ثبت نام

چرا ایمنی و بهداشت در كار برای عدالت اجتماعی ضروری است

۰۲edd3d0-9a22-419a-b47d-374e141fdfc7_20240427_091724

با تشدید تغییرات اقلیمی، کارگران شاغل در سراسر جهان در معرض خطرات بیشتری قرار می گیرند که از آن جمله می توان به قرار گرفتن در معرض گرمای بیش از حد، تشعشعات فرابنفش، رویدادهای شدید اقلیمی، آلودگی هوا، بیماری‌های مسری از طریق ناقلین و مواد شیمیایی کشاورزی اشاره کرد.

مدیرکل سازمان بین المللی کار، گیلبرت اف هونگبو، در سخنانی که به همین مناسب ایراد شده است، گفت: “اکنون موقع عمل است. وضعیت اضطراری اقلیمی موجود، اکوسیستم ما و میلیون ها کارگر در سراسر جهان را تحت تاثیر قرار داده است. هفتاد درصد کارگران امروزی با سطوح خطرناک گرما مواجه هستند. کارگران همچنین با قرار گرفتن در معرض مواد شیمیایی، اشعه ماوراء بنفش، آلودگی و بیماری های ناقل مواجه هستند، به طوری که این موارد بر شرایط مربوط به سلامتی و ایمنی آنها تاثیر گذاشته است. همچنین، بیماری هایی مانند بیماری های کلیوی و قلبی و سرطان در حال افزایش هستند. این خطرات موجود در خصوص ایمنی و بهداشت کارگران، واقعی بوده و هم اکنون زمان اقدام بر رفع این معضلات می باشد.

در این روز جهانی که برای ایمنی و بهداشت در محل کار تعیین شده است، از همه کشورهای عضو سازمان بین المللی کار در خواست می نمایم که اطمینان حاصل کنند سیاست‌های مربوط به ایمنی و بهداشت آنها به اندازه کافی از کارگران و معیشت آنها حمایت کرده و بهره‌وری کلی را نیز تضمین می نماید.”

کانون سراسری انجمن های صنفی مسئولین حفاظت فنی،ایمنی و بهداشت کار کشور

کانون سراسری انجمن های صنفی مسئولین حفاظت فنی،ایمنی و بهداشت کار کشور | Iranian HSE NGO

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محدودیت زمانی مجاز به پایان رسید. لطفا کد امنیتی را دوباره تکمیل کنید.