ثبت نام

دلسردی کارشناسان بهداشت حرفه‌ای، ثمره تبعیض آشکار است

۱۲

عضو هیات مدیره کانون سراسری انجمن‌های ایمنی و بهداشت کار گفت: وزارت بهداشت در تخصیص سهمیه کرونا برای استخدام دولتی کارشناسان بهداشت حرفه‌ای جانب انصاف و عدالت را نگه دارد.

وحید فرحبخش در گفتگو با خبرنگار ایلنا، در ارتباط با تضییع حقوق کارشناسان بهداشت حرفه‌ای شاغل در بخش خصوصی گفت: علیرغم اینکه در این ایام شیوع ویروس کرونا تمامی گروهای بهداشتی و درمانی با تمام وجود و بدون چشمداشت برای بهبود شرایط و عبور از بحران در تمام طول شبانه‌روز تلاش کرده‌اند.

عضو هیات مدیره کانون سراسری انجمن‌های ایمنی و بهداشت کار ادامه داد: کارشناسان بهداشت حرفه‌ای شاغل در صنعت و بیمارستان‌های خصوصی و دولتی به فعالیت صادقانه خود ادامه دادند که کنترل ویروس مرگبار کرونا در محیط‌های کاری، نتیجه تلاش مستمر این افراد بود. آمار پایین ابتلاء کارگران و کارکنان در شرایطی حاصل شده است که این افراد به فعالیت خود ادامه دادند. به طور قطع و یقین، دسترسی به این موضوع بدون کنترل و مدیریت قوی کارشناسان بهداشت حرفه‌ای امکان‌پذیر نبود.

رئیس انجمن ایمنی و بهداشت حرفه‌ای استان اذربایجان‌شرقی تصریج کرد: اکنون که در آستانه استخدام دولتی قرار داریم، آن‌ها مورد بی‌مهری قانونگذاران داخلی وزارت بهداشت قرار گرفته‌اند و سهمیه کرونا را صرفا به شاغلان مراکز درمانی دولتی تخصیص داده‌اند. پرسشی مطرح می‌شود، آیا کنترل و مدیریت بیمارستان‌های خصوصی یا واحدهای صنعتی بزرگ چند صد نفره از مراکز دولتی آسان‌تر است؟ دلیل این برخورداری کمتر چیست؟

فرحبخش گفت: دلسردی کارشناسان بهداشت حرفه‌ای، ثمره این تبعیض آشکار است. به‌طور قطع، دولت و وزارت بهداشت برای اجرای برنامه‌های حوزه سلامت در سطح ملی و منطقه‌ای در محیط‌های کاری به همکاری این عزیزان نیاز داشته و خواهد داشت.

او توضیح داد: بهتر است با برخی تصمیمات عجولانه یا غیرکارشناسانه باعث نفاق در بین بخش حاکمیتی و غیرحاکمیتی نشویم، من از وزارت بهداشت و مرکز سلامت محیط کار و آقایان دکتر نمکی و دکتر جنیدی درخواست مداخله و دستورات عاجل لازم درباره این موضوع را دارم.

کانون سراسری انجمن های صنفی مسئولین حفاظت فنی،ایمنی و بهداشت کار کشور

کانون سراسری انجمن های صنفی مسئولین حفاظت فنی،ایمنی و بهداشت کار کشور | Iranian HSE NGO

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محدودیت زمانی مجاز به پایان رسید. لطفا کد امنیتی را دوباره تکمیل کنید.