ثبت نام

اهم مطالبات هیات مدیره کانون عالی انجمن های صنفی کارگران ایران سازمان تامین اجتماعی

WhatsApp Image 2021-10-13 at 10.52.08 (7)

به گزارش اداره کل روابط عمومی سازمان تأمین اجتماعی، دکتر میرهاشم موسوی در جلسه‌ای با اعضای کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران ایران اظهار داشت: تعامل و ارتباط مستمر با تشکل‌ها یکی از نیازها و اولویت‌های سازمان تأمین اجتماعی است و کارگروه‌هایی نیز در این حوزه شکل می‌دهیم تا تعامل دائمی بین سازمان و تشکل‌ها برقرار شود.

وی با بیان اینکه سازمان تأمین اجتماعی و تشکل‌های کارگری دارای اهداف مشترک هستند، گفت: همه ما می‌خواهیم که کارگران از خدمات مطلوب استفاده کنند. رسیدن به شرایط مناسب در تمامی خدمات تامین اجتماعی با هدف خدمت رسانی به کارگران نقطه هدف نهایی همه تلاش‌های و برنامه‌های تحولی است. دستور کار و هدف نهایی این است که آینده مطلوبی را برای جامعه شریف کارگری رقم بزنیم.

سرپرست سازمان تأمین اجتماعی با تأکید بر استفاده از ظرفیت تشکل‌های کارگری گفت: این سازمان تلاش حداکثری و همراهی با تشکل‌ها را برای تحقق مطالبات جامعه کارگری وظیفه خود می‌داند در ارائه خدمات تامین اجتماعی به جامعه باید برای ارتقا خدمات و رفع مشکلات اقدام کنیم و ظرفیت‌های بیشتری برای خدمت به جامعه فراهم کنیم.

موسوی تعادل منابع و مصارف و تضمین خدمت رسانی در بلند مدت را از مهمترین اولویت‌های سازمان تأمین اجتماعی برشمرد و افزود: باید با اقدامات اصولی تعادل منابع و مصارف را در این صندوق برقرار کنیم و از ذخیره و سرمایه سازمان بهره بیشتری داشته باشیم.

وی مطالبه جامعه کارگری برای بهبود و ارتقاء خدمات درمانی تأمین اجتماعی را صحیح دانست و گفت: قطعا در حوزه درمان باید به جایی برسیم که بیمار بجز مشکلات ناشی از بیماری، مشکل دیگری نداشته باشد و کارگر اگر نیاز به درمان داشت مشکل و محدودیتی نداشته باشد.

موسوی رفع مشکلات کشور و پیشبرد تمامی برنامه‌های تحولی را متکی به تلاش و کوشش جامعه شریف کارگری دانست و اظهار داشت: بالا رفتن ارزش پول ملی به تولید وابسته است و افزایش تولید تنها از طریق توجه بیشتر به کارگران شریف و زحمت کش جامعه قابل تحقق است.

در این جلسه سید ابوالفضل اشرف منصوری رئیس کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران ایران و سایر اعضاء هیات مدیره نیز به بیان دیدگاه‌ها و نقطه نظرات خود از جمله موارد به شرح زیر  پرداختند :

۱) تغییر ساختار سازمان تامین اجتماعی و احیاء شورای عالی تامین اجتماعی.

  • ارائه لایحه از سوی دولت به مجلس در خصوص اصلاح اساسنامه سازمان تامین اجتماعی و احیاء شورایعالی تامین اجتماعی به صورت سه جانبه

۲) ایجاد نظام فراگیر  بیمه های اجتماعی برای کارگران شاغل در  بخشهای مختلف اقتصاد،  به ویژه رفع موانع و مشکلات مربوط به بیمه کارگران ساختمانی ، نانوایان ، رانندگان وشاغلین در فضای مجازی.

