ثبت نام

پوشش بیمه‌ای و رفاه جامعه کارگری اولویت وزارت مردم است

۵۳۹۶۴۸_orig

به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، دکتر «حجت‌الله عبدالملکی» در آئین اختتامیه سی و سومین جشنواره تقدیر از کارگران، گروه‌های کار و واحدهای نمونه که با حضور رئیس جمهور برگزار شد، اظهار داشت: در راهبرد کلان جهش تولید و اعتلای اقتصاد کشور،  کارگران نقش بسیار پررنگی دارند.

وی با اشاره به ارزش بالای کار در اسلام، افزود: پویایی جامعه کارگری به عنوان سرمایه‌های نظام اسلامی، از اهمیت بالایی برخوردار است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: جامعه کارگری با تقدیم بیش از ۱۴ هزار شهید علاوه بر حمایت از شکل‌گیری انقلاب اسلامی، مسیر بقاء و تداوم آن را پیش گرفتند.

عبدالملکی با تأکید بر اینکه ستون فقرات اقتصاد کشور، کارگران هستند، اظهار داشت: در سال‌هایی که دشمن ضربه به اقتصاد و تولید کشور را نشانه رفته است، این قشر ارزشمند با همه سختی‌ها به تداوم مسیر تعالی ایران اسلامی کمک کردند.

وی با اشاره به جمعیت ۱۵ میلیون نفری بیمه شده کارگران کشور، گفت: رفاه و تأمین اجتماعی کارگران یکی از مهمترین موضوعات در دست اقدام وزارت مردم است و با همراهی تشکل‌های کارگری و کارفرمایی در تلاش برای رفع چالش‌های این حوزه هستیم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افرود: در راستای تحقق سیاست‌های کلان تأمین اجتماعی ابلاغی مقام معظم رهبری تلاش می‌کنیم جمعیت کارگران بیمه نشده را تحت پوشش قرار دهیم.

عبدالملکی با بیان این که برای تقویت حوزه فرهنگی و ورزشی کارگران نیز برنامه‌های مدونی در دستور کار است، گفت: پویایی و نشاط در میان کارگران به رونق تولید کمک می‌کند.

وی افزود: با همراهی مجلس شورای اسلامی و در صورت اصلاح برخی مواد قانونی می‌توانیم همه کارگران ساختمانی را تحت پوشش خدمات بیمه‌ای و رفاهی خود قرار دهیم.

وزیر کار با اشاره به کاهش ۳۸ درصدی تعدیل نیرو در ماه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته، بیان کرد: رویکردهای جهادی و راهبری مدبرانه دولت مردمی، برای اقشار مختلف مردم امیدبخش بوده است.

کانون سراسری انجمن های صنفی مسئولین حفاظت فنی،ایمنی و بهداشت کار کشور

کانون سراسری انجمن های صنفی مسئولین حفاظت فنی،ایمنی و بهداشت کار کشور | Iranian HSE NGO

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محدودیت زمانی مجاز به پایان رسید. لطفا کد امنیتی را دوباره تکمیل کنید.