ثبت نام

معاون روابط کار: تولید کالاهای دانش‌بنیان و نوآورانه یک ضرورت است

logo

 

معاون روابط کار وزارت تعاون،‌کار و رفاه اجتماعی گفت: ارتقای اقتصاد کشور را از اقتصاد ۴۰۰ میلیارد دلاری به اقتصاد ۴ هزار میلیارد دلاری از طریق تولید کالاهای نوآوری‌محور و دانش‌بنیان محقق می‌شود.

سید حسن هفده تن  در اجلاس سه‌جانبه روابط کار با بیان این که کالای دانش‌بنیان بازار جهانی دارد، افزود: سیستم آموزشی کشور باید  نیروهای انسانی را تربیت کند که بتوانند ارزش‌آفرینی کنند.

هفده تن افزود: ایجاد فرصت شغلی برای رقابتی شدن مزد کارگر به رشد اقتصادی بالا وابسته است و رشد اقتصادی بالا از طریق دستیابی به ارزش افزوده بالا محقق می‌شود.

وی اظهار داشت: اگر بخواهیم در دنیای پر چالش امروز مقاومت کنیم باید برنامه‌هایی را در راستای توسعه پایدار و جهش‌دار اقتصاد خود تدوین کنیم.

معاون وزیر تعاون اضافه کرد:  یکی از محورهای مهم اقتصاد مقاومتی، توانمندسازی نیروی کار است زیرا توانمندترین بخش کاری ما همین بخش است و می‌تواند بهترین ایده‌ها را در اختیار ما گذارد.

وی بیان کرد: ظرفیت‌هایی که در جامعه کارگری و کارفرمایی ما وجود دارد در مقایسه با بسیاری از کشورها کم‌نظیر است.

هفده تن ابراز داشت: برای حل مشکلات روابط کار باید برنامه‌ریزی روابط کار را با نگاه به رشد اقتصادی انجام دهیم، رشدی که بتواند حجم اقتصاد کشور را از «جی دی پی» ۶٫۸ تریلیون جهان افزایش دهد چنانکه آمریکا با ۲۵۰ میلیون جمعیت ۲۸ درصد از «جی دی پی» جهان را تولید می‌کند و چین با یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون جمعیت، تنها ۱۱ درصد «جی دی پی» دنیا را تولید می‌کند.

وی عنوان کرد: اقتصاد تعاونی بزرگ‌ترین سازه اقتصاد مقامتی است اما چون نتوانسته‌ایم این نوع از اقتصاد را در برابر اقتصادهای بزرگ دنیا تئوریزه کنیم، به باروری نرسیده است.

به گفته وی، اقتصاد تعاونی، اقتصادی است که کارگران امروز را به کارفرمایان فردا تبدیل کند و در این اقتصاد هر نفر هم خود کارگر و هم کارفرما است.

وی یادآور شد: امروز بسیاری از صاحب‌نظران می‌گویند که اقتصاد جهان باید اخلاقی شود چون شکاف فقر و ثروت به قدری زیاد شده که امنیت جهان را تهدید می‌کند و با وجود آن که توانسته‌اند ثروت تولید کنند اما توزیع آن عادلانه نیست و ارزش افزوده ایجاد می‌شود اما اشتغال نمی‌آفریند.

معاون وزیر در ادامه گفت: کارگران ما امروز به سبب آن که  مجبور هستند  برای تأمین معیشت خود ساعات بالایی را کار کنند نمی‌توانند از امکانات ورزشی محیط کار استفاده کند. بنابراین روابط کار باید با ایجاد تعادل این مشکلات را از میان بردارد.

گفتنی است  اجلاس سه‌جانبه روابط کار با حضور نمایندگان دولت، جامعه کارگری و کارفرمایی و مدیران کل ادارات تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان‌های کشور در استان فارس برگزار شد.

کانون سراسری انجمن های صنفی مسئولین حفاظت فنی،ایمنی و بهداشت کار کشور

کانون سراسری انجمن های صنفی مسئولین حفاظت فنی،ایمنی و بهداشت کار کشور | Iranian HSE NGO

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محدودیت زمانی مجاز به پایان رسید. لطفا کد امنیتی را دوباره تکمیل کنید.