ثبت نام

​رعیتی فرد در هرمزگان: جامعه کارگری و کارفرمایی، سربازان جنگ اقتصادی کشور هستند

hdr

به گزارش روابط عمومی اداره کل تعاون،کار و رفاه اجتماعی استان هرمزگان ، در این نشست، معاون روابط کار،  با بیان این که در دولت سیزدهم، اعتقاد بر اصل سه جانبه گرایی است، گفت: شرکای اجتماعی ما در پیشبرد اهداف و امور به ما کمک می کنند.
علی حسین رعیتی فرد افزود: هم افزایی و همفکری را در روابط کار  وزارتخانه عملیاتی کرده ایم و برای حل مشکلات و دغدغه ها، به طور مستمر با شرکای اجتماعی نشست برگزار می کنیم.
معاون روابط کار با اشاره به دغدغه تعیین حقوق و دستمزد تصریح کرد:   بیش از ۵ نشست، برای تعیین حقوق و دستمزد در خصوص ماده ۴۱ قانون کار برگزار شده تا در نشست های شورای عالی کار با دریافت نظرات شرکای اجتماعی و اعضا، به جمع بندی برسیم.
رعیتی فرد، با بیان اینکه سعی داریم به جامعه هدف خود خدمات ارایه کنیم، افزود: در بحث مشاغل سخت و زیان آور و آیین نامه های حفاظتی، همیشه سعی شده نظر شرکای اجتماعی اعمال شود.
معاون روابط کار خاطر نشان کرد : تشکل های کارگری و کارفرمایی نباید به دنبال منافع گروهی باشند بلکه باید صادقانه با پیگیری حقوق قانونی جامعه هدف در جهت رشد و کارا نمودن تشکلات کشور مفید و موثر باشد .
وی همچنین با تاکید بر برگزاری دوره های آموزشی توسط انجمن ها و تشکل ها برای جامعه هدف خود  بیان کرد: تشکل ها، باید به جامعه هدف خود  آموزش های لازم را ارایه دهند تا آنها بتوانند مطالبات به حق خود را در خواست کنند.
رعیتی فرد افزود: با توجه به گرما و رطوبت بالا در استان هرمزگان ،یکی از دغدغه های تشکل های کارگری استان برای کارگران ساختمانی باید تامین مکانی مناسب برای حضور این کارگران باشد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود  گفت: ایجاد باور و اعتماد در مصرف کنندگان به منظور ایجاد زیر ساخت‌ها یک الزام برای تولیدکنندگان است.
رعیتی فرد با تاکید بر اینکه جامعه کارگری و کارفرمایی سربازان جنگ اقتصادی کشور هستند افزود : کارخانه های تولید داخلی یک ظرفیت بسیار بزرگ برای جامعه کارگری و کارفرمایی است.
معاون روابط کار وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی افزود:اگر چه در تولید کالاهای ایرانی به سطح ایده آل نرسیده ایم،اما در حد قابل قبول هستیم که باید با استفاده از ظرفیت ها، امکانات ، همدلی و انسجام بر شرایط تحریم و نقشه دشمنان که به دنبال ایجاد شکاف بین جامعه کارگری و کارفرمایی است فایق آییم و کالاهای با کیفیت بالا در داخل تولید شود.
علی حسین رعیتی فرد، ضمن تاکید بر بخشنامه وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی در خصوص اجرای سریع و دقیق رعایت مفاد قانون کار گفت:  از جمله اجرای دقیق در حوزه های ایمنی و حفاظت فنی ، طرح های طبقه بندی مشاغل و رعایت حقوق و مزایای کارگران به ویژه در واحدهای تحت پوشش وزارتخانه تعاون است.
در این نشست تخصصی، مهمترین مشکلات حوزه کارگری و کارفرمایی   مطرح شد.

کانون سراسری انجمن های صنفی مسئولین حفاظت فنی،ایمنی و بهداشت کار کشور

کانون سراسری انجمن های صنفی مسئولین حفاظت فنی،ایمنی و بهداشت کار کشور | Iranian HSE NGO

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محدودیت زمانی مجاز به پایان رسید. لطفا کد امنیتی را دوباره تکمیل کنید.