کار، مشاغل سخت و زیان‌آور و ماده ۱۴۸ قانون کار را در دستور کار خود قرار دارند.

وی گفت: در بیمه بیکاری به دنبال این هستیم که نمی‌توان بدون توجه به توانمندسازی نیروی کار به بیمه توجه کنیم. با توانمندسازی نیروی کار از طریق آموزش مهارت می‌توان نیروی کار را از فرآیند بیمه‌بیکاری خارج کرد و مبلغی را که برای این بیمه در نظر گرفته‌ایم تا پایان سال کاهش دهیم.

هفده تن درخصوص حوادث کار گفت: صیانت از نیروی کار مهمترین دغدغه مسئولان حوزه کار است و هر حادثه‌ای که منجر به فوت کارگر شود موجب هدر رفتن ۶ روز کاری می‌شود.

وی ادامه داد: درصورتی که بتوانیم با توجه به آمار سازمان بین المللی کار هزینه‌های حوادث ناشی از کار که هم اکنون این میزان در جهان چهار درصد تولید ناخالص داخلی است، در ایران این میزان را ۲ درصد در نظر بگیریم مجموع آن به حدود ۳۶ هزار میلیارد تومان خواهد رسید که اگر بتوانیم این هزینه را کاهش دهیم توسعه استاندارد زندگی کارگران را ارتقا داده‌ایم.

معاون روابط کاروزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی با اشاره به مشاغل سخت و زیان‌آور گفت: افرادی که در این نوع مشاغل هستند ۱۰ سال زودتر بازنشسته می‌شوند، اما بیشتر این افراد پس از بازنشستگی یا دچار بیماری می‌شوند و یا به علت فرسودگی بیش از حد فوت می‌کنند و باید به سمتی حرکت کنیم که این نوع مشاغل با فناوری‌های نوین به مشاغل عادی تبدیل شوند.

کانون سراسری انجمن های صنفی مسئولین حفاظت فنی،ایمنی و بهداشت کار کشور

کانون سراسری انجمن های صنفی مسئولین حفاظت فنی،ایمنی و بهداشت کار کشور | Iranian HSE NGO

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محدودیت زمانی مجاز به پایان رسید. لطفا کد امنیتی را دوباره تکمیل کنید.