ثبت نام

همكاری سازمان بین المللی كار با نهادهای بین المللی در زمینه ترویج كار شایسته در صنایع غذایی

۷۶c68506-201f-4ad0-8235-293be788f026_20230722_091321

همکاری بین سازمان بین المللی کار (ILO)، صندوق بین المللی توسعه کشاورزی (CARE)، و موسسه بین المللی کر (CARE)، زمینه لازم برای ارتقاء کار شایسته و اشتغال مولد را با هدف مقابله با فقر و نابرابری در صنایع غذایی، و در عین حال ارتقاء کسب و کار پایدار، فراهم می نماید.

سازمان بین المللی کار (ILO)، صندوق بین المللی توسعه کشاورزی (IFAD) و موسسه بین المللی کر (CARE یک مشارکت چندجانبه جدیدی را برای پیشبرد کار و حقوق بشر، مشاغل شایسته، و نیز درآمد و دستمزد عادلانه و مکفی در بخش صنایع غذایی تشکیل داده اند.

این ائتلاف تحت عنوان “کار شایسته برای سیستم های غذایی عادلانه“، اشتغال شایسته و مولد را در سراسر سیستم های غذایی ترویج خواهد کرد. اولویت های این ائتلاف، بر مبنای چهار رکن اصلی برنامه کار شایسته سازمان بین المللی کار می باشد که عبارتند از: حقوق و اصول بنیادین کار؛ اشتغال کامل و مولد؛ حمایت اجتماعی؛ و گفتگوی اجتماعی.

این ائتلاف با مشارکت کشورهای عضو سازمان بین المللی کار، سازمان‌های کارگری و کارفرمایی، جوامع مدنی، کسب و کارها، سازمان‌های بین‌المللی، نهادهای کار و اشتغال و نیز تشکل های فعال در سیستم‌های صنایع غذایی خواهد بود که فضایی را برای به اشتراک گذاشتن و استفاده از تجربیات در مورد استراتژی های مورد نیاز برای بهبود شرایط کاری و معیشت کارگران کشاورزی و نیز ترویج شرکت های پایدار در این بخش فراهم می کند.

مشاغل کشاورزی اغلب دربرگیرنده مشاغل خطرناک، حمایت نشده و با دستمزد پایین می باشند. دو سوم کارگرانی که به عنوان «بسیار فقیر» طبقه بندی می شوند، در بخش کشاورزی مشغول به کارهستند. در برخی کشورها، کارگران کشاورزی از قوانین عمومی کار مستثنی هستند. بنابراین، ممکن است فاقد حقوق و حمایت های قانونی لازم برای کارگران  باشند.

آلت ون لور، مدیر بخش سیاست‌های بخش سازمان بین‌المللی کار، می گوید: “بحران‌های اخیر، ضعف سیستم‌های غذایی ما را بیشتر شکار کرده و همچنین، چالش‌های جدی اشتغال و کار را که کارگران و مشاغل کشاورزی با آن مواجه هستند، برجسته کرده است. ایجاد سیستم‌های غذایی تاب آور و عادلانه که غذای کافی را برای جمعیت رو به رشد جهان تولید می کند، نیازمند رویکردی است که حقوق کارگران کشاورزی را تضمین کرده، کاستی های کار شایسته را برطرف می کند و رشد پایدار بخش کشاورزی و مواد غذایی را نیز ارتقا می دهد. سازمان بین‌المللی کار دارای طیف وسیعی از ابزارها و روش‌های آزمایش‌شده، برای پیشبرد موثر چنین رویکردهایی است.”

تام آنیانگ، کارشناس فنی ارشد صندوق بین المللی توسعه کشاورزی در زمینه جوانان، توسعه روستایی و نهادها می گوید: “مقابله با نابرابری باید در بطن برنامه های توسعه پایدار باشد. چشم انداز صندوق بین المللی توسعه کشاورزی مبنی بر تحول فراگیر و پایدار روستایی، دیدگاهی است که در آن فقر شدید از بین می رود و هر خانواده روستایی با عزت کار کرده و زندگی می کند. جامعه بین‌المللی و ابتکاراتی مانند این ائتلاف، نقش مهمی در دستیابی به این هدف دارند.”

کریستین کامپو، مدیر بخش حمایتی موسسه بین المللی کر می گوید: “تا زمانی که به عدالت اقتصادی و معیشت عادلانه برای هر کشاورز، ماهیگیر و کارگر در سیستم های غذایی دست نیابیم، نمی توانیم فقر شدید در سراسر جهان را از بین ببریم. ما در موسسه بین المللی کر، این واقعیت را خیلی خوب درک می کنیم. برای بیش از ۷۵ سال است که این موسسه بین المللی، راه را برای زندگی بهتر آسیب پذیرترین افراد جهان فراهم کرده است. ما همچنین از دیگران دعوت می کنیم که در این چالش دلهره آور و در عین حال ضروری برای عدالت، به ما بپیوندند.”

 این سه سازمان بین المللی، بر اساس دستورات جمعی خود جهت سرعت بخشیدن به افزایش قابل توجه اقدامات تاثیرگذار توسط ذینفعان در سراسر سیستم های غذایی، اقدامات لازم را انجام خواهند داد. این سازمان ها با همکاری یکدیگر، پیشرفت ملموسی را در دستیابی به دنیای کار عادلانه تر و برابرتر برای ۴٫۵ میلیارد نفری که برای امرار معاش خود به سیستم های غذایی وابسته هستند، ایجاد خواهد کرد.

کانون سراسری انجمن های صنفی مسئولین حفاظت فنی،ایمنی و بهداشت کار کشور

کانون سراسری انجمن های صنفی مسئولین حفاظت فنی،ایمنی و بهداشت کار کشور | Iranian HSE NGO

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محدودیت زمانی مجاز به پایان رسید. لطفا کد امنیتی را دوباره تکمیل کنید.