ثبت نام

سال ۱۴۰۱ بسیار نوید بخش برای جامعه کارو تولید کشور خواهد بود

۱A0A0198

به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، دکتر «حجت‌الله عبدالملکی» در نمایشگاه نیازمندی‌های دانش‌محور صنعتی ضمن تبریک هفته کارگر و روز بسیج کارگری بیان کرد: الگوی کارگر بسیجی، امیر المومنین(ع) است.

وی با بیان اینکه کارگران از ابتدای انقلاب اسلامی حضور مستمر و فعال داشته‌اند، گفت: کارگران جزو ایجاد کنندگان انقلاب اسلامی و مهم‌ترین عنصر تداوم آن هستند.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه تمام مردم ایران مدیون جریان کارگری هستند، تأکید کرد: یکی از محورهای اساسی دولت مردمی توجه به تولید و کار است.
وی افزود: آقای رئیس جمهور به محیط‌های کارگری رفته‌اند که پیش از آن حتی وزرا هم به آنجا نرفته‌اند.
عبدالملکی تصریح کرد: کارگران از جان برای تولید کشور مایه می‌گذارند و جامعه تمام تلاشش را به کار می‌برد که بخشی از این زحمات جامعه کارگری را جبران کند.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه شورای عالی کار در اسفند  ۱۴۰۰ برای افزایش حداقل حقوق کارگری تلاش کردند، خاطرنشان کرد: با تعامل و همکاری شرکای اجتماعی و توافق بین نمایندگان کارگران و کارفرمایان حداقل دستمزد سال ۱۴۰۱ با اجماع در شورای عالی کار به تصویب رسید و‌ منجر به افزایش حقوق خوبی برای جامعه کارگران شد.
عبدالملکی اظهار امیدواری کرد: ان‌‌شاءالله قدرت خرید و توان اقتصادی جامعه کارگری ما افزایش قابل قبولی خواهد داشت.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با طرح این پرسش که آیا افزایش حقوق کارگران منجر به تورم خواهد شد، ادامه داد: مارپیچ دستمزد تورم در ایران رد شده است و مطالعات نشان می‌دهد که جهت تورم از سمت تورم به دستمزد است و نه برعکس آن.
وی اقتصاد ایران را درگیر بیماری مزمن تورم خواند و گفت: در دولت مردمی سیزدهم تلاش می‌کنیم که این بیماری را مداوا کنیم.
عبدالملکی تأکید کرد: اثر قابل ملاحظه تورمی از محل افزایش دستمزد کارگران نخواهیم داشت و همچنین انتظار پدیده تعلیق نیروی کار را نخواهیم داشت.
عبدالملکی تصریح کرد: در فروردین امسال میزان تقاضا برای بیمه بیکاری و شکایت کارگران از کارفرمایان نسبت به سال گذشته ۳۸ درصد کاهش داشته است و افزایش حقوق کارگران منجر به افزایش کارایی شده و منجر به تورم هم نشده است.
وزیر کار با اشاره به اینکه بیش از پنجاه درصد از خانوار مردم ما خانواده‌های کارگری هستند، یادآور شد: زمانی که قدرت خرید خانواده‌های کارگران افزایش یابد، باعث ایجاد رونق اقتصادی می‌شود.
وی تأکید کرد: اکثریت جامعه کارگری ما حقوق متوسط به پایین دارند و جزو قشر متوسط رو به پایین هستند.
عبدالملکی یادآور شد: امسال سال بسیار خوبی برای کارفرمایان و سرمایه‌گذاران خواهد بود؛ کاهش پنج درصدی مالیات برای تولیدکنندگان بر اساس ضوابط راه خوبی است که تولیدکنندگان بتوانند تولیداتشان را تقویت کنند.
رئیس شورای عالی کار از در نظر گرفتن ۲۷۰ هزار میلیارد تومان منابع مالی برای تولید در بودجه ۱۴۰۱ خبر داد و گفت: این اتفاق نویدبخش برای جامعه کار و تولید است.
وی با اشاره به سیاست توسعه دیپلماسی اقتصادی در دولت سیزدهم گفت: سیاست قطعی دولت مردمی در سیاست خارجی، اقتصاد مردمی و همکاری با کشورهای منطقه‌ای است.
عبدالملکی با اشاره به اینکه آقای رئیس جمهور از آغاز هفته‌های شروع به کار، تعامل با کشورهای منطقه را داشته، یادآور شد: تقریباً پس از همه  سفرهای وی جهش صادرات ایران به آن کشور رخ داده است.
وی اضافه کرد: آقای رئیس جمهور دستور داده‌اند که تمام ارکان اقتصادی کشور تلاش کنند که ظرفیت‌های اقتصادی تولیدی کشور برای صادرات به روسیه و سایر کشورها افزایش یابد.
عبدالملکی خاطرنشان کرد: صادرات به روسیه در سه ماه آینده به شکل قابل توجه‌ای افزایش می‌باید.
نمایشگاه نیازمندی‌های دانش‌محور صنعتی به همت سازمان بسیج کارگری و کارخانجات کشور با حضور حجت‌الله عبدالملکی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، و علی‌حسین رعیتی‌فرد معاون روابط کار وزیر تعاون و مهدی خطیبی مدیرعامل ایران خودرو به مناسبت هفته کارگر برگزار شد.

کانون سراسری انجمن های صنفی مسئولین حفاظت فنی،ایمنی و بهداشت کار کشور

کانون سراسری انجمن های صنفی مسئولین حفاظت فنی،ایمنی و بهداشت کار کشور | Iranian HSE NGO

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محدودیت زمانی مجاز به پایان رسید. لطفا کد امنیتی را دوباره تکمیل کنید.