ثبت نام

پایان یکصد و دهمین نشست سازمان جهانی کار با معرفی مدیرکل جدید

گیلبرت هونگبو

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه خبری سازمان جهانی کار، مدیرکل سازمان جهانی کار به نمایندگان این موسسه گفت که ۱۱۰اُمین کنفرانس بین المللی کار با اقدام در زمینه ایمنی و سلامت کار، کارآموزی و استانداردهای کار و سایر فعالیت‌ها تاریخ ساز شده است.

به گفته گای رایدر، مدیرکل سازمان جهانی کار ILO، یکصد و دهمین کنفرانس بین‌المللی کار با «مقدار قابل توجهی از دستاوردها» به پایان رسید.

وی با توصیف این اجلاس به عنوان فعالیتی «مهم، هماهنگ و مولد»، تصمیم برای «ارتقا یک محیط کار ایمن و سالم به جایگاه یک اصل اساسی و حق در کار» را به‌عنوان نتایجی «تاریخ ساز» در این دوره از اجلاس سالانه سازمان جهانی کار برجسته کرد.

مدیرکل سابق طی سخنانی در جلسه اختتامیه عمومی، از کار کمیته کاربرد استانداردها قدردانی کرد. او با نگرانی خاطرنشان کرد که «در طول این کنفرانس من شواهد و مستنداتی نگران کننده و حتی دلخراش در مورد وضعیت افرادی دریافت کردم که زندگی، معیشت و آزادی آن‌ها در شرایط عادلانه نیست، و در کمیته استانداردها، ظرفیت ما برای رسیدگی به احوال آن‌ها ثابت و محدود مانده است.»

او به پیشرفت‌های مهمی در جهت پیشنهادی در چارچوب کارآموزی با کیفیت و همچنین بحث‌های مثمری ثمر در مورد سیاست اشتغال، اقتصاد جامعه محور و همبستگی و کار در کشورهای کمتر توسعه یافته اشاره کرد.

مدیرکل ILO با اشاره به گزارش خود در مورد وضعیت کارگران در سرزمین‌های اشغال‌شده کشورهای عربی به دست اسرائیلی‌ها، خواستار تلاش مجدد برای بسیج منابع برای افزایش حمایت‌ها به ویژه برای استراتژی ملی اشتغال شد. و این اولین کنفرانس از سال ۲۰۱۹ بود که نمایندگان توانستند شخصاً به دلیل همه‌گیری کرونا در آن شرکت کنند.

گای رایدر (مدیرکل سابق) پس از ۱۰ سال حضور در این سمت، در ماه سپتامبر از سمت مدیرکل ILO کنار خواهد رفت. مدیرکل جدید گیلبرت هونگبو از توگو خواهد بود. جلسه عمومی نهایی کنفرانس، نتایج کمیته تنظیم استاندارد سه جانبه در اجلاس سالانه را در رابطه با توسعه یک برنامه جدید در ILO در مورد کارآموزی با کیفیت به تصویب رساند که انتظار می‌رود طبق این برنامه راهنمایی برای ارتقای دوره کارآموزی و حمایت کافی از کارآموزان ارائه کند. نتایج کمیته تولید برنامه در این زمینه شامل تعریف کارآموزی، چارچوب قانونی کار و برابری است.

همچنین طی گزارشی از سوی کمیته کارشناسان در مورد بکارگیری کنوانسیون‌ها و توصیه‌های مربوط به تضمین کار شایسته برای پرسنل پرستاری و کارگران خانگی، بازیگران کلیدی در اقتصاد مراقبت، و. . پژوهش‌هایی جدید ارائه داد.

کمیته دیگری هدف استراتژیک افزایش اشتغال را به‌عنوان بخشی از پیگیری اعلامیه ILO در مورد عدالت اجتماعی برای جهانی شدن عادلانه مورد بررسی قرار داد. نتیجه‌گیری‌ها و قطعنامه‌های حاصله حاوی راهنمایی‌هایی برای توسعه سیاست‌های اشتغال منسجم، جامع و یکپارچه، و فرصت‌های کار شایسته است که از بهبود و تحول ساختاری فراگیر حمایت می‌کند. کمیته سازمان بین‌المللی کار را تشویق کرد تا نقشی پیشرو در حمایت از اشتغال، از جمله از طریق شتاب‌دهنده جهانی سازمان ملل متحد در زمینه مشاغل و حمایت اجتماعی برای انتقال عادلانه، ایفا کند.

جلسه عمومی کنفرانس هشت اصلاحیه را در کنوانسیون کار دریایی، ۲۰۰۶ (MLC، ۲۰۰۶) تصویب کرد و گزارش کمیته کار شایسته و اقتصاد اجتماعی و همبستگی را به تصویب رساند.

رئیس کنفرانس، کلودیو مورونی، طی سخنرانی در مراسم اختتامیه، به نمایندگان گفت که آن‌ها با هم افق کار خود را با بحث در مورد کار شایسته و اقتصاد اجتماعی و همبستگی گسترش دادند.

وی افزود که با همکاری مشترک موفق به تقویت چارچوب اصول و حقوق اساسی در کار با احتساب بحث بهداشت و ایمنی در کار شده‌اند.

بیش از ۴۰۰۰ نماینده به نمایندگی از دولت‌ها، سازمان‌های کارگری و کارفرمایی از ۱۷۷ کشور عضو ILO در صد و دهمین اجلاس سالانه سازمان جهانی کار شرکت کردند. این کنفرانس که گاهی پارلمان جهانی کار نامیده می‌شود، در قالب ترکیبی، بین ۲۷ می‌تا ۱۱ ژوئن، با بخش حضوری در ژنو، سوئیس برگزار شد.

کانون سراسری انجمن های صنفی مسئولین حفاظت فنی،ایمنی و بهداشت کار کشور

کانون سراسری انجمن های صنفی مسئولین حفاظت فنی،ایمنی و بهداشت کار کشور | Iranian HSE NGO

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محدودیت زمانی مجاز به پایان رسید. لطفا کد امنیتی را دوباره تکمیل کنید.