ثبت نام

برزیل و سازمان بین المللی كار توافقنامه جدیدی برای ترویج كار شایسته و عدالت اجتماعی در آمریكای لاتین، آفریقا و آسیا و اقیانوسیه امضا كردند.

f672d675-9685-4863-bf3e-97f3b299d395

دولت برزیل در ۱۶ ژوئن ۲۰۲۳، از طریق آژانس همکاری برزیل (ABC)، وزارت امور خارجه (MRE) و سازمان بین المللی کار (ILO)، توافقنامه جدیدی را که برنامه همکاری جنوب-جنوب ۲۰۲۷-۲۰۲۳ تحت عنوان «عدالت اجتماعی برای جنوب جهان» را محقق می نماید، امضاء کرد. این برنامه برای حمایت از ترویج کار شایسته و عدالت اجتماعی در کشورهای در حال توسعه در قاره های آمریکا، آفریقا، آسیا و اقیانوسیه طراحی شده است.

این برنامه در مرحله جدید خود، بر اساس بیش از ده سال همکاری صورت گرفته است که شامل ۲۰ پروژه در بیش از ۴۰ کشور در منطقه آفریقا، آمریکای لاتین و دریای کارائیب می باشد. این برنامه ابتکاری از پیشرفت و ارتقای کار شایسته و عدالت اجتماعی از طریق گسترش ظرفیت های کشورهای همکار برای توسعه، تقویت و یکپارچه سازی سیاست ها، برنامه ها و ابتکارات در چهار محور اقدام حمایت می کند:

ریشه کن کردن کار کودکان و کار اجباری؛

تقویت ایمنی و بهداشت شغلی (OSH) و بازرسی کار؛

ترویج برابری جنسیتی، نژادی و نسلی و ترویج برابری در دنیای کار؛ و

ارتقای اشتغال شایسته و حمایت اجتماعی.

با حضور دستیار مدیرکل سازمان بین المللی کار برای روابط خارجی و شرکتی، لورا تامپسون، و مدیر آژانس همکاری برزیل (ABC)، سفیر روی پریرا در مقر سازمان بین المللی کار در ژنو، این برنامه ابتکاری به عنوان بخشی از نشست بررسی سالانه برزیل/سازمان بین المللی کار، به امضاء طرفین رسید. این برنامه همچنین نمایندگان دولت برزیل و سازمان های کارگری و کارفرمایی را گردهم آورد.

تامپسون، دستیار مدیرکل سازمان بین المللی کار، در این مراسم گفت: «برنامه امضاء شده امروز نشان دهنده تعهد برزیل به عدالت اجتماعی است و به شدت با اجلاس جهانی کار که اخیراً توسط سازمان بین المللی کار تحت عنوان “عدالت اجتماعی برای همه” برگزار شد، مرتبط است؛ اجلاسی که ثابت کرد فرصتی عالی برای شنیدن اولویت‌های سازمان بین المللی کار و سایر آژانس‌ها و بازیگران بین‌المللی مهیا شده است.».

سفیر پریرا افزود: «برنامه جدید به دنبال ارتقای کار شایسته و عدالت اجتماعی در کشورهای در حال توسعه در آمریکای لاتین، آفریقا و آسیا-اقیانوسیه است و از گسترش ظرفیت های کشورهای شریک برای توسعه، تقویت و ادغام سیاست ها، برنامه ها و ابتکارات در چهار حوزه اقدام که از سوی دولت برزیل و سازمان بین‌المللی کار در اولویت قرار گرفته است، حمایت می کند.

این نشست سالانه برزیل-سازمان بین المللی کار که پس از هفت سال برگزار می شد، شامل مباحثی در خصوص پیشرفت‌های به‌دست‌آمده و همچنین بحث در مورد همکاری‌های فعلی و آتی برای ارتقای همکاری‌های جنوب جنوب در دنیای کار، اصول و حقوق بنیادین کار، عدالت اجتماعی و کار شایسته برای جنوب جهان بود.

کانون سراسری انجمن های صنفی مسئولین حفاظت فنی،ایمنی و بهداشت کار کشور

کانون سراسری انجمن های صنفی مسئولین حفاظت فنی،ایمنی و بهداشت کار کشور | Iranian HSE NGO

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محدودیت زمانی مجاز به پایان رسید. لطفا کد امنیتی را دوباره تکمیل کنید.