ثبت نام

ایجاد اشتغال در اولویت کاری همه دستگاه‌ها باشد

۱۶۶۶۷۱۶۹۱۵۸۵۹۴۴۲۰۰

به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دولت، آیت‌الله دکتر سیدابراهیم رئیسی عصر امروز سه‌شنبه در هشتاد و سومین جلسه شورای‌عالی اشتغال با تشکر از تلاش‌های همه دستگاه‌های مسئول در اشتغال‌آفرینی، با بیان اینکه ایجاد اشتغال از ضروریات رشد اقتصادی و افزایش تولید است، بر تشکیل شورای اشتغال در استان‌ها تأکید و استانداران را مکلف کرد شخصاً امور مربوط به ایجاد اشتغال را پیگیری کنند.

دکتر رئیسی با بیان اینکه اشتغال یکی از جدی‌ترین دغدغه‌های خانواده‌ها و بیکاری از اصلی‌ترین دلایل بروز آسیب‌های اجتماعی است، بر اولویت ایجاد اشتغال برای زنان سرپرست خانوار و فارغ‌التحصیلان تأکید کرد.

رئیس‌جمهور هدایت صحیح تسهیلات به سوی ایجاد اشتغال واقعی و پایدار را نکته مهم بعدی دانست و تصریح کرد: اتصال سامانه‌های اطلاعاتی و خدماتی دستگاه‌ها از جمله سامانه بانک‌ها به سامانه سازمان تأمین اجتماعی، راهکاری مؤثر برای اطمینان‌بخشی از هدایت صحیح منابع و تسهیلات به سوی اشتغال‌آفرینی واقعی و پایدار است.

آیت‌الله رئیسی با اشاره به وجود زمینه‌های ایجاد اشتغال بدون تسهیلات و با آموزش مهارت و توانمندکردن افراد، اظهار داشت: سازمان فنی‌و‌حرفه‌ای و هنرستان‌های زیرمجموعه آموزش و پرورش مسئولیت مهمی در این زمینه دارند.

رئیس‌جمهور در ادامه سخنانش بر پرهیز از تعیین تکالیف مالی فراتر از توان بانک‌ها و یا تعیین تکالیف متزاحم برای آنها تأکید کرد و گفت: اگر تکلیفی برای بانک‌ها تعیین و از طریق رسانه‌ها اعلام شود که بانک‌ها نتوانند آنها را اجرا کنند، باعث ترسیم تصویری دوگانه از عملکرد مجموعه دولت و ایجاد حس ناامیدی و یأس در مردم می‌شود؛ باید به طور کامل از ایجاد یأس و ناامیدی برای مردم پرهیز کرد.

دکتر رئیسی همچنین خطاب به دستگاه‌های مسئول با تأکید بر اینکه، زمینه نقش‌آفرینی بخش خصوصی و تعاونی در تصمیم‌سازی‌ها، اجرا و نظارت را بیش از پیش فراهم کنند، افزود: سمن‌ها، گروه‌های مردمی و به ویژه تشکل‌های جهادی ظرفیت‌های بسیار خوبی در زمینه ایجاد اشتغال دارند که باید مورد توجه قرار گیرند.

آیت‌الله رئیسی ایجاد سالانه یک میلیون شغل را نیاز کشور، تکلیف قانونی و وعده دولت عنوان کرد و اظهار داشت: برای جبران عقب‌ماندگی‌هایی که در این زمینه از قبل وجود دارد، ایجاد اشتغال باید در اولویت کاری همه دستگاه‌ها باشد.

پیش از سخنان رئیس‌جمهور، دکتر «سیدصولت مرتضوی» وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در سخنانی با اشاره به آمارهای موجود نرخ بیکاری را کاهشی عنوان کرد و گفت: در ۷ ماهه ابتدایی امسال بالغ بر ۶۵۰ هزار شغل ایجاد شده است. همچنین علاوه بر کاهش نرخ بیکاری فارغ‌التحصیلان، شمار بیمه شدگان تأمین اجتماعی نیز افزایش یافته است.

در این جلسه ۹ مصوبه به منظور تسریع و تسهیل ایجاد یک میلیون فرصت شغلی در سال به تصویب اعضا رسید.

کانون سراسری انجمن های صنفی مسئولین حفاظت فنی،ایمنی و بهداشت کار کشور

کانون سراسری انجمن های صنفی مسئولین حفاظت فنی،ایمنی و بهداشت کار کشور | Iranian HSE NGO

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محدودیت زمانی مجاز به پایان رسید. لطفا کد امنیتی را دوباره تکمیل کنید.