ثبت نام

چه كسانی از كار اجباری منتفع می شوند؟

کار اجباری

کار اجباری معمولاً بیان کننده سوء استفاده خشن از حقوق بنیادین کار است. کار اجباری معمولاً کمتر به عنوان یک مشکل اقتصادی درک می شود؛ فرایندی که اغلب منجر به تداوم فقر شده و به مشاغل قانونی نیز آسیب می رساند.

گزارش جدیدی از سازمان بین المللی کار تحت عنوان “کسب منفعت و فقر: اقتصاد کار اجباری”، جنبه های گوناگون کار اجباری را روشن کرده و منافعی که از این راه در بخش خصوصی به دست می آید را برملا کرده است.

این گزارش خاطر نشان ساخته است که سودهای غیرقانونی به دست آمده از کار اجباری، بالغ بر ۲۳۶ میلیارد دلار در سال می شود؛ مبلغی که در طول دهه گذشته بیش از یک سوم (۳۷ درصد) افزایش یافته است، که این موضوع به دلیل افزایش تعداد قربانیان کار اجباری و همچنین افزایش فزاینده سود حاصل از استثمار آنها است. برآورد می شود که در حدود ۲۸ میلیون نفر در سراسر جهان درگیر کار اجباری باشند.

 مایکل دی کوک، رئیس واحد تحقیقات دپارتمان اصول بنیادین سازمان بین المللی کار، و انوشه کارور، نماینده دولت فرانسه در سازمان بین المللی کار در این پادکست حضور خواهند داشت تا دیدگاه های خود را درباره اقداماتی که دولت ‌ها و شرکت‌ ها می توانند در مبارزه با این جنایت انجام دهند، ارایه کنند

کانون سراسری انجمن های صنفی مسئولین حفاظت فنی،ایمنی و بهداشت کار کشور

کانون سراسری انجمن های صنفی مسئولین حفاظت فنی،ایمنی و بهداشت کار کشور | Iranian HSE NGO

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محدودیت زمانی مجاز به پایان رسید. لطفا کد امنیتی را دوباره تکمیل کنید.