ثبت نام

جلسه هیئت مدیره کانون سراسری و اداره کل بازرسی کار

۳۰۰۸۴۴۱۱_۳۷۱۲۵۳۰۶۳۳۵۸۰۶۸_۳۴۰۵۹۳۳۱۴۷۶۰۹۶۲۸۶۷۲_n
ب

به گزارش روابط عمومی و بین الملل کانون سراسری انجمن های صنفی مسئولین حفاظت فنی ،ایمنی و بهداشت کار کشور جلسه اعضاء هیئت مدیره این کانون با مدیرکل و کارشناسان اداره کل بازرسی کار وزارت تعاون ،کار ورفاه اجتماعی در مورخ ۳۰ آذرماه سال جاری برگزار گردید.

در ابتدا مهندس اصابتی ضمن خوش آمد گویی و تبریک به اعضاء جدید هیئت مدیره کانون از مشارکت و همکاری  کانون سراسری و سایر انجمن های مربوطه تقدیر و تشکر کرد.

مدیرکل بازرسی کار در ادامه مباحث مطرح در جلسه در خصوص شیوه نامه اجرای تشکیل پرونده صلاحیت ایمنی پیمانکاران ،نحوه ارتباط فی مابین انجمن ها و ادارات کل استان ها و تعاملات ضروری در این خصوص و مشکلات و نقایصی که مستلزم رفع و بهینه سازی آن در جهت روند رو به رشد این فرآیند می باشد همچنین در خصوص آیین نامه بکارگیری مسئولین ایمنی و تاثیر آن در جامعه کار و کارگاههای مشمول قانون کار مواردی همچون مشارکت انجمن های مربوطه مطرح نمودند .

با توجه به موارد مطرح مهندس اشرف منصوری ضمن تشکر از دعوت مهندس اصابتی  به ا رائه گزارش و دستاوردهای اجرا و مشارکت کانون سراسری در اجرای مراحل اخذ صلاحیت ایمنی پرداخت و نمود مثبت این مشارکت را تشریح کرد.

وی یاد آور شد در دوران ده ساله ای که انجمن های صنفی مسئولین ایمنی و بهداشت کار در سراسر کشور تشکیل شده اند همواره یکی از وظایفی که این انجمن ها بر اساس وظایف اصلی خود برعهده داشته اند دفاع از منافع مشروع و قانونی شاغلین در حرفه ایمنی و بهداشت کار بوده است که بدین واسطه ضمن برگزاری دورههای تخصصی برای این افراد و تشکیل پرونده آنها در اشتغال این افراد نقش به سزایی داشته اند و این مهم در طی سال ها شکل بهتری به خود گرفته است و تاثیر آن در جامعه کار مشهود می باشد لذا با توجه به تصویب آیین نامه بکارگیری مسئولین ایمنی جا دارد تا نسبت به مشارکت همه جانبه انجمن های مربوطه و تفویض بخش غیرحاکمیتی به انجمن ها نظر مثبت وزارت تعاون ،کار ورفاه اجتماعی جلب گردد و این کار طبق مواد مطرح در آیین نامه بکارگیری مسئولین ایمنی به کانون سراسری واگذار گردد .

در ادامه سایر اعضاء حاضر در جلسه در خصوص آیین نامه ایمنی پیمانکاران و آیین نامه بکار گیری مسئولین ایمنی نقطه نظرات خود را مطرح نمودند.

کانون سراسری انجمن های صنفی مسئولین حفاظت فنی،ایمنی و بهداشت کار کشور

کانون سراسری انجمن های صنفی مسئولین حفاظت فنی،ایمنی و بهداشت کار کشور | Iranian HSE NGO

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محدودیت زمانی مجاز به پایان رسید. لطفا کد امنیتی را دوباره تکمیل کنید.