ثبت نام

برگزاری جلسه هیات مدیره کانون سراسری در گرگان

IMG_20160203_195456-800

به گزارش روابط عمومی و بین الملل کانون سراسری جلسه هیات مدیره کانون سراسری انجمن های صنفی مسئولین حفاظت فنی ،ایمنی و بهداشت کار کشور در استان گلستان و شهر گرگان و باحضور تمامی اعضاء هیات مدیره کانون در مورخ های ۱۴ و ۱۵ بهمن ماه ۹۴ و در دفتر انجمن مسئولین ایمنی و بهداشت کار گرگان برگزار گردیددر این جلسه مهندس مصریان مشاور محترم معاون روابط کار وزارت تعاون ،کار ورفاه اجتماعی ،مهندس عباسی مدیرکل تعاون ،کار ورفاه اجتماعی استان گلستان  و مهندس اخوان رییس بازرسی کار استان گلستان بعنوان میهمانان ویژه و به دعوت کانون سراسری در این جلسه حضور داشتند .

مهندس مصریان مشاور معاون روابط کار که میهمان ویژه این جلسه بود ضمن تقدیر و تشکر از دعوت بعمل آمده با بیان اینکه رفتار حرفه ای در تصمیم گیریهای مربوط به مباحث ایمنی و بهداشت کار موثر بوده و برنامه های دستاورد محور وزارت تعاون ،کار و رفاه اجتماعی در جهت مشارکت همه جانبه تشکلات مردم نهاد و شرکای اجتماعی آن وزارتخانه می باشد و با تاکید دکتر ربیعی مقام عالی آن وزارت به دنبال ایجاد بستر مناسب برای تحقق آن هستیم . وی در ادامه گفت : آمار حوادث ناشی از کار باعث می گردد تا در جوامع کار یک سوء امنیت و یک نگرانی مضاعف حاصل شود که این یک معضل بزرگ در آینده خواهد بود که حضور همه جانبه تشکل های تخصصی را در این راستا می طلبد . ایشان یکی از برنامه های کلان معاونت روابط کار را آموزش یک میلیون نیروی کار بیان کرد که می بایست در اولویت کاری همه مراجع ذیصلاح آموزشی قرار گیرد و با توجه به دستور مهندس هفده تن معاون محترم روابط کار مبنی ایجاد فضای رقابتی برای کلیه انجمن ها و موسسات و خروج انحصار آموزشی را یادآور شد.

مهندس رضایی پور رییس انجمن گرگان و عضو هیات مدیره کانون سراسری ضمن خوش آمد گویی به حاضرین به تشریح برخی از فعالیت های انجمن های صنفی ایمنی فعال در استان گلستان پرداخت.

در ادامه مهندس عباسی با بیان اینکه ۴۰۰ تشکل کارگری و کارفرمایی در استان خبر داد که با احتساب تعاونیها این رقم به حدود ۱۰۰۰۰ نهاد مردم نهاد می رسد که از لحاظ رتبه پنجمین استان کشور محسوب می گردد.ایشان تعامل بین تشکل ها و دولت از موفقیت های استان عنوان نمود و تکامل حرکت های تشکلاتی را اصل و اساس تکامل اجتماعی دانست .

عباسی در ادامه گفت شرایط استان گلستان را از لحاظ ایمنی و بهداشت کار وضعیت نسبتا خوبی دانست و کمیته های فعال حفاظت فنی را از لحاظ آماری بیش از کمیته های غیر فعال آن استان عنوان کرد.

مدیرکل تعاون ،کار و رفاه اجتماعی استان گلستان گفت : حوادث ناشی از کار و بیماریهای شغلی یک بحث اجتناب ناپذیر بوده که می بایست در کاهش و کنترل آن از همکاری و مشارکت همه انجمن های صنفی متخصص استفاده کرد. وی با اشاره به وجود ۴۵ هزار کارگاه فعال و جمعیت کارگری  ۲۴۰هزار نفری استان حضور همه جانبه انجمن های تخصصی را خواستار شد.عباسی متذکر شد نرخ بیکاری در این استان از متوسط کشوری بالاتر بوده و بخش کشاورزی در اولویت مشاغل و بالتبع توجه بیشتری به این بخش می شود و مرکز تحقیقات و تعلیمات حفاظت فنی و بهداشت کار این استان نیز با گرایش کشاورزی دایر گردیده است.

