ثبت نام

سازمان های كارگری باید نقشی كلیدی را در توسعه قراردادهای اجتماعی موثر و پایدار ایفاء نمایند.

۱۷۴۲۹-۵۶۱۶×۳۷۴۴-phoo.ir_

اهداف مندرج در ویراست سال ۲۰۲۳ مجله بین المللی پژوهش کار، برانگیختن تفکر در مورد آن چیزی است که یک قرارداد اجتماعی جدید می تواند به آن بپردازد. علاوه بر این، این نشریه قصد دارد به طور خاص نقش سازمان های کارگری در خصوص حضور در این بحث چندجانبه در سطح ملی را ترویج نماید.

طبق آخرین ویرایش نشریه بین المللی پژوهش کار، یک قرارداد اجتماعی جدید باید بر اساس کار شایسته و عدالت اجتماعی و همچنین با توجه ویژه به ارتقاء و اجرای استانداردهای بین المللی کار، تثبیت شود.

این نشریه که تحت عنوان “یک قرارداد اجتماعی جدید: دستیابی به عدالت اجتماعی در عصر تغییرات شتابان” منتشر شده است، فوریت و اجماع فزاینده بازیگران متعدد را برای احیای مجدد یک قرارداد اجتماعی جدید برای پاسخ موثر به دگرگونی‌های متعدد در کار جهانی و افزایش کاستی ها و نابرابری ‌های کار شایسته در سراسر دنیا نشان می‌دهد. این نشریه توسط دفتر فعالیت های کارگران (ACTRAV) در سازمان بین المللی کار (ILO) منتشر شده است.

ماریا هلنا، مدیر دفتر فعالیت های کارگری، گفت: “بحث در مورد قراردادهای اجتماعی، موضوع جدیدی نیست. علاوه بر عوامل متعددی مانند تغییرات اقلیمی و فناوری، رشد نابرابری‌ها و کاستی های کار شایسته، وخامت انسجام اجتماعی را تسریع کرده و پیامدهایی از جمله تنش ‌های ژئوپلیتیکی و افول دموکراسی در بسیاری از نقاط جهان را به دنبال داشته است. بنابراین، اجماع و فوریت فزاینده ای برای تقویت مجدد قراردادهای اجتماعی در سطوح ملی و جهانی وجود دارد”.

وی افزود: “قراردادهای اجتماعی جدید باید بازتابی از ارکان مربوط به نهادهای کارگری موجود و همچنین چگونگی سازگاری آنها با واقعیت‌ های جدید و نوظهوری باشد که امروز با آن روبرو هستیم. سازمان‌های کارگری به‌ عنوان بزرگ‌ ترین سازمان مبتنی بر عضویت در جهان و یکی از ارکان مهم سازمان بین‌المللی کار، باید به حمایت خود برای توسعه یک قرارداد اجتماعی موثر و پایدار ادامه داده و منعکس ‌کننده واقعیت‌های در حال تغییر دنیای کار باشند.

نشریه بین‌المللی پژوهش کار امسال با هدف برانگیختن تفکر در مورد آن چیزی که یک قرارداد اجتماعی جدید نامیده می شود، قصد دارد به طور خاص نقش سازمان های کارگری در خصوص حضور در این بحث چندجانبه در سطح ملی را ترویج نماید.

این نشریه خواهان ارتقاء و اجرای استانداردهای بین المللی کار به عنوان محور قراردادهای اجتماعی جدید است که نقشی کلیدی را توسط سازمان های کارگری ایفا می نمایند.

این نشریه تقویت گفتگوی اجتماعی، تضمین همبستگی جهانی و ایجاد مشاغل شایسته برای همه را از طریق سیاست‌ های هماهنگ و منسجم متمایل به اشتغال، اقتصاد کلان، بخشی، صنعتی، مهارتی و حمایت اجتماعی توصیه می‌کند. قراردادهای اجتماعی جدید باید با چشم‌اندازی که کاهش نابرابری‌ها را در مرکز پیشرفت اقتصادی و اجتماعی قرار می‌دهد و بر اساس اصول و حقوق بنیادین کار مورد تاکید قرار گیرند.

نشریه بین المللی پژوهش کار (IJLR)، یک نشریه چند بعدی است که مقالاتی را در زمینه های مرتبط با سیاست های کار، اقتصاد و توسعه پایدار منتشر می نماید. مخاطبین این نشریه عبارتند از سازمان‌ های کارگری و کارفرمایی، شاغلین، پژوهشگران، وزارتخانه ‌های کار و دانشگاهیان در همه رشته‌های مرتبط با مولفه‌های سازمان بین‌المللی کار در دنیای کار (روابط صنعتی، جامعه‌شناسی، حقوق، اقتصاد و علوم سیاسی). این نشریه به زبان های انگلیسی، فرانسوی و اسپانیایی منتشر می شود و هر شماره بر موضوع خاصی تمرکز دارد.

کانون سراسری انجمن های صنفی مسئولین حفاظت فنی،ایمنی و بهداشت کار کشور

کانون سراسری انجمن های صنفی مسئولین حفاظت فنی،ایمنی و بهداشت کار کشور | Iranian HSE NGO

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محدودیت زمانی مجاز به پایان رسید. لطفا کد امنیتی را دوباره تکمیل کنید.