ثبت نام

كمپین جهانی سازمان بین المللی كار برای ترویج اقدام علیه نابرابری در دنیای كار

a60f2b98-3704-4b93-9d52-54dbb4bc242a_20231223_150311

این کمپین ارتباطی با هدف تسریع تلاش ها برای کاهش نابرابری ها در دنیای کار و ترویج عدالت اجتماعی در مقیاس جهانی تدارک دیده شده است.

نابرابری ها یک بی عدالتی اجتماعی بزرگ و ملموس است که همچنان پیامدهای انسانی و اقتصادی گسترده ای دارد. سطوح بالای نابرابری که با بحران‌ های مداوم تشدید می‌شود، هزینه‌ های انسانی و اقتصادی بالایی را به دنبال داشته و پیشرفت اندک صورت گرفته در اهداف توسعه پایدار سازمان ملل (SDGs) را تهدید می نماید.

داده های سازمان بین المللی کار نشان می دهد که ۴ میلیارد نفر فاقد حمایت اجتماعی هستند که یکی از بهترین راه ها برای حل این معضل، خروج از نابرابری است. در حال حاضر ۴۵۳ میلیون نفر که مایل به انجام کار هستند، نمی توانند شغلی را پیدا کنند و ۲۱۴ میلیون کارگر نیز با دستمزدی کمتر از ۱٫۹۰ دلار در روز زندگی می کنند.

گیلبرت اف. هونگبو، مدیر کل سازمان بین المللی کار، در این زمینه اظهار داشته است: “در حالی که سازمان بین المللی کار از بدو تاسیس خود، در خط مقدم پرداختن به علل و پیامدهای اصلی نابرابری ها بوده است، ولی عمق، وسعت و پیامدهای نابرابری های معاصر نیازمند رویکردی جامع با تمرکز بر مکانیسم ها و سیاست های توزیع و بازتوزیع می باشد.”

محورهای اصلی کمپین

همگام با استراتژی های تعیین شده از جانب سازمان بین المللی کار برای مبارزه با نابرابری ها در دنیای کار تحت عنوان “مسیر رسیدن به عدالت اجتماعی”، حوزه های سیاستی مهمی مورد توجه این کمپین قرار گرفته است که تلاش های هماهنگ می تواند راه را به سوی جوامع عادلانه تر، ایمن تر، سبزتر و پایدارتر برای همه هموار کند.

 این حوزه های محوری عبارتند از:

 – ایجاد شغل شایسته؛

– حمایت اجتماعی همگانی؛

– آموزش و یادگیری مادام العمر برای همه؛

حمایت از حقوق کارگران؛

برابری جنسیتی و عدم تبعیض؛

– جهانی شدن عادلانه؛ .

– گذار عادلانه به اقتصادهای سبزتر.

“مسیر رسیدن به عدالت اجتماعی”، یک جنبش جهانی برای تغییر است. ما با هم می‌توانیم به سوی آینده‌ای گام برداریم که در آن همه از فرصت‌های برابر برخوردار باشند و عدالت اجتماعی حاکم شود.

کانون سراسری انجمن های صنفی مسئولین حفاظت فنی،ایمنی و بهداشت کار کشور

کانون سراسری انجمن های صنفی مسئولین حفاظت فنی،ایمنی و بهداشت کار کشور | Iranian HSE NGO

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محدودیت زمانی مجاز به پایان رسید. لطفا کد امنیتی را دوباره تکمیل کنید.