ثبت نام

سازمان بین المللی كار و كمیسیون اروپا با تحقیقات جدید اشتغال برای پیشبرد عدالت اجتماعی موافقت كردند

۴۷a50353-8ebe-4a56-88e2-38a8db641cd8_20230517_111035

هدف این تحقیق پر کردن شکاف‌های سیاست‌گذاری و انتقال بهتر یافته‌ها به سیاست‌گذاران و سایر ذینفعان است.

سازمان بین‌المللی کار و مرکز تحقیقات مشترک (JRC) کمیسیون اروپا توافق کرده‌اند که در زمینه سیاست‌های کلان و سرمایه‌گذاری که می‌تواند شغل‌های بیشتر و بهتری را ایجاد کرده و مسیر موثری را نیز برای عدالت اجتماعی ایجاد نماید، تحقیقات جدیدی را دنبال کنند.

این توافق صورت گرفته بین دپارتمان سیاست اشتغال، ایجاد شغل و معیشت سازمان بین‌المللی کار و مرکز تحقیقات مشترک (JRC) کمیسیون اروپا، در پایان سمپوزیومی صورت گرفت که در تاریخ ۱۱ الی ۱۲ می ۲۰۲۳ توسط سازمان بین المللی کار در زمینه  توسعه سیاست‌های اشتغال برای عدالت اجتماعی برگزار شد.

سانگهون لی، مدیر بخش سیاست اشتغال، ایجاد شغل و بخش معیشت سازمان بین‌المللی کار، در این رویداد گفت: «تحقیق خوب، زیربنای سیاست‌های اشتغال خوب است؛ و سیاست‌های اشتغال خوب، زیربنای پیشرفت عدالت اجتماعی است. آنچه که این سمپوزیوم به منصه ظهور رسانده، این است که ما نیازمند بررسی مجدد سیاست های کلان و سرمایه گذاری فعلی به منظور توسعه راه های جدید و موثرتر برای پیشبرد ایجاد شغل شایسته و در نتیجه عدالت اجتماعی هستیم».

میکل لانداباسو، مدیر اقتصاد پایدار و عادلانه مرکز تحقیقات مشترک کمیسیون اروپا، در این رویداد گفت: «کار شایسته برای همه، نماد عدالت اجتماعی است. به همین دلیل است که حوزه‌های کاری که ما باز کرده‌ایم، بیش از هر زمان دیگری مرتبط هستند و باید به تحقیق و بحث مشترک درباره آنها ادامه دهیم.»

توافقنامه جدید بین سازمان بین‌المللی کار و مرکز تحقیقات مشترک (JRC) کمیسیون اروپا، بر اساس موفقیت یک پروژه تحقیقاتی سه ساله در زمینه “ایجاد مشارکت در آینده کار”است که توسط اتحادیه اروپا تامین مالی شده است. هدف آن پر کردن شکاف‌های سیاست‌گذاری و انتقال بهتر یافته‌ها به سیاست‌گذاران و سایر ذینفعان حاضر در پیگیری عدالت اجتماعی است.

سخنرانان اصلی، کارشناسان، دانشگاهیان و سایر ذینفعان، در این رویداد دو روزه برای تغییر بحث کرده و در پایان، ابراز تردید کردند که سیاست‌های کلان و سرمایه‌گذاری فعلی برای ارتقای عدالت اجتماعی، کافی باشد.

ریک سامانز، مدیر بخش تحقیقات سازمان بین المللی کار، سخنران اصلی این برنامه گفت: «سیاست های کلان اقتصادی مهم است، اما قدرت نهادها نیز به همان اندازه برای ایجاد مشاغل بیشتر و بهتر اهمیت دارد».

همچنین، در این سمپوزیوم کارگران و کارفرمایان در مورد نیاز به تحقیق و گفتگوی بیشتر در مورد سیاست های اشتغال در ارتباط با عدالت اجتماعی، توافق کردند.

پلامن دیمیتروف، رئیس کنفدراسیون اتحادیه‌های کارگری مستقل بلغارستان (CITUB) در این رویداد گفت: «مدل اقتصادی غالبی که در حال حاضر وجود دارد، کارگران را شامل نمی‌شود و سازمان بین المللی کار باید به ما کمک کند تا سیاست‌های اشتغال فراگیرتری داشته باشیم.»

جروم بلیون-جوردان، معاون دبیرکل سازمان بین المللی کارفرمایان (IOE) نیز گفت: «سیاست های استخدامی باید در زمینه وسیع تری دیده شوند. ائتلاف جهانی عدالت اجتماعی می‌تواند فرصتی برای اتصال نقاط بین موضوعات مختلف و مرتبط با هم، فراهم نماید.»

کانون سراسری انجمن های صنفی مسئولین حفاظت فنی،ایمنی و بهداشت کار کشور

کانون سراسری انجمن های صنفی مسئولین حفاظت فنی،ایمنی و بهداشت کار کشور | Iranian HSE NGO

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محدودیت زمانی مجاز به پایان رسید. لطفا کد امنیتی را دوباره تکمیل کنید.