ثبت نام

تقدیر از دست اندرکاران برگزیده بهداشت حرفه ای استان فارس

۲۹۷۱۴۹۷۹_۱۷۷۳۴۴۴۴۲۹۳۶۶۱۳۰_۳۳۸۹۶۷۳۹۶۰۵۰۰۱۰۱۱۲۰_n

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شیراز در آئینی که به مناسبت تقدیر از دست اندرکاران برگزیده بهداشت حرفه ای استان فارس، برگزار شده بود، شناسایی و لیبل گذاری مواد شیمیایی را از جمله برنامه های مهم این دانشگاه در سال جدید عنوان کرد.

به گزارش خبرنگار روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز؛ دکتر محسن مقدمی با اشاره به انتخاب شعار ایمنی و بهداشت در کار با مواد شیمیایی برای سال جدید در حیطه بهداشت حرفه ای، گفت: امروزه مواد شیمیایی در زندگی بشر کاربرد بسیاری یافته و بر همین اساس، مخاطرات ناشی از این مواد نیز افزایش یافته است.

وی افزود: دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز با توجه به همین اهمیت، کار شناسایی و لیبل گذاری مواد شیمیایی مورد کاربرد در استان فارس را آغاز کرده که امیدواریم در سال جدید با جدیت بیشتری پیگیری شده و به اتمام برسد.

دکتر مقدمی با تاکید بر جایگاه برجسته بهداشت حرفه ای در دانشگاه علوم پزشکی شیراز و معاونت بهداشتی این دانشگاه، تصریح کرد: از جمله اقدامات مهم این حرفه، توجه به نظام مراقبت و ابعاد مختلف آن اعم از شناسایی گروه های پرخطر، آموزش های پیشگیرانه، بیماریابی فعال و پیشگیری از بیماری ها است.

رئيس هيئت مديره کانون انجمنهاي صنفي مسئولين حفاظت فني ،ایمنی وبهداشت كارکشور نیز در این برنامه یکی از معیارهای کار شایسته را تامین شرایط ایمن و سلامت برای کارگران در محیط کار دانست و گفت: فعالان ایمنی وبهداشت حرفه ای همواره در کنار کارگران کشور، زمینه خدمت نیروهای کار سالم و تولید سالم را فراهم نموده اند.

مهندس ابوالفضل اشرف منصوری هم چنین از برنامه ریزی برای برگزاری همایش ملی فرهنگ ایمنی،بهداشت و توسعه اقتصادی در شیرازبرمبنای شعار امسال اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی ، پیرامون محورهای معرفی کمیته های حفاظت فنی و بهداشت کاربرتر کشوری و استانها،تاثیر کمیته های حفاظت فنی و بهداشت کار در کنترل و کاهش حوادث ناشی از کار، نقش کمیته های حفاظت فنی و بهداشت کار در اقتصاد مقاومتی ، راهکارهای تحقق شعار امسال سازمان بين المللي كار(ایمنی و بهداشت در کار با مواد شیمیایی)، ارتقای گستره عملکرد و ارائه طرح های پژوهشی، در آینده خبر داد.

مدیرکل اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان فارس، دیگر سخنران این برنامه بود که با اشاره به نزدیک بودن اهداف کاری کارشناسان بهداشت حرفه ای و بازرسان کار، بیان داشت: برای دست یابی به اهداف، باید با شناخت جایگاه کنونی، به هدف گذاری پرداخته و رسالت های دانشگاه علوم پزشکی و وزارت کار، تعاون و رفاه را در این زمینه مورد ارزیابی قرار داد.

مهندس سهراب مختاری تاکید کرد: افزایش همکاری های این دو سازمان موجب شناخت هرچه بیشتر نقاط مخاطره آمیز، آموزش به افراد فاقد ایمنی مهارت و پوشش کارگاه های زیر ۲۵نفر تحت نظارت کمیته های حفاظت فنی، همچنین نجات بیشتر جان انسان ها می شود.

مدیرعامل مدیریت پسماند شهرداری شیراز نیز در جمع دست اندرکاران بهداشت حرفه ای استان، پوشیدن لباس بهداشت حرفه ای را مقدس دانست و ابراز داشت: این حرفه، موجب حفاظت از جان انسان ها می شود که وظیفه ای الهی است.

مهندس روح اله خوشبخت با بیان اینکه بر اساس آمارهای جهانی، سالانه ۶۸تا ۱۵۷میلیون نفر در دنیا به بیماری های شغلی مبتلا می شوند که ۳۰ تا ۴۰درصد موارد، بیماری های مزمن هستند، این آمار را تکان دهنده برشمرد.

در این برنامه که صبح امروز در سالن همایش های سینا و صدرای دانشگاه علوم پزشکی شیراز برگزار شد، خانواده دکتر وحیدی نیا، دکتر کریمی، دکتر چوبینه، دکتر جهانگیری، مهندس خوشبخت، بیمارستان های مادر و کودک و شهید فقیهی، شبکه های بهداشت و درمان زرقان، بوانات، آباده، فیروزآباد و سپیدان، جمعی از کارشناسان بهداشت حرفه ای، هم چنین شرکت ها و کارخانه های برتر استان فارس در این زمینه مورد تقدیر قرار گرفتند.

کانون سراسری انجمن های صنفی مسئولین حفاظت فنی،ایمنی و بهداشت کار کشور

کانون سراسری انجمن های صنفی مسئولین حفاظت فنی،ایمنی و بهداشت کار کشور | Iranian HSE NGO

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محدودیت زمانی مجاز به پایان رسید. لطفا کد امنیتی را دوباره تکمیل کنید.