۳) * رایزنی باهیات امنا ، مدیرعامل و  معاونت بیمه ای سازمان تامین اجتماعی به طور سه جانبه جهت رفع موانع انسدادی در خصوص توسعه نظام فراگیر بیمه های اجتماعی با نگاه اصلاحی به اراده دولت در زمینه پرداخت بدهی های سازمان تامین اجتماعی

۴)اصلاح قانون بیمه بیکاری با هدف افزایش ضریب حمایتی مشمولان تحت پوشش و ایجاد صندوق بیمه بیکاری

۵) تسهیل در روند اجرای مشاغل سخت و زیان آور – مشکل اصلی عدم تطبیق عناوین شغلی با احکام پرسنلی است که آراء کمیته های تشخیص سخت و زیان آور استانی پذیرفته نمی شود .

۶) عدم احراز سوابق ناشی از اراء مراجع حل اختلاف کار

الف) بررسی مجدد مدارک و عدم توجه به اجرای آراء مراجع حل اختلاف ، به عبارتی شعبات مجددا سوابق احراز شده را احراز می کنند .

ب) پس از احراز سوابق کارگران از طریق کمیته احراز سوابق مستقر در شعبات و یا به واسطه آراء مراجع حل اختلاف کار یا دیوان عدالت اداری علیرغم صراحت ماده ۳۶ قانون تأمین اجتماعی ، مادامی که حق بیمه از طرف کارفرما اخذ شود سابقه کارگران لحاظ نمی شود .

۷) روان سازی بازرسی از کارگاههای زیر ۵۰ نفر (خیلی از کارگران بدون بیمه ، اشتغال دارند)

۸) عدم تناسب حقوق مندج در لیست های بیمه با حقوق واقعی کارگران که باعث نقصان ورودی های سازمان و همچنین کاهش میزان ریالی مستمری ها می شود.

۹) خدمات دارویی و پاراکلینیکی بسیار ضعیف است زیرا اغلب داروها جزء داروهای دفترچه ای نیست و جهت آزمایشات پاراکلینیکی در حد فرانشیز به بیمه شده کمک می شود.

۱۰) وضعیت کمبود تخت های بیمارستانی در شهر هایی که کلینیک ، پاراکلینیک و یا بیمارستان ملکی تأمین اجتماعی وجود ندارد ایجاد مشکل برای بیمه شدگان نموده است.

۱۱) سطح بندی خدمات در کشور باعث شده برخی از مناطق از داشتن تجهیزات MRI – انواع اسکن ها و … محروم باشند که باید در این زمینه اقدام عاجل به عمل آید .

۱۲) با توجه به قانون الزام ارجاع بیماران به مراکز درمانی ملکی ، دقیق انجام نمی شود ، این مورد باید بازنگری شود .

۱۴) توسعه درمان غیر مستقیم در مناطق محروم و غیر برخوردار بسیار جدی گرفته شود و توسعه داده شود .

۱۵) سطح اطلاع رسانی باید گسترش یابد و در خصوص خدمات سازمان تأمین اجتماعی ، اغلب بیمه شدگان علیرغم تصریح اطلاع رسانی در مقررات ، از خدمات سازمان تأمین اجتماعی و به عبارتی از حقوق خود بی اطلاع هستند .

۱۶) خدمات درمانی ، بدون بیمه های تکمیلی کاملا غیر مؤثر است لذا سازمان تأمین اجتماعی نسبت به تعهدات ۲۷/۹  درمان باید اقدامات پوششی درمانی را در سطح کشور افزایش دهد. بیمه های مکمل الزامات تعهدات درمانی سازمان تأمین اجتماعی را کاهش داده است.

۱۷) مشارکت دادن کارگران در مدیریت شرکت های شستا

۱۸) تخصیص سهام شستا به کارگران در سازمان بورس

کانون سراسری انجمن های صنفی مسئولین حفاظت فنی،ایمنی و بهداشت کار کشور

کانون سراسری انجمن های صنفی مسئولین حفاظت فنی،ایمنی و بهداشت کار کشور | Iranian HSE NGO

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محدودیت زمانی مجاز به پایان رسید. لطفا کد امنیتی را دوباره تکمیل کنید.