ثبت نام

قرارداد اجتماعی جدید، به آینده ای روشن برای صنعت دریایی جهانی منجر خواهد شد

ba9ab75b-dd5e-4e6c-a160-716f15d0e2c1_20230628_075355

مدیر کل سازمان بین المللی کار به مناسبت افتتاحیه اجلاس دریانوردان ۲۰۵۰ در فیلیپین، در سخنرانی خود گفت که قرارداد اجتماعی جدید، به آینده ای روشن برای صنعت دریایی جهانی منجر خواهد شد.

به گفته گیلبرت اف. هونگبو، مدیرکل سازمان بین المللی کار، یک قرارداد اجتماعی جدید مبتنی بر گفتگوی اجتماعی، حقوق کار، فناوری‌های جدید و گذار عادلانه به اقتصاد سبز، منجر به این خواهد شد که صنعت جهانی دریانوردی به سوی آینده ای امن، عادلانه و انسان محور سوق داده شود.

هوگبو در سخنرانی خود در اجلاس دریانوردان ۲۰۵۰ در مانیل، فیلیپین، همکاری عالی بین اتاق بین المللی کشتیرانی، شورای بین المللی کارفرمایان دریایی و فدراسیون بین المللی کارگران حمل و نقل را در این زمینه به رسمیت شناخت.

وی گفت: «سازمان‌های دریانوردان و مالکان کشتی به دنیا نشان داده‌اند که با همکاری یکدیگر و با پذیرش دیدگاه‌های مختلف، در حالی که به دنبال حوزه‌های مورد علاقه مشترک هستند، چه دستاوردهای بزرگی می‌توانند داشته باشند. همکاری بخش های مختلف صنعت دریایی در طول همه‌گیری کووید-۱۹، تنها یک نمونه از این همکاری است».

مدیرکل سازمان بین المللی کار همچنین توجه همگان را به صدها هزار دریانوردی جلب کرد که در طول این همه‌گیری، در دریا گرفتار شده بودند. این یک نمونه بارز در خصوص این واقعیت بنیادین است که براساس آن، تمامی گروه ها باید دریانوردان و حقوق آنها را در بطن تمامی استراتژی های صنعت کشتیرانی قرار دهند.

وی گفت: “مقاوله نامه  کار دریایی سازمان بین المللی کار، باید یک ابزار کلیدی در تضمین رعایت این حقوق باشد. قرارداد اجتماعی جدید، باید به الحاق جهانی به این مقاوله نامه و اجرای کامل آن در سراسر جهان را تضمین نماید”.

وی همچنین بر لزوم توجه بخش دریایی به پیامدهای تغییرات آب و هوایی و همچنین اهمیت جذب دریانوردان جوان به این بخش و حفظ کارکنان با تجربه و موجود، تاکید کرد.

وی در این راستا، نیاز به انجام اقدامات بیشتر برای حمایت از مشارکت زنان در صنعت کشتیرانی و همچنین بررسی کامل موضوع خستگی مفرط و چگونگی کاهش آن را مورد تاکید قرار داد که اغلب ناشی از ساعات طولانی کار و دوره های طولانی مدت حضور در دریا می باشد.

اتاق بین المللی کشتیرانی این اجلاس را با همکاری بخش کشتیرانی جهانی، فدراسیون بین المللی کارگران حمل و نقل (ITF) و شورای بین المللی کارفرمایان دریایی (IMEC) ترتیب داده است. این اجلاس، سهامداران کلیدی صنعت دریایی را گردهم آورده است تا عناصر تغییر موفقیت آمیز نقش دریانوردان برای برآورده کردن نیازهای صنعت کشتیرانی در آینده را معرفی نماید.

کانون سراسری انجمن های صنفی مسئولین حفاظت فنی،ایمنی و بهداشت کار کشور

کانون سراسری انجمن های صنفی مسئولین حفاظت فنی،ایمنی و بهداشت کار کشور | Iranian HSE NGO

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محدودیت زمانی مجاز به پایان رسید. لطفا کد امنیتی را دوباره تکمیل کنید.