ثبت نام

بهبود آمار، جنبش جهانی تعاون را تقویت خواهد كرد

۲۰c32435-9e82-479d-a2c5-6083d0525fab_20230701_084010

به مناسبت روز جهانی تعاون، یک کنفرانس بین‌المللی راه‌هایی را بررسی کرده است که براساس آن، اقدامات آماری قوی‌تر و منسجم‌تر، می‌تواند سیاست‌ها و مداخلات بهتری را برای تعاونی‌ها شکل داده و کمک کند تا سهم آنها در توسعه پایدار به درستی شناخته شود.

در کنفرانس بین‌المللی بوسان، دستورالعمل‌های آماری بهبود یافته‌ای که می‌توانند آینده توسعه تعاونی ها را دوباره شکل داده و به اقتصادهای فراگیرتر و انعطاف‌پذیرتر در سراسر جهان منجر شوند، مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفتند.

نمایندگان حاضر در این کنفرانس، بر اهمیت استانداردهای بین المللی سازگار و قابل اعتماد برای آمار تعاونی ها تاکید کردند که به آنها اجازه می دهند تاثیر اجتماعی-اقتصادی و سهم آنها در توسعه پایدار، به درستی شناخته شود.

این کنفرانس که تحت عنوان “کنفرانس بین‌المللی آمار تعاونی‌ها: سنجش تعاونی‌ها و فراتر از آن” برگزار شد، به بررسی راه‌هایی برای بهبود و هماهنگ‌سازی روش‌های آماری پرداخت تا حمایت بهتری از سیاست‌ها و تصمیم‌گیری‌های مرتبط با تعاونی‌ها صورت گیرد و در عین حال، تنوع در رویه‌ها و شرایط ملی نیز در نظر گرفته شود.

انتظار می رود که خروجی های این کنفرانس، در برنامه های اقدام ملی کشورها وارد شود. این اقدامات دربرگیرنده روش‌شناسی و ظرفیت‌سازی مرتبط با جمع‌آوری، تجزیه و تحلیل، و انتشار آمار تعاونی‌ها خواهد بود. تعداد و انواع تعاونی‌ها، اعضاء، کارکنان و سهم اقتصادی تعاونی‌ها از اولویت‌های اصلی مربوط به داده ها می باشند.

این کنفرانس همچنین یافته‌های “برنامه ابتکاری سازمان بین‌المللی کار در مورد پیشبرد دستورالعمل‌های مربوط به آمار تعاونی‌ها” را که توسط وزارت کار و اشتغال کره جنوبی تامین شده است، به نمایش گذاشت. محققان ملی از کاستاریکا، ایتالیا، کره، تانزانیا و ترکیه، تجزیه و تحلیلی در خصوص نحوه استفاده و در دسترس بودن آمار در هر کشور را در مقایسه با دستورالعمل‌های سازمان بین المللی کار در مورد آمار تعاونی‌ها، ارایه کردند.

توصیه های ارایه شده از طریق این برنامه ابتکاری، به کتابچه راهنمای آمار تعاونی ها وارد می شود که شیوه های جمع آوری، تجزیه و تحلیل و انتشار آمار را پوشش می دهد. این کتابچه راهنمای با ایجاد یک چارچوب قوی و رویکرد استاندارد شده، جمع‌آوری داده‌ها، قابلیت مقایسه و درک تاثیر اجتماعی-اقتصادی تعاونی‌ها در سطح بین‌المللی را تسهیل می‌کند. انتظار می رود کتابچه راهنمای نهایی، در کنفرانس بین المللی آمار کار در سال ۲۰۲۸ ارایه شود.

در سخنرانی افتتاحیه کنفرانس، ری ویس کیلدگارد، مدیر دپارتمان شرکت های پایدار سازمان بین المللی کار، بر نقش مهم آمار جامع در شکل دادن به سیاست هایی که محیط مساعدتری را برای تعاونی ها ایجاد می کنند، تاکید کرد.

سئونگ کوئن لی، معاون شهردار در امور اقتصادی شهر بوسان؛ یونگکوی یون، مدیر بخش اقتصاد پایدار در وزارت اقتصاد و دارایی کره جنوبی؛ هیونگون جونگ، رئیس آژانس ارتقای شرکت های اجتماعی کره جنوبی؛ و آریل گوارکو، مدیرکل اتحاد بین المللی تعاون، نیز برای نمایندگان حاضر در این کنفرانس سخنرانی کردند.

این کنفرانس به میزبانی سازمان بین المللی کار در ۳۰ ژوئن ۲۰۲۳ در نمایشگاه و مرکز همایش های بوسان در کره جنوبی برگزار شد. این رویداد ترکیبی، با هماهنگی و سازماندهی پنجمین نمایشگاه اقتصاد اجتماعی کره از ۳۰ ژوئن تا ۲ ژوئیه ۲۰۲۳ در بوسان کره جنوبی برگزار شد.

کانون سراسری انجمن های صنفی مسئولین حفاظت فنی،ایمنی و بهداشت کار کشور

کانون سراسری انجمن های صنفی مسئولین حفاظت فنی،ایمنی و بهداشت کار کشور | Iranian HSE NGO

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محدودیت زمانی مجاز به پایان رسید. لطفا کد امنیتی را دوباره تکمیل کنید.