ثبت نام

بیانیه سازمان بین المللی کار به مناسبت روز کارگر

بیانیه روز جهانی کارگر

امروز که برای گرامیداشت روز جهانی کارگر در کنار هم ایستاده‌ایم، تاریخ غنی و اهمیت حیاتی این روز را یادآور می‌شویم؛ روزی که نماد مبارزه و دستاوردهای طبقه کارگر در سطح جهانی است، روزی که عمیقاً با تعهد جمعی ما برای پیشبرد حقوق و شرایط کارگران در همه جا طنین انداز است.

 امسال، جشن روز کارگر احساس فوریت برای تعهد مجدد به عدالت اجتماعی را به دنبال دارد، زیرا ما در پیچیدگی‌ های زمانه خود، از جمله تغییرات آب و هوایی و تکامل سریع محیط های کار به دلیل پیشرفت‌ های تکنولوژیک قرار داریم. این چالش‌ ها نه تنها انعطاف ‌پذیری ما را آزمایش کرده‌اند، بلکه بر ضرورت تلاش‌ های هماهنگ و همبستگی در ارتقای رفاه کارگران در همه بخش‌ها تاکید کرده‌اند.

کشورهای کمتر توسعه یافته (LDC) گام های قابل توجهی در رشد اقتصادی برداشته اند و در آستانه یک گذار تاریخی قرار دارند. این دستاوردها، گواهی بر سخت کوشی و پایداری مردم این کشورها، از جمله نیروی کار گسترده آنها می باشد که ستون فقرات رشد اقتصادی هستند. همانطور که ما این نقاط عطف را جشن می گیریم، باید به چالش های پایدار و نوظهوری که روزانه کارگران با آن روبه رو هستند نیز رسیدگی کنیم.

سازمان بین المللی کار در سطح جهانی متعهد به حمایت از ائتلاف جهانی در زمینه عدالت اجتماعی است؛ ائتلافی که در خط مقدم دفاع از حقوق و رفاه کارگران قرار دارد. این ائتلاف مظهر روح روز کارگر است که نشان دهنده اتحاد گسترده ای از ذینفعان، از جمله سازمان های کارگری و کارفرمایی، نهادهای دولتی، جامعه مدنی و شرکای بین المللی است که همگی در جهت دستیابی به جامعه ای عادلانه تر متحد شده اند.

همانطور که به آینده می نگریم، اجازه دهید تعهد خود را نسبت به عدالت اجتماعی تجدید کنیم، تا اطمینان حاصل کنیم که رشد اقتصادی به بهبود استانداردهای زندگی و شرایط کاری بهتر برای همه تبدیل می شود. بیایید مشارکت های قوی تری ایجاد کرده و گفتگوی خود را عمیق تر کنیم، زیرا تنها از طریق اقدام جمعی و درک متقابل است که می توانیم بر چالش های پیش رو غلبه کنیم.

از تمامی شما – به عنوان کارگران، کارفرمایان، نمایندگان دولت و اعضای جامعه بین المللی- درخواست می کنیم که در این همبستگی دست به دست هم داده تا آینده ای بسازیم که در آن عدالت اجتماعی نه تنها یک ایده آل، بلکه یک واقعیت برای تمامی کارگران در سراسر جهان باشد.

بیایید با هم، این روز کارگر را به پله ای به سوی آینده ای روشن تر و عادلانه تر برای دنیای کار تبدیل کنیم.

کانون سراسری انجمن های صنفی مسئولین حفاظت فنی،ایمنی و بهداشت کار کشور

کانون سراسری انجمن های صنفی مسئولین حفاظت فنی،ایمنی و بهداشت کار کشور | Iranian HSE NGO

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محدودیت زمانی مجاز به پایان رسید. لطفا کد امنیتی را دوباره تکمیل کنید.