ثبت نام

رفع موانع در برگزاری دوره های آموزش ایمنی

WhatsApp Image 2021-11-25 at 09.36.47 (1)

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل کانون سراسری انجمن های صنفی مسئولین حفاظت فنی،ایمنی و بهداشت کار کشور جلسه هیات مدیره کانون سراسری با ریاست مرکز تحقیقات و تعلیمات حفاظت فنی و بهداشت کار در آذر ماه سال ۱۴۰۰ در محل سالن جلسات مرکز تحقیقات با حضور مهندس پرکنی ریاست مرکز و معاونین ایشان برگزار گردید .

در ابتدا مهندس پرکنی با بیان تاریخچه همکاریهای کانون سراسری و مرکز تحقیقات ،پر ثمرترین مشارکت اجتماعی و حمایتی در تاریخ فعالیت آن مرکز را حضور کانون سراسری عنوان نمود و ایجاد تحول بنیادین در ساختار آموزشی آن مرکز را همت و تلاش مضاعف کانون سراسری در طراحی و اجرای سامانه آموزش ایمنی کشور طی ۵ سال اخیر عنوان نمود . مهندس در ادامه توانمندی کانون سراسری و انجمن های تابعه را در ادامه ارایه خدمات آموزشی در شرایط بحرانی و شیوع بیماری کرونا را نقط قوت و دستاوردی قابل توجه در حرکت مستمر و رو به جلو یک نهاد مردمی عنوان و نمونه بارزی از یک جامعه کوشا و متخصص بیان نمودند .

مهندس پرکنی ارایه دوره های تخصصی ایمنی و بهداشت کار را از برنامه های آتی مرکز و کانون سراسری اعلام نمودند و خاطرنشان کردند که با توجه سبقه قابل  توجه انجمن های ایمنی و بهداشت کار در آینده نزدیک این دورههای به کانون سراسری واگذار خواهد شد .

در ادامه اعضاء هیات مدیره به ایراد سخن پرداختند و از جمله مباحث مشترک رفع موانع آموزشی خصوصا در برگزاری آزمون های پایان دوره طرح گردید در این خصوص حضور فیزیکی آزمون دهندگان در مراکز پیام نور و جهاد دانشگاهی که منجر به تعطیلی کارگاهها میگردد ،سطح سواد و بی سوادی برخی کارگران ،عدم امکان انتخاب مراکز آزمون متعدد در سطح استانها و شهرستانها ،عدم سرویس دهی مراکز آزمون ،نرخ بالای آزمون پایان دوره و نارضایتی حداکثری متقاضیان دورههای آموزشی در مورد آزمون پایان دوره ،تغییر ناگهانی تعرفه آزمون و سایر مسائل و موانع به ریاست مرکز و معاونین ایشان منتقل گردید.

مهندس اشرف منصوری با بیان این موضوع که رفع موارد مطروحه در این جلسه خواسته جمعی کلیه انجمن ها و مجریان برگزاری دوره های آموزشی می باشد خواستار رفع هرچه سریعتر و ایجاد شرایط رضایتمندی در این حوزه گردید. در ادامه ایشان ضمن اعلام همکاری همه جانبه با مرکز در جهت پویایی هرچه بیشتر مبحث آموزش ایمنی و بهداشت کشور ،پایان ساخت و طراحی سامانه مشاوران حفاظت فنی و خدمات دهندگان ایمنی را طبق خواسته های آن مرکز را اعلام نمودند و اذعان داشتند این سامانه صرفا در جهت پیشبرد برنامه های آن مرکز طراحی گردیده و این کانون هیچ نقشی در سیاست های داخلی آن مرکز و معاونت روابط کار وزارت تعاون،کار ورفاه اجتماعی نداشته و این سامانه از هم اکنون قابل بهره برداری می باشد .

در پایان مهندس پرکنی بررسی کلیه مشکلات را در دستور کار مرکز عنوان نمودند و نوید رونمایی از سامانه مشاوران حفاظت فنی و خدمات دهندگان ایمنی را در هفته پژهش اعلام کردند .

 

کانون سراسری انجمن های صنفی مسئولین حفاظت فنی،ایمنی و بهداشت کار کشور

کانون سراسری انجمن های صنفی مسئولین حفاظت فنی،ایمنی و بهداشت کار کشور | Iranian HSE NGO

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محدودیت زمانی مجاز به پایان رسید. لطفا کد امنیتی را دوباره تکمیل کنید.