ثبت نام

رئیس موسسه كار و تامین اجتماعی منصوب شد

WhatsApp Image 2022-02-13 at 09.00.09 (11)

دکتر حجت الله عبدالملکی در اولین جلسه هیات امنای موسسه کار و تامین اجتماعی در دولت سیزدهم و همزمان با پنجاه و یکمین سالروز تاسیس موسسه،  حکم انتصاب رحیم سرهنگی را به عنوان رئیس موسسه اعطا نمود.

متن حکم به شرح زیر می باشد.:

جناب آقای رحیم سرهنگی

سلام علیکم

نظر به مراتب تعهد، تخصص و تجارب ارزشمند جنابعالی، بنابر مصوبه ۱۴۰۰/۱۱/۱۲ هیئت امنای موسسه کار و تامین اجتماعی و بر اساس بند”د” ماده (۲) و ماده (۷) اساسنامه موسسه کار و تامین اجتماعی به موجب این حکم به مدت سه سال به عنوان “رئیس موسسه کار و تامین اجتماعی ” منصوب می شوید.

امید است با اتکال به ذات اقدس الهی در انجام وظایف و امور محوله و تحقق منویات رهبر معظم انقلاب (مدظله العانی) و دولت مردمی سیزدهم در وزارت مردم موفق و موید باشید.

در این جلسه همچنین از زحمات رضا شریعت، سرپرست موسسه قدردانی شد.

شایان ذکر است رحیم سرهنگی از سال ۱۳۹۶ تاکنون مدیر کل دفتر توسعه کارآفرینی و بهره وری نیروی کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی بود. مدیر برنامه ریزی و توسعه بانک قرض الحسنه رسالت،  مدیر پروژه های پژوهشی پژوهشکده سیاستگذاری علم و فناوری و صنعت دانشگاه شریف و پژوهشگر برتر وزارت متبوع در سال جاری از سوابق وی می باشد.

لازم به ذکر است طبق اساسنامه موسسه کار ریاست موسسه کار و تامین اجتماعی انتخاب رییس موسسه با تایید کلیه اعضاء هیات امناء موسسه متشکل از وزیرتعاون،کار و رفاه اجتماعی به عنوان ریاست هیات امناء، وزیر اقتصاد و دارایی،وزیر علوم و آموزش عالی،مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی،۳نفر نمایندگان کانون عالی کارفرمایی و سه نفر نمایندگان کانون های عالی کارگری صورت می پذیرد .

در حاشیه این مراسم  دکتر سرپرست سابق موسسه کار و تامین اجتماعی گفت:موسسه می تواند نقش مهمی در جهت گفتمان سازی زیست بوم اشتغال ایفا نماید

وی ضمن ارائه گزارش عملکرد موسسه اظهار داشت: موسسه کار و تامین اجتماعی در طول ۵۱ سال گذشته خدمات متعدی در راستای اساسنامه و قانون تاسیس ایفا نموده است.

وی با اشاره به تاریخچه تاسیس موسسه در ۱۹ بهمن ماه سال ۱۳۴۹ و پیش بینی وظایف مختلف آموزشی و پژوهشی در زمینه های کار، تعاون و تامین اجتماعی اظهار داشت: این موسسه تنها نهاد هیات امنایی در کشور است که بر اساس قانون و  به صورت سه جانبه با حضور نمایندگان دولت، تشکل های کارگری و کارفرمایی اداره می شود.

 به گفته وی دهه های اول و دوم  فعالیت موسسه، دوره استقرار و شکل گیری و فراهم کردن زیرساختها بود، در دهه سوم، فعالیتهای آموزشی و در دهه چهارم پژوهش های کاربردی توسعه یافت.

شریعت افزود: در دهه پنجم با عنوان دهه رشد و شکوفایی، موسسه به چرخه تولید و نشر دانش اجتماعی کار، گام نهاد و اینک پس از پنج دهه فعالیت علمی به بلوغ سازمانی رسیده است و امیدواریم با حمایت های وزیر محترم و رئیس هیات امنا و نیز سایر اعضای هیات امنا و مدیریت آقای دکتر رحیم سرهنگی بتوانیم بیش از گذشته خدمات علمی به جامعه کار و تولید ارائه دهیم.

شریعت همچنین با اشاره به تلاش های انجام شده در مدت ۱۱۵ روز مسولیت خود در موسسه خاطرنشان ساخت: تلاش کردیم در جهت عمل به قانون، اعضای هیات امنای موسسه معرفی و جلسه کمیسیون دائمی تشکیل شود و امروز در ایام دهه مبارک فجر و همزمان با پنجاه و یکمین سالروز تاسیس موسسه و نیز طلیعه دولت سیزدهم، جلسه هیات امنا برگزار می شود.

کانون سراسری انجمن های صنفی مسئولین حفاظت فنی،ایمنی و بهداشت کار کشور

کانون سراسری انجمن های صنفی مسئولین حفاظت فنی،ایمنی و بهداشت کار کشور | Iranian HSE NGO

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محدودیت زمانی مجاز به پایان رسید. لطفا کد امنیتی را دوباره تکمیل کنید.