سیدابوالفضل اشرف منصوری رییس کانون سراسری انجمن های صنفی مسئولین حفاظت فنی ،ایمنی و بهداشت کار کشور ضمن تقدیر و تشکر از زحمات دست اندرکاران برگزاری این جلسه در گرگان و تبریک ایام الله دهه فجر انقلاب اسلامی ایران گفت : برنامه ها و اهدافی که کانون سراسری با توجه به تجدید دوره انتخاباتی خود دارد پایه خرد جمعی اعضاء آن و نیازهای موجود و برنامه های وزارت تعاون، کار ورفاه اجتماعی در هرچه بهتر سازی وضعیت ایمنی و بهداشت کار در کارگاههای مشمول قانون کار می باشد که این امر با تلاش مضاعف و بهره گیری بیش از پیش از ظرفیت های تک تک اعضاء و بالتبع انجمن های صنفی مسئولین حفاظت فنی ،ایمنی و بهداشت کار می باشد که بایک همدلی به به دور از حاشیه سازی و تمرکز بر اهداف محقق خواهد شد .

اشرف منصوری افزود با توجه به رویکرد دولت تدبیر و امید بر بهره گیری از تشکل های مردم نهاد و حضور همه جانبه این تشکلات و انجمن های صنفی و برون سپاری وظایف دولت در جهت کوچک سازی بدنه دولت در جهت تسریع در کلیه امور و بهبود مستمر و ایجاد رضایت بیشتر در کشور با رویکرد جامع الاطراف ،زمینه این فعالیت ها بالتبع در انجمن های صنفی مسئولین حفاظت فنی ،ایمنی و بهداشت کار کشور نیز فرآهم گردیده و با توجه به مشارکت این کانون و انجمن های تابعه آن در انجام بخشهای غیرحاکمیتی در راستای اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و وزارت تعاون ُکار ورفاه اجتماعی خصوصا در بحث تشکیل پرونده و آموزش ایمنی پیمانکاران سراسر کشور موفقیت های قابل توجهی حاصل گردیده که با توجه به تلاش اعضاء این انجمن ها این رویه در حال ارتقاء می باشد.وی افزود بروز رسانی کارها و برنامه های کانون سراسری یکی از مهمترین برنامه ها ی این کانون بوده و تلاش بر این داریم.

وی در ادامه گفت :کلیه وظایف و کارهایی را که این کانون در تدارک انجام آن است نیاز به ساختار داخلی دارد که این ساختار بایست با استاندارد سازی  و قوانین خاص در هر حوزه صورت پذیرد .با توجه به فضای اقتصادی و اجتماعی و رشد سریع اطلاعات  امروز نیازمند یک مدیریت نرم افزاری و فکری هستیم که در همه موارد راهکارهای عالمانه در صدر عملکرد کانون قرار دارد. ما می بایست یک ادبیات تفهیمی و یک قاعده موثر در حصول نتیجه داشته باشیم و استاندارد سازی ها را قانون مند سازیم تا فرهنگ ایمنی و بهداشت کار را بعنوان یک رکن اساسی در کشور پایه ریزی کنیم.

در ادامه جلسه هیات مدیره سایر اعضاء به ایراد نقاط قوت و ضعف و مشکلات پیش رو پرداختند.

با توجه به دستور کار جلسه موارد زیر به تصویب رسید :

۱-با توجه شروع فعالیت دفتر تهران کانون سراسری مقرر گردید نسبت به ارایه خدمات به متقاضیان اخذ صلاحیت ایمنی پیمانکاران اقدام لازم صورت پذیرد.

۲-برنامه ریزی و ایجاد اهداف در سال .۹۵

۳-پیشنهاد جامع در خصوص نحوه مشارکت بخش غیر حاکمیتی آیین نامه بکاگیری مسئولین ایمنی.

۴-تعیین شاخص های ارزیابی در خصوص ارزیابی عملکرد انجمن های مسئولین حفاظت فنی ،ایمنی و بهداشت کار سراسر کشور.

۵-برنامه ریزی در خصوص مشارکت در آموزش ایمنی نیروی کار با توجه اهداف کلان معاونت روابط کار وزارت تعاون ،کار و رفاه اجتماعی.

کانون سراسری انجمن های صنفی مسئولین حفاظت فنی،ایمنی و بهداشت کار کشور

کانون سراسری انجمن های صنفی مسئولین حفاظت فنی،ایمنی و بهداشت کار کشور | Iranian HSE NGO

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محدودیت زمانی مجاز به پایان رسید. لطفا کد امنیتی را دوباره تکمیل کنید.