ثبت نام

سازمان بین المللی كار كتابچه راهنمای مربوط به ارزیابی تحقق پنج عنوان از اصول و حقوق بنیادین كار در محیط های كارگاهی را منتشر كرد

۵a147d8b-e6dc-429b-95a6-a535dcc47501_20231206_080913

سازمان بین المللی کار یک روش تحقیقی را توسعه داده است که برای اولین بار در یک چارچوب ترکیبی، پنج عنوان از اصول و حقوق بنیادین کار را مورد بررسی و ارزیابی قرار می دهد.

میلیون ها کارگر در سراسر جهان در شرایط کاری آسیب پذیری قرار دارند. به طور خاص، تحقق اصول و حقوق بنیادین کار(FPRW) ، از جمله حق داشتن یک محیط کار ایمن و سالم، همچنان نگرانی قابل توجهی را به دنبال دارد.

سازمان بین المللی کار بر اساس برنامه “ایمنی + بهداشت برای همه”، یک روش تحقیقی را برای اولین بار در یک چارچوب ترکیبی توسعه داده است که به پنج عنوان از اصل و حقوق بنیادین کار می پردازد. این پنج عنوان عبارتند از: آزادی انجمن ها و حق چانه زنی جمعی، حذف کار اجباری یا بیگاری، لغو کار کودکان، رفع تبعیض در اشتغال یا حرفه، و حق داشتن یک محیط کار ایمن و سالم.

سازمان بین المللی کار قصد دارد از طریق انجام تحقیقات بهینه در این زمینه ها (به ویژه در محیط های غیر رسمی)، اقدام به شناسایی عواملی نماید که تحقق این استانداردهای بنیادین را در محیط های کارگاهی که اغلب مرتبط با یکدیگر هستند، ممکن یا الزامی می نماید.

این کتابچه راهنما برای استفاده افراد مسئول در توسعه محیط های کارگاهی تهیه شده است تا بتوانند فرایندهای مربوط به جمع آوری و تجزیه و تحلیل داده های خود را بهبود بخشند. این کتابچه همراه با یک پرسشنامه جهت استفاده کارفرمایان، یک پرسشنامه برای کارگران و دو راهنمای تکمیلی برای مدیریت پرسشنامه ها و انجام مصاحبه های غیر رسمی می باشد.

این کتابچه قبلاً برای تقویت مداخلات مبتنی بر شواهد در پروژه ‌های مختلفی مانند “ایمنی + بهداشت برای همه کارگران در جنوب آسیا” و نیز پروژه ای تحت عنوان “بهبود حقوق کارگران در بخش ‌های روستایی هند و اقیانوس آرام با تمرکز بر زنان”، مورد استفاده قرار گرفته است.

کانون سراسری انجمن های صنفی مسئولین حفاظت فنی،ایمنی و بهداشت کار کشور

کانون سراسری انجمن های صنفی مسئولین حفاظت فنی،ایمنی و بهداشت کار کشور | Iranian HSE NGO

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محدودیت زمانی مجاز به پایان رسید. لطفا کد امنیتی را دوباره تکمیل کنید.