ثبت نام

حضور کمیته بانوان کانون سراسری در گردهمایی زنان پرچمداران اقتصاد مقاومتی

کانون-۸۰۰
ب

گردهمایی زنان پرچمداران اقتصاد مقاومتی که از ۲۵ تا ۲۹ آبان ماه در شهر مقدس مشهد برگزار می‌شود؛ میزبان تعدادی از بانوان فعال در حوزه‌های مختلف خدماتی، تولیدی، بهداشت – درمان و داروسازی، آموزشی، میراث فرهنگی و گردشگری، اجتماعی و آسیب‌های اجتماعی، ورزشی و حقوقی است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، در این همایش سه روزه که از سوی سازمان تامین اجتماعی برگزار می‌شود، نمایندگان کمیته‌ بانوان کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگری سراسر کشور و اعضاء کمیته بانوان کانون سراسری انجمن های صنفی مسولین حفاظت فنی ،ایمنی و بهداشت کار کشور حضور دارند.

بانوان شرکت‌کننده در این همایش؛ طی چند کارگاه تخصصی به بحث و بررسی درباره نحوه فعالیت زنان و مشکلات آنها پرداخته و کارشناسان سازمان تامین اجتماعی به سوالات آنها پاسخ می‌گویند.

موضوعات مطرح شده در این کارگاه‌ها حول چند محور اساسی‌ است: مشکلات حقوقی و قانونی مرتبط با فعالیت زنان در مراکز استان‌ها و شهرستان‌های کشور، بحث‌های مربوط با بیمه و رده‌بندی مشاغل و نیز مباحث مالی که بانوان سراسر کشور با آنها سروکار دارند، موضوع قراردادهای کاری و رفتار کارفرمایان با زنان شاغل در بخش‌های مختلف تولیدی، آموزشی و خدماتی و نیز تفاوت‌های ناصواب میان کارگردان و کارمندان زن و مرد در مشاغل گوناگون.

برگزارکنندگان این همایش بر این عقیده‌اند که هدف از این گردهمایی تاکید بیشتر بر شایسته‌سالاری در محیط‌های کاری است. آنها با تاکید بر پرهیز از طرح هرگونه مباحث فمنیستی و گرایش‌های مرتبط با جنبش‌های زنان آنگونه که در سراسر  جهان جاری‌ست، قصد دارند بانوان را با حقوق اولیه خود در محیط‌های کاری آشنا کرده و به کارفرمایان یادآور شوند که در شرایط یکسان کاری در حوزه‌های عمومی یا تخصصی میان زنان و مردان در محیط‌های کاری نباید تفاوتی در میزان درآمد؛ ساعات کاری و نوع قرارداد وجود داشته باشد.

این همایش قرار است مقدمه‌ای باشد بر دیگر فعالیت‌های کارگاهی که در آینده برگزار خواهد شد و نمایندگان بانوان فعال در سراسر کشور با حضور در این کارگاه‌ها و طرح پرسش‌های خود با کارشناسان سازمان تامین اجتماعی؛ راهکارهای مناسب برای رفع مشکلات را بیاموزند تا از این طریق بتوانند بانوان مراکز استان و شهرستان‌های مختلف را با حقوق اولیه خود در محیط‌های کاری آشنا کنند.

گردهمایی زنان پرچمداران اقتصاد مقاومتی با حضور نمایندگان کمیته‌ بانوان کانون عالی انجمن‌های صنفی تهران و سراسر کشور روز جمعه در شهر مشهد به کار خود پایان داد.

کانون سراسری انجمن های صنفی مسئولین حفاظت فنی،ایمنی و بهداشت کار کشور

کانون سراسری انجمن های صنفی مسئولین حفاظت فنی،ایمنی و بهداشت کار کشور | Iranian HSE NGO

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محدودیت زمانی مجاز به پایان رسید. لطفا کد امنیتی را دوباره تکمیل کنید.