ثبت نام

کاهش ۲۰ درصدی نرخ حوادث ناشی از کار منجر به فوت در۶ماهه اول سالجاری

logo
ب

مهندس هفده تن معاون روابط کار وزیرتعاون کارورفاه اجتماعی ورئیس شورایعالی حفاظت فنی  در مراسم تقدیر از کارگاه های ایمن برتر و کارگاه آموزشی بازرسان کار سراسر کشور که در روز سه شنبه ۱۲ آبان ماه ۹۴ در محل سالن مجموعه فرهنگی تلاش   برگزار گردید از کاهش ۲۰ درصدی نرخ حوادث ناشی از کار منجربه فوت درشش ماهه اول سالجاری درمقایسه مدت مشابه سال قبل  خبرداد .معاون روبط کارعنوان نمود: هر واحد سرمایه گذاری روی آموزش نیروی کاردرزمینه ایمنی ۴۷ درصد نرخ بازگشت سرمایه دارد وبایستی هرگونه  سرمایه گذاری منجر به محیط کار ایمن، بهره وری بالا و نهایتاً دقت و کیفیت بالا در محصول شود که این اقدام صرفه جویی بزرگی در هزینه های مستقیم و غیر مستقیم حوادث ناشی از کاررادرپی خواهد داشت. که بسیار ارزشمند است .

مهندس هفده تن ضمن تاکید براجرای مدل خودبازرسی درون کارگاهی اظهار داشت : سرمایه های اصلی هر کشور نیروی کار آن کشور است که باید مورد حمایت و هدایت قرارگیرند .

ضمن اشاره به کاهش حوادث منجر به فوت ناشی از کار اظهار داشت : یکی از اولویتهای ما ارتقای ایمنی دربخش ساختمان است که در همین راستا برنامه راهبردی ارتقای ایمنی در بخش ساختمان  تهیه و بخشهایی از آن جهت اجرا ابلا غ گردیده است  که یکی از اهداف برپایی این کارگاه آموزشی هماهنگی و تشریح برنامه ها در این بخش می باشد .

در این مراسم مهندس اصابتی ضمن اشاره به اهمیت مدل خودبازرسی و اجرای صحیح آن گفت : در مدل خودبازرسی اولین نکته آگاه سازی کارگران، کافرمایان و مدیران صنعتی است که با فرهنگ سازی و آموزش و استفاده از ظرفیتهای کارگاهها می توان مدل را هرچه بهتر اجرایی نمود که با بازرسی مستمر ، استقرار مسئول ایمنی در کارگاه ها باید پیگیری شود.

در این کارگاه آموزشی ضمن تشریح اهداف و نحوه اجرای مدل خود بازرسی درون کارگاهی و هماهنگی در اجرای آن ، سیاستهای معاونت روابط کار در سه کارگاه :ارائه راهکار و ایجاد وحدت رویه در کارهای سخت و زیان آور –  بررسی و معرفی تجربیات موفق در زمینه ارتقای ایمنی در کارگاه های ساختمانی  – کارگاه تبیین مدل خودبازرسی درون کارگاهی ، به بازرسان سراسر کشور ابلاغ گردید.

در ادامه این مراسم آقای دکتر مظفری رئیس محترم مرکز تحقیقات ، تعلیمات حفاظت فنی و بهداشت کار کشور ضمن تشریح اقدامات انجام شده در خصوص آموزش ایمنی ،اهداف وبرنامه های آموزشی ایمنی بکارگیری مسوولین ایمنی درکارگاهها را بیان نمود ند.

دراین مراسم از۱۰واحد ایمن برترسراسرکشورکه ازمیان  ۱۲۰۰  بنگاه اقتصادی انتخاب شده بودند ،تجلیل شد.

کانون سراسری انجمن های صنفی مسئولین حفاظت فنی،ایمنی و بهداشت کار کشور

کانون سراسری انجمن های صنفی مسئولین حفاظت فنی،ایمنی و بهداشت کار کشور | Iranian HSE NGO

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محدودیت زمانی مجاز به پایان رسید. لطفا کد امنیتی را دوباره تکمیل کنید.