ثبت نام

سیاست های اشتغال برای عدالت اجتماعی

f3317790-6fd7-48ce-ac0e-3c0a6add8840_20230509_093010

سمپوزیوم ۲۰۲۳ که با مشارکت مرکز تحقیقات مشترک (JRC) کمیسیون اروپا (EC) تشکیل شده است، بر موضوع سیاست های اشتغال و عدالت اجتماعی تمرکز دارد. این سمپوزیوم جدیدترین تفکر را در مورد اینکه چگونه سیاست های ملی اشتغال یکپارچه متناسب با شرایط کشورها، می تواند انتقال باعث ترویج گذار فراگیر و عدالت اجتماعی شود را برجسته می کند. این رویداد در تاریخ ۱۱ ال ۱۲ مه ۲۰۲۳ در ساختمان مرکزی سازمان بین المللی کار، به صورت حضوری و مجازی (Zoom) برگزار می شود.

پیشینه

سیاست‌های ملی اشتغال باید دربرگیرنده همه عناصر یک چارچوب جامع، از جمله سیاست‌های اقتصاد کلان حمایتی و همچنین سرمایه‌گذاری دولتی و خصوصی پایدار در مردم و اقتصاد باشد. این سیاست های ملی، باید سیاست های حمایت اجتماعی را تکمیل کند تا اطمینان حاصل شود که تحولات ساختاری و سایر عوامل رشد اقتصادی کسی را نادیده نمی گیرد. انسجام و هماهنگی این سیاست‌ها شرط اصلی پیشرفت است، چه برای واکنش به بحران‌های فوری و چه برای چالش‌های بلندمدت اقتصادی و اجتماعی که می بایست به نحو مطلوبی مدنظر قرار گیرند.

در عین حال، همکاری بین المللی و انسجام سیاست های ملی، شرط مهمی برای امکان پذیر ساختن فرآیندهای تحول ساختاری فراگیر در همه جا و کمک به غلبه بر واگرایی فزاینده بین کشورهای توسعه یافته و در حال توسعه می باشد. تحقیقات نوآورانه، از جمله تحقیقات انجام شده با مشارکت سازمان بین المللی کار و مرکز تحقیقات مشترک، به عنوان بخشی از پروژه “ایجاد مشارکت در زمینه آینده کار” با بودجه اتحادیه اروپا، باعث توسعه دانش در سال های گذشته شده است.

اهداف سمپوزیوم

بحث و تبادل نظر در مورد راه حل های سیاستی برای عدالت اجتماعی از طریق کار شایسته برای توسعه فراگیر در زمینه نابرابری ها و بحران های متعدد؛

بحث و تبادل نظر در مورد شناسایی فعالیت های اجرایی و رویکردهای سیاستی نوآورانه برای حمایت از انتقال فراگیر و عدالت اجتماعی؛

بررسی آخرین تحقیقات در مورد سیاست‌های اقتصادی و اشتغال و پیوند آنها، از جمله نتایج اخیر پروژه مشترک بین‌المللی کار و اتحادیه اروپا در مورد “ایجاد مشارکت در زمینه آینده کار”؛

شناسایی موارد کلیدی برای تحقیقات سیاست آتی؛ و

تقویت مشارکت ها و همچنین تقویت یک شبکه دانش جهانی در میان سیاست گذاران، کارشناسان بین المللی شرکای اجتماعی، جامعه اهداکنندگان و دانشگاه ها.

این سمپوزیوم همچنین برای ارایه دومین گزارش بررسی سیاست جهانی اشتغال سازمان بین المللی کار  (GEPR)، فرصت مطلوبی را فراهم می کند.

کانون سراسری انجمن های صنفی مسئولین حفاظت فنی،ایمنی و بهداشت کار کشور

کانون سراسری انجمن های صنفی مسئولین حفاظت فنی،ایمنی و بهداشت کار کشور | Iranian HSE NGO

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محدودیت زمانی مجاز به پایان رسید. لطفا کد امنیتی را دوباره تکمیل کنید.