ثبت نام

ایمنی در محیط های کاری را به فرهنگ غالب جامعه تبدیل می کنیم

d8a8d8a7d8b2d8afdb8cd8af-d8acd986d8a7d8a8-d8a2d982d8a7db8c-d985d987d986d8afd8b3-d987d981d8afd987-d8aad986-d985d8b9d8a7d988d986-d985d8ad_5f3e8d558653e

معاون روابط کار وزارت تعاون ،کار ورفاه اجتماعی اعلام کرد: ایمن سازی و سالم سازی محیط های کاری را نمی توان از هم تفکیک کرد و با طراحی مدل جدید در این زمینه در تلاشیم تا ایمنی در محیط های کاری را به فرهنگ غالب جامعه تبدیل کنیم .

به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی،  مهندس سید حسن هفده تن در همایش بررسی و تحلیل اجرای قانون مشاغل سخت و زیان آور در شیراز افزود: سالم سازی محیط های کاری فرایند پیچیده  است و دستگاه های متعددی باید برای دست یابی به محیط های کاری سالم دست به دست هم بدهند.

مهندس هفده تن یاد آور شد : در هر جامعه ای که خرد ورزی حاکم باشد نظام تدبیرحکم کند تا حفظ امنیت ،سلامت،ایمنی و شادمانی جامعه به عنوان ارزشمند ترین سرمایه های جامعه در اولویت سیاست ها و راهبردهای کشور قرار بگیرد و به مهم ترین رسالت کشور تبدیل شود.

وی تاکید کرد : در سال ٩٤ به علت همکاری ها و تلاش های ارزشمند همه دستگاه های ذی نفع در اجرای مدل “خود بازرسی کار “نسبت به سال ٩٣ ، حوادث ناشی از کار  کاهش یافت.

معاون روابط کار تاکید کرد:  با سالم سازی محیط های کاری   و جایگزینی سیاست های پیش بینی و پیشگیری و تنها با دو درصد هزینه های ناشی از حوادث کار،ظرف ده سال به راحتی می توان به کمک نو آوری تمام محیط های کاری را از آلاینده ها پاک کرد.

مهندس هفده تن اشاره کرد : با جایگزین کردن هزینه های ناشی از حوادث کار سالانه می توان فرصت های شغلی بی شماری ایجاد  و نرخ بیکاری را به عددی طبیعی و رونق های مسکن و تولیدی إیجاد کرد.

وی سالم سازی محیط های کاری را یک برنامه بزرگ ملی دانست و گفت : جزیره ای عمل کردن در این حوزه نتیجه بخش نخواهد بود.

گفتنی است نخستین روز از این همایش دو روزه با حضور قضات دیوان عدالت اداری،مدیران و کارشناسان حوزه روابط کار وزارت تعاون،کار ورفاه اجتماعی از سراسر کشور، نمایندگان وزارت بهداشت،درمان و اموزش پزشکی،کارشناسان مسئول بهداشت حرفه ای دانشگاه های علوم پزشکی کشور،اعضای کمیته های بدوی بررسی مشاغل سخت و زیان اور سراسر کشور،اعضای کانون عالی انجمن های صنفی و کارفرمایان ایران و نمایندگان مرکز تحقیقات وتعلیمات حفاظت فنی و بهداشت کار در شیراز در حال برگزاری است.

همچنین نباتی مدیر کل تامین اجتماعی استان فارس و مختاری مدیر کل تعاون،کار و رفاه اجتماعی استان فارس در این نشست به نکاتی در خصوص مشاغل سخت و زیان آور اشاره کردند.

کانون سراسری انجمن های صنفی مسئولین حفاظت فنی،ایمنی و بهداشت کار کشور

کانون سراسری انجمن های صنفی مسئولین حفاظت فنی،ایمنی و بهداشت کار کشور | Iranian HSE NGO

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محدودیت زمانی مجاز به پایان رسید. لطفا کد امنیتی را دوباره تکمیل کنید.