ثبت نام

کارفرما در عمل مجری خوبی برای ایمنی کار نیست/ ضرورت حضور بازرسی‌کار و مسئول ایمنی در کارگاه

۱۲-۸۰۰

رییس کانون انجمن های صنفی مسولین حفاظت فنی ،ایمنی و بهداشت کار کشور با بیان اینکه بسیاری از کارفرمایان اساسا از الزمات ایمنی کار، بی اطلاع هستند، می‌گوید برای همین است که به استناد ماده ۸۵ قانون کار باید مسئولان ایمنی کار و بازرسان اداره کار بر فعالیت کارگاه نظارت داشته باشند.

«ابولفضل اشرف منصوری» عضو کارگری شورای عالی حفاظت فنی در گفت و گو با ایلنا، در خصوص حادثه معدن زمستان یورت استان گلستان اظهار داشت: اظهار نظر قطعی در خصوص این حادثه مستلزم انجام تحقیقات کارشناسی از بابت فراهم شدن تمامی تجهیزات ایمنی لازم از سوی کارفرمای معدن و نظارت مسئول ایمنی معدن و بازرسان اداره کار بر فعالیت معدن است.

 اشرف منصوری با بیان اینکه بسیاری از کارفرمایان اساسا از الزمات ایمنی کار، بی اطلاع هستند، تصریح کرد: ماده ۸۵ قانون کار به منظور صیانت نیروی انسانی و منابع مادی رعایت الزمات شورای عالی حفاظت فنی را برای کلیه کارگاه ها، کارفرمایان، الزامی دانسته است. در این میان بازرسان کار باید بر روی رعایت این الزمات نظارت مستمر داشته باشند.

رئیس کانون انجمن‌های صنفی مسئولین ایمنی و بهداشت کار کشور با بیان اینکه مسئول ایمنی (HSE) باید به صورت معمول همواره در معدن حضور مستمر داشته باشد تا هر خطری را به موقع متذکر شود، گفت: باید پس از ارائه گزارش حادثه معدن زمستان یورت دید که آیا مسئول ایمنی در معدن حضور داشته است یا نه و در صورت غیبت مسئول ایمنی باید مشخص شود که کارفرما و اداره کار تا چه اندازه در جریان این مسئله بوده‌اند.

کانون سراسری انجمن های صنفی مسئولین حفاظت فنی،ایمنی و بهداشت کار کشور

کانون سراسری انجمن های صنفی مسئولین حفاظت فنی،ایمنی و بهداشت کار کشور | Iranian HSE NGO

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محدودیت زمانی مجاز به پایان رسید. لطفا کد امنیتی را دوباره تکمیل کنید.