ثبت نام

شاکرمی در نشست مشترک با مدیر عامل ایران خودرو تاکید کرد : ضرورت استاندارد و سالم سازی محیط کار / گام های بزرگ در راستای تحقق جهش تولید با افزایش تولید در گروه های صنعتی ایران خودرو با استفاده از ظرفیت های داخلی

۴۴۱۷۰۴_orig-800
به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، حاتم شاکرمی در این نشست که پس از بازدید و گفت و گو با مدیران و کارگران خطوط تولید برگزار شد، افزود: بر این اساس باید در راستای سالم سازی محیط کار مسیر خود را تغییر داده و اجازه ندهیم سرمایه های ملی اعم از کارگر، کارفرما و تولید به واسطه عدم توجه به استاندار های محیط کار دچار خسارت و آسیب شوند.
وی تصریح کرد: تحقق جهش تولید با افزایش تولید در گروه های صنعتی ایران خودرو و بهره مندی از ظرفیت های داخلی کشور امکان‌ پذیر می شود.
معاون روابط کار وزارت تعاون ، کار و رفاه اجتماعی  با اشاره به رشد کمی و کیفی تولیدات گروه صنعتی ایران خودرو دیزل برغم مشکلات ارزی و شرایط تحریم افزود: وزارت کار به عنوان مجری قانون کار و تامین اجتماعی با استفاده از ظرفیت قانون و مقررات از جمله آیین نامه و دستورالعمل ها در جهت رفع مشکلات این واحد صنعتی تولیدی و دیگر واحدهای نظیر آن به تعهدات خود عمل می کنیم.
 شاکرمی  افزود: متاسفانه تفاوت قیمت کارخانه با بازار باعث می شود سود آن به جیب دلالان و سوداگران برود و انتقاد آن متوجه مدیران این گروه صنعتی شود. این موضوع اجحاف در حق مدیران و مسئولین این واحد است در حالی که باید رویکرد مصرف کنندگان در این قضیه تغییر کند.
شاکرمی اظهار داشت: با توجه به آمارهای دریافتی، این گروه صنعتی فاقد مشکلات نیروی کار مانند تعدیل، اخراج ، اختلاف های کارگری و مسایل نظیر آن است و با توجه به ارتقا تولید در گروه صنعتی ایران خودرو دیزل می توان گفت این گروه صنعتی در راستای جهش تولید گام های موثری و بزرگی برداشته است .
پروانه رضایی، مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تهران نیز در این نشست با تأکید بر توجه خاص به اشتغال کارگری اظهار داشت: اداره کار از هیچ تلاشی برای رفع مشکلات افراد مشمول قانون سخت و زیان‌آور دریغ نمی‌کند و در چهارچوب قانون همه موارد را بررسی و پیگیری می کند.
 فرشاد مقیمی،مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو گفت: با وجود همه مشکلات، ایران خودرو دیزل ۹۰درصد بازار خودرو کار را به خود اختصاص داده و ظرفیت‌های داخلی سازی آن رو به افزایش است.
 وی افزود: تولیدات این واحد نسبت به سنوات قبل ۳ برابر و نسبت به ابتدای تحریم ها ۷ برابر افزایش داشته است.
محمد زالی، مدیرعامل و رییس هیات مدیره گروه صنعتی ایران خودرو دیزل نیز یادآور شد: این گروه صنعتی بدون اتکا به منابع بانکی توانسته رشد ۳ تا ۷ برابری در بخش های مختلف تولید ایجاد کند .
مسعود مرسلپور، فرماندار اسلامشهر نیز با تقدیر  از حضور مسئولین وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای کمک به حل مشکلات موجود گفت: کارگران منطقه اسلامشهر و چاردانگه، چشم امید دارند که در این نشست به همت مسئولین،  مشکلات شان حل شود و ما نیز آمادگی هر گونه همکاری در این زمینه را داریم.
حاتم شاکرمی، معاون روابط کار  به همراه مسعود مرسل پور فرماندار اسلامشهر ، پروانه رضایی مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تهران و ناهید حیدری، مدیرکل مستمری های سازمان تامین اجتماعی و جمعی از مدیران وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی ضمن بازدید از خطوط تولید این گروه صنعتی با تعدادی از کارگران گفت و گو کردند.

کانون سراسری انجمن های صنفی مسئولین حفاظت فنی،ایمنی و بهداشت کار کشور

کانون سراسری انجمن های صنفی مسئولین حفاظت فنی،ایمنی و بهداشت کار کشور | Iranian HSE NGO

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محدودیت زمانی مجاز به پایان رسید. لطفا کد امنیتی را دوباره تکمیل کنید.