بررسی اقدامات و سازوكارهای مدیریت منابع انسانی در بحران كووید- ۱۹
پس از شیوع ويروس كوويد ۱۹ از ارائه مستمر و اثربخش خدمات، حفظ سلامت كاركنان و شهروندان به عنوان چالش هاي اصلي حوزه نظام اداري ياد مي شود. از اين رو بسیاري از كشورها اقدام به طراحي سازوكارهايي به منظور مواجهه مناسب با اين چالش ها نموده اند. سازوكارهايي كه مي توان آنها را در قالب ۱۰ رويکرد محافظت از كاركنان، استفاده از قابلیت هاي ديجیتال، شناورسازي ساعت كار، هفته كاري فشرده، دوركاري، كار پاره وقت، تسهیم شغلي، كاهش كار، مرخصي و برنامه ريزي براي آينده طبقه بندي كرد. در ايران همگام با ساير كشورها و با شناسايي اولین موارد ابتلا به ويروس كوويد ۱۹ ، ستاد ملي مبارزه با كرونا و نیز سازمان اداري و استخدامي كشور اقدام به تدوين سازوكارهايي در جهت مديريت اثربخش منابع انساني در بخش دولتي نموده اند. برای ادامه مطلب فایل ضمیمه را ملاحظه فرمایید.
لینک کوتاه مطلب