ثبت نام

تفاهمنامه همکاری بین مؤسسه کار و تأمین اجتماعی و کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران ایران

موسسه کار

به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، «رحیم سرهنگی»، رئیس مؤسسه کار و تأمین اجتماعی در مراسم امضای تفاهم‌نامه همکاری این مؤسسه با کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران ایران در نمایشگاه دستاوردهای ۶ ماهه وزارت مردم، گفت: مؤسسه کار و تأمین اجتماعی در واقع نهادی تفکرمحور در راستای حل مسائل وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است.
وی اظهار داشت: با تدبیر وزیر کار ۵۰ چالش در حوزه‌های مختلف را شناسایی کرده و در واقع نظام مسئله‌یابی و حل مسئله را در وزارت کار کلید زده‌ایم و در گام بعد پروژه‌های پژوهشی را با همکاری نهادهای دانشگاهی در نظر داریم.
رئیس مؤسسه کار و تأمین اجتماعی اضافه کرد: تمام ذینفعان مرتبط با وزارت مردم از جمله انجمن‌های کارگری و کارفرمایی از ذینفعان ما برای انجام کارهای پژوهشی هستند و دوره‌های مختلف آموزشی را برای این اقشار در نظر داریم.
سرهنگی تصریح کرد: ارائه خدمات آموزشی به انجمن‌های کارگری یکی از اقدامات و فعالیت‌های مد نظر ما در مؤسسه است و با هدف ارتقای بهره‌وری و ایمنی و بهداشت حرفه ای محیط کار، به این اقدامات روی آورده‌ایم.
وی تصریح کرد: هر اندازه به موضوعات آموزش ایمنی نیروی کار بپردازیم، کیفیت زندگی آنها را ارتقا بخشیده ایم.
رئیس مؤسسه کار و تأمین اجتماعی افزود: امروز تفاهم‌نامه‌ای از طرف مؤسسه کار و تأمین با کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران کشور امضا می‌شود که علاوه بر آموزش تعریف پروژه‌های پژوهشی با دانشگاه‌های برتر کشور در حوزه‌های بهره‌وری، ایمنی، بهداشت کارگران و همکاری‌های گسترده دیگر با انجمن‌های صنفی کارگران در قالب مفاد این تفاهم‌نامه است.
سرهنگی با بیان اینکه بیش از هفت میلیون نفر مخاطبان این انجمن‌های کارگری هستند، افزود: این اقدام در واقع تبدیل به یکی از بزرگترین اقدامات در این حوزه خواهد شد.
وی تصریح کرد: سعی ما بر این است که بهترین محتوای آموزشی را در اختیار انجمن‌های صنفی و جامعه کار و تولید قرار دهیم.
سرهنگی خاطر نشان کرد: این موضوع در واقع یکی از شاخصه‌های کار شایسته است که به این مهم کمتر پرداخته شده است.

کاهش شکایات حوزه کار، نیازمند آموزش است

«سید ابوالفضل اشرف منصوری»، رئیس کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران ایران در جریان امضای تفاهم‌نامه همکاری با مؤسسه کار و تأمین اجتماعی گفت: ظرفیت بالا و قابل قبولی در مؤسسه کار و تأمین اجتماعی وجود دارد و از طرف دیگر جامعه تولید نیازمند آشنایی با قوانین کار و بیمه ای است، از این رو این تفاهم‌نامه به امضا می‌رسد.
وی تصریح کرد: کاهش دادرسی‌ها و شکایات حوزه کار، نیازمند کارهای پژوهشی و آموزش به نیروی کار  است.
اشرف منصوری اضافه کرد: ظرفیتی که در مرکز پژوهشی و آموزشی مؤسسه کار و تأمین اجتماعی وجود دارد، می‌تواند زمینه‌ای برای ارتقای آگاهی اقشار کارگری در جامعه باشد.
کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران ایران با ابراز امیدواری از این که ثمرات این تفاهم‌نامه در حوزه کار و تولید در آینده دیده شود، گفت: این تفاهم‌نامه مشمول تمامی ۱۴۰۰ انجمن‌های صنفی‌ کارگری در کشور است و با توجه به اینکه این انجمن‌ها نیازمند ارائه آموزش‌های مختلف در بخش‌های گوناگون هستند، پس از اجرای این تفاهم نامه و مکاتبه با انجمن‌ها این برنامه اجرایی خواهد شد.

کانون سراسری انجمن های صنفی مسئولین حفاظت فنی،ایمنی و بهداشت کار کشور

کانون سراسری انجمن های صنفی مسئولین حفاظت فنی،ایمنی و بهداشت کار کشور | Iranian HSE NGO

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محدودیت زمانی مجاز به پایان رسید. لطفا کد امنیتی را دوباره تکمیل کنید.